ГАРЯЧА ЛІНІЯ
на зв’язку 24 години
Залиште свої дані
і ми зв’яжемося з вами
дякуємо за звернення

Або ж зв’яжіться з нами:

info@imi.org.ua

050 447 70 63

Підтримати ІМІПодай скаргу

Цибульська застерегла Нацраду від видавання ліцензії Euronews Ukraine

19.05.2021, 12:01
Фото – Детектор медіа
Фото – Детектор медіа

Очільниця Центру стратегічних комунікацій та інформбезпеки Любов Цибульська вважає намагання медіаменеджера Валіда Арфуша отримати ліцензію для Euronews Ukraine спробою посилити проросійську пропаганду в Україні.

Про це Цибульська заявила 8 травня на онлайн-презентації “Дезінформаційний ландшафт у східній та південній Україні: спільні наративи та джерела”, повідомляє “Детектор медіа”.

“Валід Арфуш – досить-таки лиховісний персонаж, спробував податися на ліцензію від Нацради на мовлення Euronews в Україні… у нинішньому вигляді Еuronews транслює проросійські наративи, про громадянську війну... і зараз відбулася спроба отримання ліцензії. На щастя, Нацрада не дала їм цього зробити”, – зауважила Цибульська.

На думку Цибульської, так російська пропаганда шукає способи отримати більший доступ до української аудиторії.

13 травня Нацрада перенесла розгляд питання про видавання ліцензії на супутникове мовлення компанії ТОВ “СН МЕДІА” на створення української версії каналу Euronews. Кінцевим бенефіціарним власником цього ТОВ є медіаменеджер та продюсер Валід Арфуш.

Голова Нацради Ольга Герасим’юк зазначила, що на сьогодні вона не готова голосувати за це питання, оскільки не має досить інформації про створення каналу, і запропонувала перенести питання. Більшість членів Нацради її підтримали.

Під час засідання Валід Арфуш наголосив на тому, що основна мета створення україномовної версії – це бажання замінити російську версію каналу, яка  наразі транслюється в частини провайдерів без його згоди. Паралельно компанія домовляється з провайдерами, барами та ресторанами щодо трансляції англомовної версії.

Арфуш із кінця 2019 року є віцепрезидентом з питань регіонального розвитку, відповідальним за розвиток діяльності Euronews у Східній Європі та Центральній Азії. За словами Арфуша, у телеканалу є шанс зібрати високі рейтинги впродовж першого року.

Нагадаємо, проєкт запуску Euronews Ukraine був ініційований українським урядом восени 2020 року і перемовини про запуск української версії проводив особисто голова Мінкульту Олександр Ткаченко.

“Детектору медіа” не вдалось отримати коментар Мінкульту щодо ступеня залученості держави до створення української версії Euronews.

Euronews – це мережа новинних телеканалів, які мовлять у Європі наразі 11 мовами. З 2018 року Euronews почав продавати франшизи національним мовникам для запуску їхніх каналів під брендом Euronews – так запустилися локальні канали в Албанії та Грузії. Мережа Euronews належить однойменному акціонерному товариству. 88% його акцій належать приватній компанії Media Globe Networks, якою керує єгипетський мільярдер Нагіб Савіріс, а 12% акцій – 20 громадським і державним телекомпаніям, членам Європейської спілки мовників EBU (серед них і російська ВДТРК). У 2017–2020 роках одним з акціонерів Euronews була американська корпорація NBC.

У жовтні 2010 року за рішенням уряду Миколи Азарова була підписана ліцензійна угода між Національною телекомпанією України та Euronews про створення української версії Euronews. 24 серпня 2011 року розпочалося мовлення української версії Euronews.

Після початку мовлення Euronews української були помічені відмінності в текстах новин каналу українською та англійською мовою: українська служба редагувала їх на користь президента Віктора Януковича. Керівник української редакції пояснив це тим, що тим, що журналісти мовних редакцій не перекладають новин однієї чи іншої редакції, а пишуть власні.

Однак уже через рік почалися проблеми з фінансуванням української версії Euronews, зокрема з оплатою щорічних ліцензійних платежів. Із 2013 року держава перестала виконувати свої зобов’язання з фінансування Euronews, і почав накопичуватися борг Національної телекомпанії України перед Euronews, який зрештою сягнув понад 10,5 млн євро.

Наприкінці 2014 року новий уряд і нове керівництво Національної телекомпанії України захотіли достроково розірвати угоду з Euronews через відсутність коштів на її продовження.

У 2015 році Euronews подав позов до суду про стягнення з НТКУ 10,5 млн євро боргу. Після тривалих судових процесів Euronews виграв спір, і правонаступниця НТКУ – Національна суспільна телерадіокомпанія України – мусила сплатити цей борг. Борг було сплачено влітку 2020 року після арешту рахунків НСТУ.

Сподобалася стаття? Допоможи нам бути ще крутішими!