ГАРЯЧА ЛІНІЯ
на зв’язку 24 години
Залиште свої дані
і ми зв’яжемося з вами
дякуємо за звернення

Або ж зв’яжіться з нами:

info@imi.org.ua

050 447 70 63

Підтримати ІМІ Подай скаргу

Суспільне може слугувати еталоном історичної журналістики на телебаченні – Оксана Романюк

08.10.2019, 12:29
Фото – UA: Суспільне мовлення
Фото – UA: Суспільне мовлення

Виконавча директорка Інституту масової інформації Оксана Романюк вважає, що "UA: Суспільне мовлення" може слугувати еталоном історичної журналістики на телебаченні. Про це вона сказала 3 жовтня під час дискусії на міжнародній конференції “Як домовитися з минулим? Пам’ять у світі постправди”, повідомляє "UA: Суспільне мовлення".

Під час дискусії експерти обговорювали питання про те, що в більшості сучасних ЗМІ фактчекінг і неупередженість інформації поступилися місцем боротьбі за рейтинги, і ця проблема стосується й висвітлення історичних тем. 

Основною причиною маніпуляцій і викривлення фактів польська публіцистка й фахівчиня з українсько-польських відносин Іза Хруслінська вважає недотримання стандартів подання матеріалу.

“Можливо, журналіст не має достеменно розбиратися в історичному контексті події, що відбувається, але точно має перевіряти факти, опитувати учасників події і висвітлювати всі погляди”, – зазначила журналістка.

Експерт із радянської тематики Девід Саттер наголосив на важливості подання історичних тем у контексті глобальних історичних процесів. За словами журналіста, цей підхід сприятиме кращому порозумінню між народами різних країн. 

Як зазначила Оксана Романюк, попри масовість так званої швидкої журналістики попит на перевірену інформацію не падає. Комерційним ЗМІ економічно невигідно працювати над пошуком інформації та занурюватися глибше в тему, тому на перший план мають вийти незалежні медіа, вважає експертка.

“Нині ми можемо бачити, як медіасередовище розвиватиметься далі, – розповіла Оксана Романюк. – ЗМІ, які роблять ставки на швидкий результат, програють своїм потужним конкурентам Facebook і Google. Залишаться локальні ЗМІ, що дають корисну інформацію, і якісні медіа, які ретельно перевіряють інформацію, дбають про висвітлення бекграунду подій і баланс думок. На щастя, на українському ринку є якісні медіа. У нас є Суспільне, яке може слугувати еталоном історичної журналістики на телебаченні”.

Кажучи про історичні програми на суспільному телебаченні, голова правління "UA: Суспільне мовлення" Зураб Аласанія наголосив: “У сучасному світі, де будь-який власник смартфона може стати джерелом новини, важливо верифікувати інформацію, залучаючи до цього фахівців. Історична тематика потребує особливо ретельного підходу, адже ми знаємо, до чого можуть призвести маніпуляції історією. Тому місія Суспільного – надавати перевірену й збалансовану інформацію про Україну та світ – має ще й безпековий вимір”.

Консультантка у сфері історичного нон-фікшну Ярина Ясиневич додала, що, хоч які б сильні пристрасті вирували навколо історичної теми, рано чи пізно вони вщухають і люди прагнуть розібратися в суті питання, і ЗМІ мають у цьому допомогти.

“Портрети Петлюри й Бандери на історичних вуличних виставках, які ми робили, регулярно різали. Але сьогодні їх ніхто не чіпає вже із серпня. Поступово знижується градус агресії, і, на мій погляд, суспільство прийде до спокійного сприйняття історичних тем”, – сказала Ярина Ясиневич. 

Учасники конференції були одностайними в думці, що медіа відіграють важливу роль у дискусіях на історичну тематику, тому запорукою якісного діалогу в суспільстві має бути незалежність ЗМІ й неухильне дотримання журналістських стандартів.  

 

Сподобалася стаття? Допоможи нам бути ще крутішими!