Соціальні проблеми людей з окупованих територій практично відсутні в українських медіа – експертка ІМІ
Серед і без того невеликої кількості інформації про тимчасово окуповані території в українських медіа, лише 3% цих матеріалів стосуються соціальної тематики. Здебільшого через складнощі отримання, верифікації даних та самоцензуру.
Так експертка Інституту масової інформації Олена Голуб прокоментувала в ефірі Громадського радіо 7 грудня нове дослідження тематики матеріалів українських онлайн-медіа про тимчасово окуповані території.
“Загальна кількість новин про ТОТ низька, і лише 3% цієї кількості стосувалися соціальної проблематики. Інформація, яка є найважливішою для людей на окупованих територіях, практично відсутня в загальнонаціональних українських медіа, хоча саме вона передусім цікавить жителів ТОТ. Якщо ми хочемо, щоб ці жителі користувались українськими медіа і довіряли їм, щоб українські медіа були їм цікаві, відповідно, відсоток такої інформації має збільшуватися”, – розповіла експертка ІМІ.
За словами Голуб, недостатня кількість новин на соціальну тематику спричинена відсутністю можливості отримати, верифікувати інформацію та самоцензурою.
“Ми маємо інтегрувати людей з ТОТ в українське суспільство, що може відбуватися через інтерес до українських медіа. Але, якщо там про них не буде інформації, ці медіа ніколи для них не будуть цікавими. Нам цікаво читати про себе”, – додала вона.
Раніше Олена Голуб зазначала, що частка новин про окуповані території в українських онлайн-медіа становить 3,25%. Водночас переважна більшість такої інформації – це заяви офіційних осіб та інформація про удари ЗСУ по російських об’єктах.
Найбільше інформації припадає на окупований Крим (66% із загальної кількості новин про ТОТ), на окуповані регіони Донецької області припадає 14% матеріалів. 8% новин стосувалось окупованих районів Херсонської області, і по 6% матеріалів – окупованих районів Запорізької та Луганської областей.
Джерелами інформації в новинах про окуповані регіони найчастіше виступають українські офіційні структури, як-от Генштаб та його речники, Міноборони та представники місцевої влади, на які припадає 40% інформації. Водночас на російські джерела посилаються у 12% матеріалів. Стільки ж інформації українські медіа беруть з іноземних джерел. На соціальні мережі теж припадає 12% інформації. У 9% новин українські медіа посилаються на експертів.
Help us be even more cool!