ГАРЯЧА ЛІНІЯ
на зв’язку 24 години
Залиште свої дані
і ми зв’яжемося з вами
дякуємо за звернення

Або ж зв’яжіться з нами:

info@imi.org.ua

050 447 70 63

Підтримати ІМІПодай скаргу

Сайт "Сегодня" позитивно та однобоко висвітлював санкції – дослідження ІМІ

10.02.2021, 14:27
Фото – Сегодня
Фото – Сегодня

Сайт із медіасфери Ріната Ахметова “Сегодня” став лідером за часткою позитивних матеріалів (75,9%) щодо застосування санкцій проти телеканалів NewsOne, ZIK та “112 Україна”, а також однобокого висвітлення теми.

Про це йдеться в дослідженні Інституту масової інформації на тему блокування телеканалів NewsOne, ZIK та 112, яке проводилося 2–3 лютого.

Так, серед 29 матеріалів сайту “Сегодня” лише одну новину можна вважати такою, що містить негативну оцінку рішення РНБО. Це новина з позицією голови НСЖУ Сергія Томіленка. Його цитують з фб-допису: “Це наступ на свободу слова… Це шокує міжнародні інститути”.

Водночас на сайті не знайшлося місця для окремих новин із заявами представників телеканалів або однопартійців Козака-Медведчука. Позицію власника озвучено лише в матеріалі, в якому зібрано позиції різних сторін. “Це цілком незаконна постанова”, – цитують Козака. А із заяви телеканалів до цього матеріалу ввійшов тільки такий уривок: “політична розправа над неугодними ЗМІ”.

Натомість 19 із 29 матеріалів – це позиція представників влади та депутатів “Слуги народу”. І якщо заяви Зеленського, Данілова, Мендель, Ткаченка, Авакова можна знайти й в інших медіа, то зі “слугами” Микитою Потураєвим та Оленою Мошенець сайт має ексклюзиви завдяки ефірам на телеканалі “Україна-24”:

  • Олена Мошенець: “Питання інформаційної політики є питанням зброї”;
  • Микита Потураєв: “Ці телеканали є агентами російського впливу. Це відверто проросійський і російський дискурс. Розмова повинна йти про антиукраїнську діяльність, зокрема діяльність, яка є спільною з терористами, які окупували український Донбас”.

Також до окремих новин потрапили заяви заступників керівника Офісу президента Ігоря Жовкви, який пояснив, що СБУ надала докази отримання цими каналами фінансування з Росії, та Андрія Смірнова, що в основу рішення РНБО “покладені ретельно забрані СБУ докази існування загрози національній безпеці і обороні”.

Також “Сегодня” дало висловитися на тему блокування телеканалів наближеним до Ахметова політикам:

  • Олег Ляшко, який останніми місяцями кілька разів брав участь в ефірах телеканалів Медведчука-Козака: “Це правильне рішення… Коли мені розповідають про свободу слова – немає свободи слова для ФСБ в Україні. І для головного розвідувального управління генштабу російської армії”;
  • Дмитро Гордон, який близько дев'яти місяців вів ефіри на телеканалі Медведчука-Козака: “Телеканали “112 Україна”, NewsOne і ZIK потрібно було відключити вже давно за інформаційний тероризм… Треба ще закрити Youtube-канали”.

Схожу позицію висловила і головна редакторка сайту “Гордон”, яка входить до сфери медійного впливу Ахметова, Олеся Бацман: “Телеканали “112 Україна”, NewsOne і ZIK загрожують національній безпеці України, тому їх блокування є виправданим”.

“Сегодня” розповів читачам і про тролінг “проросійських пропагандистів” ЛГБТ-спільнотою KyivPride: тепер на екранах телеканалів буде постійна “ЛГБТ+-пропаганда”.

Повністю з дослідженням можна ознайомитися тут.

Як повідомляв ІМІ, майже всі матеріали Youtube-каналу “112 Україна” (85 з 87) щодо застосування санкцій проти телеканалів NewsOne, ZIK та 112 були незбалансованими й мали негативний характер. Про це йдеться в дослідженні Інституту масової інформації на тему блокування телеканалів NewsOne, ZIK та 112, яке проводилося 2–3 лютого.

Сподобалася стаття? Допоможи нам бути ще крутішими!