ГАРЯЧА ЛІНІЯ
на зв’язку 24 години
Залиште свої дані
і ми зв’яжемося з вами
дякуємо за звернення

Або ж зв’яжіться з нами:

info@imi.org.ua

050 447 70 63

Підтримати ІМІ Подай скаргу

Рівень джинси в друкованих та інтернет-ЗМІ є найвищим за останні два роки – дослідження ІМІ

17.09.2018, 11:00

Рівень джинси в друкованих та інтернет-ЗМІ є найвищим за останні два роки і вдвічі перевищує показники, які фіксували медіа-експерти в цей же час 2017 року.

Про це свідчать результати моніторингу Інституту масової інформації, який проводився з 1 січня 2017 року по вересень 2018 року в 10 загальноукраїнських інтернет-виданнях та 5 друкованих виданнях*.

Зокрема, до початку третього кварталу 2018 року в середньому експерти фіксували 69 матеріалів з ознаками замовності в досліджуваних ЗМІ, натомість у третьому кварталі 2018-го ця цифра сягнула 159 матеріалів.

Не було зафіксовано джинси в центральних стрічках новин на сайтах “Українська правда”, Укрінформ та Ліга, однак на Укрінформі та Лізі траплялися матеріали з неналежним маркуванням.

Найбільше матеріалів з ознаками замовності експерти зафіксували в центральних стрічках новин сайтів УНІАН (в середньому 35,5 матеріалів на тиждень), “Обозреватель” (16) та 112.ua (12, 5).

На сайті УНІАН у середньому на тиждень виходило 35,5 матеріалів з ознаками замовності. Найвищий показник таких матеріалів зафіксований  у третьому кварталі 2018 року і становить 72 таких матеріали. Найменше джинси на сайті зафіксовано в четвертому кварталі 2017 року – 16 замовних матеріалів. На ресурсі найбільше матеріалів на користь УПЦ МП, новини розміщуються у рубриці “УНІАН православ'я” та потрапляють у центральну стрічку, яка і підлягає моніторингу.

На сайті “Обозреватель” у середньому за період аналізу розміщувалося 16 матеріалів на тиждень. Найвищий показник зафіксовано, як і в УНІАНі, у 3-му кварталі 2018 року, і він становить 34 матеріали з ознаками замовлення, найнижчий – у 2-му кварталі 2017 року (6 замовних матеріалів).

На сайті з політичних сил просували свою діяльність: Олег Ляшко та його Радикальна партія, Юлія Тимошенко, Опозиційний блок, партія "Відродження", "Наш край" та ін.

Ще одним із лідерів з розміщення джинси є сайт 112.ua, де за період моніторингу в середньому фіксувалося 12,5 замовних матеріалів. На цьому ресурсі найчастіше свою діяльність просувають Вадим Рабінович та його партія “За життя”, Віктор Медведчук, Опозиційний блок.

За підсумками майже двох років моніторингу, основними замовниками джинси в інтернет- та друкованих ЗМІ виявилися: на першому місці – УПЦ МП (майже 19,7 матеріалів з ознаками замовлення щотижня), Опоблок та партія “Відродження” (7,7 матеріалів), Ляшко та Радикальна партія (5,5), Юлія Тимошенко та Вадим Рабинович (по 3,8 матеріалів), і Медведчук (3,1 матеріалів щотижня).

* Моніторинг проводили експерти Інституту масової інформації за підтримки програми “У-Медіа” “Інтерньюз Нетворк” у період з січня 2017 року по вересень 2018 року в десяти всеукраїнських інтернет-виданнях (УНІАН, “Обозреватель”, “Цензор.нет”, 112.ua, “Страна.ua”, ТСН.ua, “Корреспондент.net”, “Українська правда”, “Ліга.net”, Укрінформ). З методологією моніторингу можна ознайомитися на сайті ІМІ.

Сподобалася стаття? Допоможи нам бути ще крутішими!