Рада ухвалила у другому читанні закон "Про рекламу"
Верховна Рада схвалила 30 травня у другому читанні закон №9206 “Про рекламу”. За таке рішення проголосували 298 депутатів, повідомив у телеграмі народний депутат Ярослав Железняк, повідомляє “Детектор медіа”.
Закон входить до рекомендацій Єврокомісії, наданих Україні разом зі статусом кандидата на вступ до ЄС.
За словами Железняка, з закону були прибрані правки про лібералізацію реклами алкоголю (№178, 179, 204 та 205).
“Але і була збита правка №174 про заборону викладки тютюнових виробів”, — додав нардеп.
2 травня Верховна Рада проголосувала в першому читанні за законопроєкт № 9206 “Про рекламу”.
Законопроєкт передбачає заборону будь-якої реклами резидентів країни-агресора, а також заборону вміщувати в рекламі дискримінаційні твердження або зображення, які розпалюють ненависть, ворожнечу чи жорстокість.
Також до Закону “Про рекламу” вносять такі зміни:
- запроваджені чіткі критерії для ідентифікації реклами, яка потрапляє під юрисдикцію України;
- уточнені вимоги до наявності необхідних ліцензій та дозволів на рекламовані товари та послуги;
- удосконалено регулювання соціальної реклами, наприклад, допускається показ зброї, посилання на рекламодавця, якщо це державний орган або міжнародна організація;
- спрощені правила переривання рекламою трансляції фільмів, програм новин і програм для дітей;
- збільшені до 20% квоти реклами в аудіовізуальних медіа.
Крім того, законопроєкт передбачає доповнення статті 13 Закону “Про рекламу” положенням, відповідно до якого трансляція (ретрансляція) рекламних роликів і телепродажу, які містяться у програмах аудіальних чи аудіовізуальних медіа, що транслюються (ретранслюються) на територію України, дозволяється лише в разі, якщо за їх трансляцію (ретрансляцію) і телепродаж сплачено юридичній особі України, незалежно від способу здійснення трансляції (ретрансляції).
Законопроєкт №9206 зареєстрували у Верховній Раді 18 квітня. 20 квітня парламентський комітет з питань гуманітарної та інформаційної політики одноголосно рекомендував парламенту ухвалити його за основу в першому читанні року.
Авторами проєкту є члени комітету гуманітарної та інформаційної політики Микита Потураєв, Євгенія Кравчук та інші, а також народні депутати з інших парламентських фракцій і груп.
Раніше ІМІ закликав змінити положення законопроєкту про розміщення реклами в медіа, а також писав, чого очікувати медіаринку через зміни до закону про рекламу.
Верховна Рада 2 травня ухвалила в першому читанні законопроєкт “Про внесення змін до Закону України “Про рекламу” щодо імплементації норм європейського законодавства у національне законодавство України шляхом імплементації окремих положень acquis ЄС у сфері аудіовізуальної реклами (Європейської конвенції про транскордонне телебачення, Директиви Європейського парламенту та Ради 2010/13/ЄС про аудіовізуальні медіа послуги від 10 березня 2010 року зі змінами, внесеними Директивою (ЄС) 2018/1808 від 14 листопада 2018 року) та до деяких інших законів" (№9206).
Help us be even more cool!