Проблемами українських ЗМІ в соцмережах є цензура, брак зворотного зв'язку та зміна політик – дослідження

Українські медіа назвали головними проблемами в соцмережах цензуру постів та відео, брак зворотного зв’язку від платформ та зміну політик і функціональності. Найпроблемнішими в цьому плані є Facebook, Instagram та YouTube.
Такими є результати дослідження “Вплив соцмереж на українській медіапростір після початку повномасштабної війни”, яке провів ЦЕДЕМ, повідомляє Український кризовий медіацентр.

Скриншот MediaSapiens
За словами аналітика напряму “Незалежні медіа” ЦЕДЕМ Павла Бурдяка, загалом проблема блокування контенту варіюється від заблюрення відео та зображень і аж до обмежень певних функцій та блокування постів та акаунтів, повідомляє MediaSapiens.
Особливо вразливими щодо блокування є регіональні медіа, які через обмежені ресурси не мають фахівців, які б протидіяли блокуванням, додав він.
“Регіональні медіа зі сходу, які є ближче до лінії фронту, частіше показують чутливий контент, який можуть обмежити соцмережі. Крім того, іноді соцмережі помилково припускають, що прифронтові медіа знаходяться на тимчасово окупованих територіях, і, щоб дотримуватися санкцій, обмежують їм певні функції. Наприклад, блокують рекламні акаунти”, – розповів Павло Бурдяк.
Згідно з дослідженням, найбільше обмежень публікацій медіа в соцмережах, пов’язаних з війною України, відбувається за так звану “мову ворожнечі” проти Володимира Путіна і росіян як національної групи, “чутливий” контент про наслідки російського вторгнення соцмедіа “розмивають”, також досі блокується контент про полк “Азов”.
Водночас найчастіше такі проблеми в українських медійників та блогерів виникають у Facebook та Instagram. Дещо менше їх на платформах YouTube, Х (раніше Twitter), Telegram та ТікТок.

Скриншот MediaSapiens
Автори дослідження зазначають, що “правила та алгоритми соцмереж, які визначають, що ми можемо і що не можемо публікувати, розраховані на мирний час. Вони не писалися для країни, у якій іде війна”.
Павло Бурдяк повідомив, що в дослідженні містяться рекомендації соцмережам від медіа. “Перш за все, створити локальні представництва в Україні й налагодити пряму комунікацію платформ з медіа та блогерами. Окрім того, сформувати білий список прозорих та відповідальних медіа і запустити гарячу лінію з чат-ботом для українських медійників”, – додав він.
Дослідження ЦЕДЕМ провів у квітні-червні 2023 року за допомогою структурованих інтерв’ю з представниками національних, регіональних, нішевих медіа, блогерів та з експертами неурядових організацій, аналітичних центрів і соцмереж. Також використано аналіз відкритих джерел і дані зі спеціалізованих сервісів Semrush, Social Blade і Similar Web.
Як повідомляв ІМІ, у червні 2023 року Facebook заблокував допис журналістки “Детектора медіа” Юлії Лавришин про підтоплені Олешки, пославшись на порушення стандартів спільноти. Відео з людьми, які на даху будинку благають про допомогу, позначили як “зображення оголеного тіла або дій сексуального характеру”.
Help us be even more cool!