ГАРЯЧА ЛІНІЯ(050) 447-70-63
на зв’язку 24 години
Залиште свої дані
і ми зв’яжемося з вами
дякуємо за звернення

Або ж зв’яжіться з нами:

[email protected]

(050) 447-70-63

Подай скаргу

Понад 20% зображень до матеріалів про вакцинацію містять негатив – дослідження ІМІ

01.02.2021, 15:00
Фото – flickr.com
Фото – flickr.com

Кожен п'ятий матеріал про вакцинацію в українських онлайн-медіа (20,1%) супроводжувався зображенням процесу вакцинації, що могло спричинити негативну емоційну реакцію аудиторії

Такими є дані моніторингового дослідження ІМІ, проведеного в грудні 2020 – січні 2021 року у 20 онлайн-медіа*.

Дослідження ІМІ показало, що в українських медіа кожен третій матеріал (34,1%) містив абстрактне стокове зображення на медичну тематику. Це було зображення ампул вакцини, логотипів компаній – виробників вакцин, зображення шприців, лікарів, дітей та рук у медичних рукавичках. 

3,2% матеріалів містили зображення людей із сумним, переляканим чи стривоженим виразом обличчя. Лише в поодиноких випадках у матеріалах про вакцинацію люди всміхалися або руками показували жест "клас". Майже кожен п'ятий матеріал (18%) містив зображення медичного шприца або процесу набирання рідини з ампули в шприц. У такому разі ці фото налаштовують майбутніх пацієнтів, що вакцинація – це процес, пов’язаний з болем.

Здебільшого редактори використовують випадкові стокові зображення для ілюстрування матеріалу. Щоправда, зазвичай ці фото не є справжніми та не передають точності всієї процедури. Експерти ІМІ помітили такі помилки під час використання стокових фото в матеріалах про вакцинацію:

  • Найчастіше це постановні фото з хибно-медичним триманням шприца або ж фото, де  процес введення вакцини не є коректним.
  • Одним з тригерів є велике зображення голки або шприца. Такі зображення можуть викликати в людей страх або дискомфорт.
  • На стокових фото часто зображують дітей у сльозах та пацієнтів з тривожним виразом обличчя. 

У 2019 році журнал Self спільно з Американською академією педіатрії створив колаборацію та завантажив на хмаринку стокові фото з позитивними та нейтральними настроями пацієнтів, у такий спосіб допомагаючи медіа брати правильні зображення, які медично точно та позитивно показують процес вакцинації.

* Моніторинговий аналіз проводився за допомогою кастомізованих пошукових запитів Google Advanced Search та внутрішнього моніторингового робота ІМІ з 21–27 грудня 2020 та 11–17 січня 2021 року у 20 загальнонаціональних інтернет-ЗМІ (одинадцять найрейтинговіших, сім ЗМІ, що підписали меморандум Медіаруху за дотримання професійних стандартів, а також два сайти, які висловили бажання бути в переліку медіа, що підлягають моніторингу): obozrevatel.com, korrespondent.net segodnya.ua, 24tv.ua, tsn.ua, strana.ua, pravda.com.ua, politeka.net, rbc.ua, 112.ua, gordonua.com, nv.ua (М), liga.net (М), ukrinform.ua (М), zn.ua (М), censor.net.ua (М), tyzhden.ua (М), interfax.com.ua (М), suspilne.media (М), bykvu.com (М). Загальна вибірка становила 1073 матеріали.

Проведення цього дослідження стало можливим завдяки підтримці американського народу, що була надана через проєкт USAID "Медійна програма в Україні", який виконується міжнародною організацією Internews Network. Зміст матеріалів є виключно відповідальністю ГО "Інститут масової інформації" та необов’язково відбиває думку USAID, уряду США та Internews Network.

Liked the article?
Help us be even more cool!