ГАРЯЧА ЛІНІЯ(050) 447-70-63
на зв’язку 24 години
Залиште свої дані
і ми зв’яжемося з вами
дякуємо за звернення

Або ж зв’яжіться з нами:

[email protected]

(050) 447-70-63

Подай скаргу

Підсумки нацтесту з медіаграмотності: "гуру медіаграмотності" отримали 8% учасників

Національний тест із медіаграмотності цьогоріч повністю пройшли в п'ять з половиною разів більше – 76 323, ніж минулого року – 13 980. Цьогоріч звання “гуру медіаграмотності” отримали 8% учасників тесту.

Такими є підсумки національного тесту з медіаграмотності, який відбувся 17 жовтня, повідомляє нацпроєкт із медіаграмотності “Фільтр” Міністерства культури та стратегічних комунікацій.

Загалом цьогоріч 236 237 учасників розпочали тест, з них до кінця пройшли 76 323.

Презентація підсумків національного тесту з медіаграмотності в Києві 26 листопада 2024 року. Фото – mcsc.gov.ua

Цьогоріч звання “гуру медіаграмотності” отримали 8% учасників тесту, які відповіли правильно на всі 25 запитань. У 2023 році “гуру” було 6%, а 2022-го – 9%. 

Як і минулих років, найбільше учасників отримали звання “початківець” – 43%. Звання “майже гуру” отримали 38% (у 2023 році “майже гуру” отримали 34% учасників, а у 2022-му – 42%).

Аналіз результатів тесту здійснювався на вибірці 45 тисяч унікальних користувачів, які залишили персональні дані, щоб узяти участь у розіграші призів. З них найбільше учасників, як і в попередні два роки, було з Київської області – 8 435. У тесті також узяли участь учасники та учасниці з Луганської (185), Донецької (1697) областей та з Криму (42). Брали участь і українці, які проживають за кордоном, – 461 учасник.

Найбільше тест проходили жінки – 77%. Понад 60% тих, хто пройшов тест, – віком до 35 років. Найбільша кількість учасників – молодь 15–19 років (19,5%).

Тест складався з п’яти блоків і 25 запитань (питання про достовірність та вплив інформації, соціальні мережі, медіаграмотність: етична поведінка та взаємодія з контентом, навички фактчекінгу, кібербезпека).

Найкраще учасники впоралися з питанням про хейт в інтернеті – 92,1% дали правильну відповідь. Найскладнішим було питання про кібербезпеку – 25,8%, уточнила комунікаційна аналітикиня ПРООН в Україні Валентина Аксьонова.

Цьогоріч національний тест із медіаграмотності охопив найбільшу аудиторію за всі роки – близько 8,7 млн користувачів​. Тест підтримали 24 бізнеси та організації, а також лідери думок – матеріали блогерів про тестування зібрали понад 1,7 млн переглядів.

50 переможців тесту, які дали найбільшу кількість правильних відповідей (25), отримають подарунки від ПРООН в Україні. Список переможців шукайте тут.

Відповіді до національного тесту з медіаграмотності читайте  тут.

Національний тест із медіаграмотності реалізується національним проєктом з медіаграмотності “Фільтр” Міністерства культури та стратегічних комунікацій за підтримки ПРООН в Україні й фінансування уряду Японії та проєктом з медіаграмотності й когнітивної стійкості в Україні, що реалізується Zinc Network і фінансується Урядом Великої Британії. Національний тест із медіаграмотності втілюється  разом із програмою USAID “Мріємо та діємо”, яка виконується IREX in Ukraine, та проєктом “Вивчай та розрізняй: інфомедійна грамотність в освіті”, який втілюються IREX in Ukraine за підтримки посольства США.

Liked the article?
Help us be even more cool!