ГАРЯЧА ЛІНІЯ(050) 447-70-63
на зв’язку 24 години
Залиште свої дані
і ми зв’яжемося з вами
дякуємо за звернення

Або ж зв’яжіться з нами:

[email protected]

(050) 447-70-63

Подай скаргу

ОПЗЖ, комерційні компанії і чорнуха – основні категорії джинси в онлайн-медіа. Дослідження ІМІ

25.06.2020, 10:42

Основним замовником джинси в онлайн-медіа вже другий квартал поспіль у 2020 році залишається партія "Опозиційна платформа – За життя". На неї припадає в середньому 31% матеріалів з ознаками замовлення, тоді як на всі інші політичні сили разом –12% матеріалів.

Про це свідчить дослідження ГО "Інститут масової інформації", проведене в березні 2020 року у 20 онлайн-медіа, повна вибірка становила понад 22 тисячі новин *.

На другому місці серед основних замовників джинси в онлайн-медіа – комерційні компанії, на які припало 30% таких матеріалів. Порівняно з попереднім моніторинговим періодом кількість замовних матеріалів у медіа від комерційних компаній упала на 2%. 

На третьому місці виявилися матеріали з антипіаром чи чорнухою проти певних політиків або комерційних компаній, яких було досить багато – 15% загальної кількості матеріалів з ознаками замовлення. Експерти ІМІ зафіксували "антиматеріали", спрямовані проти політиків Віталія Кличка, Миколи Тищенка, Андрія Геруса, Андрія Садового, директора НАБУ Артема Ситника та інших.

У досліджуваний період співвідношення політичної та комерційної джинси становило відповідно 64% і 36%.

Сайтами-антилідерами з розміщення матеріалів з ознаками замовлення стали "Знай.юа" (88 матеріалів), NewsOne (63 матеріали, виявлених протягом тижня моніторингу, переважно на користь ОПЗЖ), 112.ua (48 матеріалів, переважно на користь ОПЗЖ).

Не було виявлено джинси на сайтах "Ліга", "Укрінформ", "Український тиждень", "Українська правда", “Новое время", "Букви", та "Суспільне". Водночас на деяких із цих сайтів виявлено матеріали з некоректним маркуванням реклами.  

Загалом 90% матеріалів з ознаками замовлення були джинсою, і лише 10% були умовно марковані як реклама широким спектром власних позначок онлайн-медіа. Такі позначки не відповідають українському законодавству, тому ці матеріали зараховано до неналежного  маркування. 

Матеріал написано за результатами моніторингу, що проводився 25–29 травня 2020 року у 20 популярних інтернет-медіа: "Обозреватель", "Знай.ua", 24 канал, "Гордон", "Українська правда", "Новое время", УНІАН, "Сегодня", ТСН, 112.ua, NewsOne,  RBC.ua, "Ліга", "Український тиждень", Інтерфакс, "Страна", "Цензор", "Суспільне", "Букви". Вибірка охоплює всі новини поспіль, що вийшли на сайтах протягом зазначеного періоду (понад 22 тисячі новин).

Проведення цього дослідження стало можливим завдяки підтримці американського народу, що була надана через проєкт USAID "Медійна програма в Україні", який виконується міжнародною організацією Internews Network. Зміст матеріалів є виключно відповідальністю ГО "Інститут масової інформації" та необов’язково відбиває думку USAID, уряду США та Internews Network.

Liked the article?
Help us be even more cool!