Понад половину українців (51%) отримують новини насамперед з Telegram. На другому місці – YouTube (25%), на третьому – власні акаунти в соцмережах (22%).

Про це свідчать результати щорічного опитування, яке провела соціологічна група Rating у співпраці з Консультативною місією Європейського Союзу (КМЄС) в Україні.

Водночас найбільшими джерелами дезінформації респонденти назвали соцмережі Facebook та Instagram – так вважають 58% опитаних. На другому місці – месенджери (45%).

Найавторитетнішими у викритті фейків українці вважають незалежних журналістів та Центр протидії дезінформації.

Опитування також показало, що 81% українців вважає гібридні загрози з боку Росії такими, що посилюються. Найбільше громадян турбують онлайн-вербування спецслужб (42%), фейкові новини (32%) та кібератаки (23%). 

Опитування охопило всі регіони України, крім тимчасово окупованих територій та зон активних бойових дій. У ньому взяли участь понад 2 тисячі респондентів віком від 18 років. Метод – стандартизовані інтерв’ю “face-to-face” за місцем проживання.

Статистична похибка вибірки не перевищує 2,2%.

Як повідомляв ІМІ, на початку вересня 2025 року опитування соціологічної групи “Рейтинг” показало, що майже 40% українців ніколи не перевіряють достовірність інформації, яку отримують з медіа чи соцмереж.