Майже 40% українців ніколи не перевіряють достовірність інформації, яку отримують з медіа чи соцмереж. 

Такими є результати опитування соціологічної групи “Рейтинг”, проведеного 1-23 квітня 2025 року на замовлення ГО “Львівський медіафорум” і International Media Support. 

При цьому лише 18% роблять це завжди. Найчастіше факти перевіряє молодь 18–29 років, люди з вищою освітою, а також військові та ветерани.

35% опитаних вважають, що їм легко або скоріше легко відрізняти правдиву інформацію від неправдивої, тоді як 28% зізналися, що це для них важко.

Найпоширеніші практики перевірки – це використання власної інтуїції та досвіду (34%) і зіставлення кількох авторитетних джерел (25%).

Згідно з опитуванням, інформаційний тест показав, що 59% українців вразливі до дезінформації. Вони відрізняються від інших респондентів меншою підтримкою вступу України до ЄС і НАТО, рідше довіряють медіа і рідше стежать за суспільно-політичними новинами.

Попри це, вони оцінюють власну здатність відрізняти правдиву інформацію від неправдивої так само високо, як і ті, хто вразливим не є. 

Коли перевіряють інформацію, частіше покладаються на інтуїцію й досвід та рідше звертаються до кількох джерел.

Відносно частіше вразливими до дезінформації виявляються російськомовні чи двомовні респонденти, мешканці прифронтових територій, а також менш забезпечені й менш освічені групи.

Як повідомляв ІМІ, за даними опитування соціологічної групи “Рейтинг”, месенджер Telegram – головним засобом отримання інформації про актуальні події для 52% українців. Йому найбільше довіряють, а найменше українці довіряють телемарафону “Єдині новини”.