Омбудсмен про мовний скандал з таксистом у Києві: Водій не уникне покарання
Уповноважений із захисту державної мови Тарас Кремінь готує звернення до відповідних органів щодо притягнення до відповідальності водія таксі Bolt, який вигнав пасажирок через їхню вимогу обслуговувати державною мовою.
Про це мовний омбудсмен повідомив на своїй фейсбук-сторінці, коментуючи інцидент, який стався в Києві.
За словами Креміня, водієві таксі не вдасться уникнути покарання.
“Зараз ми готуємо звернення до відповідних органів, зокрема до Національної поліції України та компанії сервісу перевезень Bolt, для встановлення особи порушника та притягнення його до відповідальності”, – сказав він.
Він додав, що водій таксі, який відмовився обслуговувати пасажирок державною мовою, порушив статтю 30 Закону України “Про забезпечення функціонування української мови як державної”, відповідно до якої мовою обслуговування споживачів за замовчуванням є державна.
“Кодексом України про адміністративні правопорушення безпосереднім порушникам мовного закону в частині застосування державної мови у сфері обслуговування споживачів передбачено адміністративне стягнення у вигляді накладення штрафу в розмірі від 200 до 300 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. На сьогодні ця сума становить 3400–5100 грн”, – підкреслив він.
Омбудсмен нагадав, що протягом дев'яти місяців 2023 року він отримав 3015 звернень громадян про порушення мовного закону. З них понад половину – 1519 – стосуються сфери обслуговування споживачів.
26 жовтня низка медіа з посиланням на соцмережі повідомили про мовний скандал, який стався в Києві: таксист відмовився обслуговувати двох пасажирок державною мовою та виставив їхні речі з багажника до завершення поїздки. Коли пасажирка попросила його говорити українською мовою, він сказав їй: “Вы больные люди”.
Help us be even more cool!