ГАРЯЧА ЛІНІЯ(050) 447-70-63
на зв’язку 24 години
Залиште свої дані
і ми зв’яжемося з вами
дякуємо за звернення

Або ж зв’яжіться з нами:

[email protected]

(050) 447-70-63

Подай скаргу

Національні медіа використовували некоректну термінологію та жорстку мову ворожнечі щодо біженців – дослідження

17.12.2021, 13:43

100% національних українських медіа, які були охоплені моніторинговим дослідженням ІМІ та МОМ, використовували некоректну термінологію щодо різних категорій мігрантів. Водночас низка медіа вживала жорстку мову ворожнечі щодо біженців 

Такими є результати дослідження, проведеного Інститутом масової інформації в співпраці з Міжнародною організацією з міграції (МОМ), Агентством ООН з питань міграції щодо наративів українських ЗМІ про мігрантів.

Результати дослідження показали, що 3,6% повідомлень про мігрантів у загальнонаціональних медіа містили мову ворожнечі. 

Виявлені в межах дослідження випадки були переважно м’якою формою мови ворожнечі, яка була пов’язана з використанням некоректних термінів “нелегали”, “нелегальні мігранти” і, відповідно, з об’єктивацією мігрантів. Виявилося, що таку неправильну термінологію використовували всі без винятку досліджувані медіа. Наприклад:

Водночас у трьох виданнях (“Обозреватель”, “Політека”, УНІАН) дослідники зафіксували жорстку мову ворожнечі щодо біженців (базовану на соцмережах неперевірену інформацію про “біженців-педофілів”). Наприклад:

Замість конструктивних і об'єктивних даних використовували негативні емоційні коментарі невідомих осіб із соціальних мереж без перевірки достовірності вказаних даних. Самі тексти таких повідомлень містили порушення етичних та журналістських стандартів. 

У регіональних медіа мову ворожнечі містили 6,5% всіх згадок про мігрантів. Так само як і в національних медіа, це була переважно м’яка форма мови ворожнечі, яка стосувалася некоректного використання термінів “нелегали”, “нелегальні мігранти”. Проте дослідження виявило повідомлення з жорсткою мовою ворожнечі, яка базувалася на тій самій інформації із соцмереж, що і в національних медіа, з фейком про “біженців-педофілів”. 

Мова ворожнечі в медіа супроводжувалася порушенням презумпції невинуватості.

Дослідження проводилося двома хвилями: перша хвиля – 6–12 вересня, друга хвиля – 4–10 жовтня 2021 року.

Моніторилися такі сайти національних медіа: Україна 24, Подробности.Інтер, Суспільне, 1+1 (ТСН), Факти.ICTV, Перший незалежний, 5 канал, СТБ, 24 канал. Сайти 11 онлайн-медіа: Обозреватель, Гордон, УП, Корреспондент, Правда, Політека, РБК-Україна, Цензор, НВ, УНІАН, Страна. 

Регіональні медіа. Харків: Simon (медіагрупа Об'єктив), Status Quo, 057.ua, 7 канал, Вгороде); Одеса: 7 канал, Перший міський, Думська, О48, Одеса.Онлайн;  Дніпро: Дніпро ТВ, Д1, Днепровская Панорама, Информатор, gorod.dp.ua; Запоріжжя: Муніципальний канал ZTV, 061.ua, АлексТВ, РІА-М, Индустриалка; Тернопіль: ТВ4, Тернопіль1, 20 хвилин / RIA+, Галас, 0352.ua; Вінниця: 33 канал, МКП ІТА “ВІТА”, Вінниця.інфо, Вежа, 20 хвилин; Суми: АкадемТВ Суми, 0542.ua – сайт города Суми, RegionNews Сумы (regionews.sumy.ua), DEPO.UA – Суми (sumy.depo.ua), Відікон ТВ; Львів: ТРК “Броди”, Перший західний, Захід.Нет, Вголос, 032.ua; Чернівці: ТВА, Чернівецький промінь, телеканал Чернівці, Молодий буковинець, Погляд; Ужгород: Закарпаття онлайн, ПроЗахід, Мукачево.Нет; Луцьк: Волинські новини, Волинь24, ВолиньPost; Івано-Франківськ: Галка, Курс, Версії.

Liked the article?
Help us be even more cool!