Секретаріат уповноваженої із захисту державної мови зареєстрував 2227 скарг громадян про порушення Закону “Про функціонування української мови як державної” за три квартали 2025 року. Це на 27% більше, ніж за аналогічний період минулого року (1633 скарги), повідомляється на сайті мовної омбудсменки. 

Найбільше порушень стосувалися:

  • відсутності української версії сайтів інтернет-магазинів та вебсайтів – 574 звернення (26%);
  • мови зовнішньої реклами та вивісок – 443 звернення (20%);
  • порушень під час безпосереднього обслуговування – 397 звернень (18%);
  • сфери освіти – 145 звернень (7%);
  • сфери культури – 112 звернень (5%);
  • порушень у медичних закладах – 93 звернення (4%).

Також скарги надходили щодо інформації про товари й послуги (етикетки, чеки, меню) – 115 звернень – та порушень у сферах медіа (82), транспорту (53), книговидання (35), спорту (25) тощо.

Регіони, з яких надійшло найбільше скарг на порушення мовного закону:

  • Київ – 870 звернень (39% із загальної кількості); 
  • Одеська – 339 (15%); 
  • Харківська – 286 (13%);
  • Дніпропетровська області – 201 (9%).

Уповноважена із захисту державної мови Олена Івановська зазначила, що зростання кількості скарг означає, що “українці стали уважнішими до свого права отримувати інформацію та послуги державною мовою”.

Нагадаємо, протягом трьох кварталів 2024 року уповноважений отримав 1633 звернення громадян щодо порушення мовного закону.

Загалом у 2024 році на адресу уповноваженого із захисту державної мови надійшло 2314 звернень громадян про порушення мовного закону. Це на 37% менше, ніж у 2023 (3692), на 19% менше, ніж у 2022 році (2846).