КЖЕ рекомендує журналістам розмежовувати професійні та особисті сторінки в соцмережах

Комісія з журналістської етики (КЖЕ) рекомендує журналістам розмежовувати професійні та особисті сторінки в соціальних мережах та дотримуватися українського законодавства і Кодексу етики під час висловлення своєї позиції в соцмережах.
Про це повідомляється на сайті КЖЕ 28 грудня.
КЖЕ повідомила, що отримує останнім часом скарги на дописи журналістів у соцмережах, але скарги не розглядаються, оскільки предметом розгляду Комісії є матеріали в медіа, а не публікації на особистих сторінках у соціальних мережах.
Водночас комісія, “жодним чином не обмежуючи свободу журналіста на вираження власної думки”, нагадує про неприпустимість публікацій з погрозами або образами, розпалювання ненависті, закликів до розправи, відкритих виявів ворожості на підставі релігійних або інших поглядів.
“Журналісти мають усвідомлювати, що аудиторія не може розрізнити, які висловлювання представника медіа відбивають його журналістську позицію, а які є думкою приватної особи. Аудиторія журналіста в соціальних мережах не бачить різниці між професійною поведінкою та особистими уподобаннями журналіста. З точки зору читачів або глядачів ви є журналістом завжди, незалежно від того, перебуваєте на роботі чи відпочиваєте вдома”, – зазначає КЖЕ.
З огляду на це Комісія з журналістської етики рекомендує журналістам:
- Не дозволяти розпалювання ненависті, мови ворожнечі, образ, приниження людської гідності. Комісія вважає неприпустимими методи збільшення аудиторії в соціальних мережах за допомогою публікації дописів, які розпалюють ненависть до певної групи людей. Журналісти повинні уникати дискримінаційних висловів як у дописах на своїх сторінках, так і в коментарях до інших дописів.
- Поважати аудиторію на всіх каналах вашої професійної та приватної комунікації. Коли ви позиціюєте себе як журналіста, будь-які ваші висловлювання пов’язуватимуть із вашою професією та з медіа, з яким ви співпрацюєте. Якщо журналіст висвітлює конфліктну ситуацію і в соціальній мережі висловлює підтримку одній зі сторін конфлікту, це ставить під сумнів його професійну неупередженість та об’єктивність. Також рекомендується уникати на власних сторінках поширення дописів, що розпалюють ворожнечу, оскільки таке поширення аудиторія може сприйняти як позицію журналіста.
- Усвідомлювати соціальний резонанс. Висловлювання журналіста мають значно більший вплив і довіру, ніж слова приватної особи. Незалежно від вашого бажання, ваша сторінка в соціальній мережі сприймається як комунікаційний майданчик та платформа для поширення ідей. За вашими текстами, аудіо- та візуальним контентом велика аудиторія формує свою картину світу.
- Посилювати стандарти етики в журналістському середовищі, включно з діяльністю журналістів у соціальних мережах. Комісія вважає за необхідне розпочати широку дискусію з цього приводу і рекомендує редакціям розробляти й впроваджувати правила поведінки журналістів у соціальних мережах. Це можуть бути редакційні правила різного ступеня формальності за зразком стандартів, які діють у відомих західних медіа (ВВС, Радіо Свобода та ін.) Така формалізація підвищить культуру дискусії в соціальних мережах, зміцнить довіру до журналістів і до медіа загалом.
Help us be even more cool!