Кропивницькій "Гречці" спробували замовити замасковану рекламу казино
Кропивницьке видання “Гречка” відмовилося розмістити матеріал – рекламу казино, замаскований під викривальну новину. Запропонований текст буцімто стосувався затримання директора онлайн-казино Pin-Up, однак містив посилання-перехід на сторінку казино-конкурента – Favbet.
Про це представникові Інституту масової інформації в Кіровоградській області Павлу Лісниченку повідомила випускова редакторка “Гречки” Таміла Делюрман.
Журналістка розповіла, що представниця рекламодавця пропонувала розмістити матеріал до 17 квітня, окремо наголошуючи, що лишають у тексті гіперпосилання, щоб матеріал краще ранжувався в гуглі. Крім того, це буцімто допоможе відсіяти російські компанії-двійники, що користуються назвою бренду.
“Представниця казино була досить настирна та навіть намагалася нам довести, що закон подібну рекламу не забороняє. Тож довелося кілька разів наголошувати, що це політика нашого видання – жодним чином не рекламувати гемблінг”, – резюмувала журналістка.
Юрист Інституту масової інформації Володимир Зеленчук зазначає, що з 1 квітня дійсно набули чинності норми рекламного закону, які скасували суцільну заборону реклами азартних ігор в онлайн-медіа, що була введена постановою Кабінету Міністрів у 2024 році.
“Однак відсутність заборони не виключає певних обмежень. Так, відповідно до частини першої статті 22-1 Закону “Про рекламу”, реклама азартних ігор, реклама торговельних марок, інших об’єктів права інтелектуальної власності, під якими провадиться діяльність з організації та проведення азартних ігор, а також інших позначень, під якими проводяться азартні ігри, забороняється, крім реклами, зокрема, у зареєстрованих відповідно до Закону України “Про медіа” онлайн-медіа, призначених для осіб, старших за 21 рік”, – зазначає юрист.
Тобто, зауважує Володимир Зеленчук, існують дві ключові вимоги до онлайн-медіа, щоб воно мало можливість розміщувати рекламу азартних ігор: наявність реєстрації в Нацраді та сувора орієнтація на аудиторію 21+.
“Закон не деталізує останню вимогу, однак припускаю, що принаймні медіа має попередити своїх читачів відповідним банером про те, що розміщена на сайті інформація призначена лише для осіб, яким виповнився 21 рік. Вочевидь таке попередження має відбуватись одразу під час відкриття сайту, сторінки або каналу цього медіа, а не лише окремого розділу чи посту”, – додав юрист ІМІ.
Нагадаємо, у лютому 2025 року Державне бюро розслідувань затримало та повідомило про підозру в пособництві державі-агресору директору компанії, яка діяла в Україні під брендом онлайн-казино PIN-UP.
Help us be even more cool!