IMI

Гаряча лінія

Барометр свободи слова

Данi з початку 2018 року

Вбивства Побиття Перешкоджання Цензура Погрози

0

29

89

2

31

Кремлівський “Первый канал” видав білоруса за розчарованого Майданом українця

Фото – m.nn.bу

Кремлівський телеканал “Первый канал” випустив пропагандистський сюжет до річниці Революції гідності в Україні, в якому видав білоруса за розчарованого Євромайданом українця, повідомляє “Детектор медіа”.

Сюжет вийшов 21 листопада, у ньому агресію Росії там назвали “міфічною”, а війну на Донбасі охрестили мало не продовженням подій на Майдані Незалежності.

Окрім маніпуляцій щодо суті Революції гідності та подій на сході України, наприкінці сюжету задіяли навіть несправжнього українця.

“Нічого мені особисто не дав Євромайдан. Ось, подивіться, де ми опинилися. Потрібно було дивитися в майбутнє, а ми в майбутньому залишилися без тепла, з дорогою енергією і незрозуміло, коли все це закінчиться. Як пережити зиму, як дітей відправляти в школу”, – обурюється фейковий Кирило Чубенко, який виявився білорусом Віталієм Юрченком.

На таку підміну 6 грудня звернув увагу російський блогер Ілля Варламов. Він знайшов Юрченка в соціальних мережах та поспілкувався з його знайомими, які підтвердили його особистість.

Згодом сам Віталій Юрченко зателефонував у редакцію білоруського видання “Наша Ніва” та розповів, що працював у компанії-посереднику між телеканалами та операторами.

“Прийшло замовлення від “Первого канала” Росії зняти сім’ю або людину в Кривому Розі в Україні, яка страждає від відсутності газу та через дороге опалення. Таку людину знайшли, зняли матеріал, надіслали нам. Сам я за своєю роботою ніяк не взаємодію з операторами, тому я абсолютно не був у курсі, що вони знімають”, – розповів Юрченко.

Утім, звук запису начебто виявився поганим, тому для відео перезняли вже Віталія Юрченка, який вдав із себе українця. Після інциденту він звільнився з компанії. “Якщо у мене є хоч мінімальний шанс виправдатися або вибачитися, то я хочу ним скористатися. Мені нескінченно соромно, це ганьба”, – сказав він.

Такої ж версії подій дотримується і “Первый канал”. Як пише “Медуза”, у прес-релізі мовник заявив, що сюжет знімали стрингери, бо “штатні журналісти не мають можливості працювати в Україні”.

“Стрингери визнали, що дійсно зняли свого знайомого, оскільки зйомка справжнього інтерв’ю була зроблена з технічним браком, а сюжет треба було терміново здавати”, – заявив телеканал.

За даними РБК, російські державні структури мають контрольний пакет акцій (51 %) “Первого канала”. Він заборонений до трансляції на території України рішеннями РНБО та Національної ради телебачення і радіомовлення.

Ще Новини