ГАРЯЧА ЛІНІЯ
на зв’язку 24 години
Залиште свої дані
і ми зв’яжемося з вами
дякуємо за звернення

Або ж зв’яжіться з нами:

info@imi.org.ua

050 447 70 63

Підтримати ІМІ Подай скаргу

Кожну п'яту новину в центральних онлайн-медіа взято із соцмереж – ІМІ

24.09.2019, 15:00
Фото – platform.gr
Фото – platform.gr

20% новин у центральних онлайн-медіа взято із соціальних мереж, причому найпопулярнішим джерелом інформації для ЗМІ є фейсбук.

Такими є результати дослідження ГО “Інститут масової інформації”, проведеного у вересні 2019 року в 16 онлайн-медіа.*

За результатами дослідження, 63% новин із соцмереж припало на фейсбук, 23% – на інстаграм (переважно новини шоу-бізу). З твітера медіа беруть інформацію переважно спортивного характеру та міжнародної тематики, на цю мережу припадає 6,5% матеріалів, узятих із соцмереж.

Значно менше інформації потрапляє в ЗМІ з телеграма та ютуба – по 4,5 та 3% відповідно.

Дослідження показало, що в 95% новин, написаних на основі соцмереж, соціальні мережі виявилися єдиним джерелом інформації. І лише в 5% матеріалів інформація із соцмереж підтверджувалася додатковим джерелом.

Що стосується самих акаунтів, то медіа найбільше репостять повідомлення з акаунтів офіційних осіб та установ – 25%. Ще 20,5% інформації береться з акаунтів зірок шоу-бізнесу. На третьому місці – новини, написані на основі інформації з акаунтів лідерів думок та експертів (16%). 

Водночас досить високий відсоток інформації потрапляє в ЗМІ з локальних пабліків та акаунтів приватних осіб – 14% загальної кількості новин із соцмереж. На думку експертів ІМІ, якість таких новин є надзвичайно сумнівною. Ще 11% інформації припадає на акаунти спортсменів та спортивних клубів.

Дослідження показало, що ЗМІ переважно беруть із соцмереж новини про політику та шоу-бізнес (по 20% усіх новин із соцмереж). На другому місці – соціалка (15%). І на третьому – новини спорту та повідомлення про ООС (по 12%).

Експерти ІМІ нагадують, що нові технології і соцмережі не скасовують стандартів журналістики. Інформацію із соцмереж потрібно перевіряти так само, як і будь-яку іншу. Також нагадуємо про Правила використання соцмереж як джерел інформації, які розробив ІМІ для журналістів минулого року. 

Детальніше з дослідженням можна ознайомитися тут.

*Дослідження проводилося у вересні 2019. Загальна вибірка становила 1600 новин. Об'єкт дослідження: 16 загальнонаціональних онлайн-медіа: obozrevatel.com, segodnya.ua, 24tv.ua, tsn.ua, strana.ua, pravda.com.ua, rbc.ua, unian.com, gordonua.com, nv.ua, liga.net, ukrinform.uа, zn.ua, censor.net.ua, tyzhden.ua, interfax.com.ua.

Сподобалася стаття? Допоможи нам бути ще крутішими!