ГАРЯЧА ЛІНІЯ(050) 447-70-63
на зв’язку 24 години
Залиште свої дані
і ми зв’яжемося з вами
дякуємо за звернення

Або ж зв’яжіться з нами:

[email protected]

(050) 447-70-63

Подай скаргу

Кількість фейків про Україну в онлайн-медіа “Л/ДНР” збільшилася майже вдвічі – дослідження ІМІ

21.05.2019, 14:35

У 2019 році кількість фейків та дезінформації про Україну в онлайн-ЗМІ так званих “Л/ДНР” збільшилася майже вдвічі порівняно з попереднім моніторингом ІМІ. Так, якщо цей показник у 2017 році становив 11% матеріалів, то вже у 2019-му – 21%.

Такими є дані моніторингу ГО “Інститут масової інформації”, проведеного в період з 22 по 26 квітня 2019 року в ЗМІ окупованих територій Донбасу*.

Зокрема, більшість повідомлень із зони військових дій, які транслювалися “Л/ДНР”, суперечили зведенням штабу Операції об'єднаних сил. Також зафіксовано фейки щодо закону про мову, Президента Володимира Зеленського та Помісної церкви України.

Водночас рівень мови ворожнечі стосовно України в ЗМІ т.зв. “Л/ДНР” знизився з 11% загальної кількості новин про Україну (дані моніторингу ІМІ 2017 року) до 5%, за результатами моніторингу цього року.

Передусім мова ворожнечі стосувалась українських військових, яких у ЗМІ т.зв. “Л/ДНР” називають “карателями”, “нацистами”, “садистами”.

ЗМІ так званих “Л/ДНР” найбільше уваги у своєму порядку денному приділяють владі України. 20% усієї кількості матеріалів стосувалися саме цієї теми, 19,5% матеріалів висвітлювали діяльність самопроголошеної влади “Л/ДНР”. Найменше уваги ці медіа приділяли російській владі – 9% матеріалів.

Найбільш позитивно медіа "Л/ДНР" пишуть про свою місцеву владу. 89% матеріалів про місцевих очільників були компліментарними і мали позитивну конотацію. Матеріалів з негативною конотацією щодо їхньої діяльності виявлено не було, а ще 11% матеріалів мали нейтральну тональність висвітлення.

Про російську владу ці медіа теж пишуть переважно позитивно: 85% матеріалів про неї тут мали позитивну конотацію і лише 2% мали негативну тональність, відповідно 13% матеріалів були нейтральними.

Натомість половина матеріалів, що стосувалися української влади, мала негативну тональність – 49%. Ще 45% матеріалів були нейтральними, і лише 6% матеріалів мали позитивну тональність. Усі позитивні матеріали висвітлювали передвиборчу кампанію Володимира Зеленського.

Детальніше про дослідження можна почитати тут.

Моніторинг проводився в період з 22 по 26 квітня 2019 року, аналізувалися всі новини у семи інтернет-ЗМІ в цей період часу, що функціонують в непідконтрольних Україні районах Донецької та Луганської областей.

Проведення цього дослідження стало можливим завдяки підтримці американського народу, що була надана через проект USAID "Медійна програма в Україні", який виконується міжнародною організацією Internews. Зміст матеріалів є виключно відповідальністю ГО ”Інститут масової інформації” та необов’язково відображає думку USAID, уряду США та Internews.

Liked the article?
Help us be even more cool!