Минулими вихідними робота трьох великих аеропортів у Європі – у Брюсселі, Берліні та лондонському Хітроу – була ускладнена через кібератаку, що спричинила довгі черги на реєстрації, відтермінування та скасування рейсів. Про це повідомляє українська служба ВВС.

Атака почалася ввечері 19 вересня, а зранку 20-го роботу аеропортів була фактично паралізовано.

У Хітроу повідомили, що низку рейсів затримали через “технічну проблему”. Вона вплинула на програмне забезпечення, що надається кільком авіакомпаніям. 21 вересня аеропорт повідомив, що й надалі розв’язує цю проблему.

Фото – скриншот з відео ВВС

Брюссельський аеропорт повідомив, що кібератака 19 вересня ввечері призвела до того, що пасажири реєструвалися на рейси та здійснювали посадку “вручну”, а 21 вересня – що не знає, коли проблему буде розв’язано. Берлінський аеропорт Бранденбург повідомив про довший час очікування через кібератаку.

RTX, яка володіє постачальником програмного забезпечення Collins Aerospace, заявила, що їй “відомо про кіберзбій” у своїй системі в “окремих аеропортах” і що вона працює над якомога швидшим розв’язанням проблеми.

“Вплив обмежується електронною реєстрацією клієнтів та здаванням багажу і може бути пом’якшений за допомогою ручної реєстрації”, – заявили в компанії.

Там пояснили, що постраждало її програмне забезпечення Muse, яке дозволяє різним авіакомпаніям використовувати ті самі стійки реєстрації та виходи на посадку в аеропорту.

За даними ВВС, British Airways працювала у звичайному режимі, використовуючи резервну систему, але більшість інших авіакомпаній, що виконували рейси з Хітроу, постраждали.

Незадовго до опівночі 19 вересня в аеропорту заявили, що “розв’язують проблеми та відновлюються” після збою.

У Хітроу також наголосили, що “переважна більшість рейсів продовжує виконуватися”. Проте 20 вересня 47% рейсів з Хітроу, найбільшого європейського аеропорту, вилетіли зі значним затримуванням.

Речник Національного центру кібербезпеки Британії заявив, що він співпрацює з Collins Aerospace, постраждалими аеропортами Великої Британії, міністерством транспорту та правоохоронними органами, щоб повністю зрозуміти наслідки інциденту.

Європейська комісія, яка відіграє певну роль в управлінні повітряним простором по всій Європі, заявила, що “уважно стежить за кібератакою”.

Згідно з даними служби відстеження рейсів FlightAware, упродовж 20 вересня в аеропортах було затримано сотні рейсів.

Аеропорт Дубліна та аеропорт Корка повідомили, що перешкоди через кібератаку є “незначними”, оскільки деякі авіакомпанії запровадили ручну реєстрацію. Але пасажири повідомляли, що стояли на стійках реєстрації понад дві години, а персонал вручну маркував багаж та реєстрував пасажирів телефоном.

Наразі невідомо, хто стоїть за цією атакою. Деякі експерти з кібербезпеки припускають, що це може бути атака програм-вимагачів, націлених на крадіжку персональних даних, але атаки також можуть вчиняти суб’єкти, спонсоровані державою.

Як повідомляв ІМІ, у липні 2025 року австралійська авіакомпанія Qantas зазнала кібератаки. Серед потенційно уражених даних – імена клієнтів, їхні електронні адреси, номери телефонів, дати народження й номери учасників програми лояльності Frequent Flyer.