ІМІ розробив рекомендації для підтримки українських редакцій під час війни
Інститут масової інформації розробив рекомендації для підтримки українських редакцій під час війни.
Нагадаємо, що регіональні редакції повідомили ІМІ про нагальні потреби під час війни. В опитуванні взяли участь 254 редакції у 20 регіонах*.
На основі опрацьованих відповідей експерти ІМІ підготували список рекомендацій для нагальної потреби медійників:
1. Підтримка технічного забезпечення медіа. З огляду на високу потребу в технічному обладнанні, особливо в прифронтових зонах, рекомендується створення спеціалізованих грантових програм або фондів, які забезпечували б медіа необхідним обладнанням. Таке обладнання може охоплювати екофлоу, павербанки, інші типи джерел енергії, а також ноутбуки, професійні камери, мікрофони. Було б добре, щоб медіа, які втратили техніку внаслідок обстрілів чи в процесі професійної діяльності, могли податися на відповідний мінігрант.
2. Розвиток професійних навичок. Створити та фінансувати освітні програми, що зосереджені на розвитку медійної сфери та актуальних потребах журналістів. Зокрема, з професійних стандартів, юридичних питань, СЕО, СММ, використання мультимедійних інструментів тощо. Варто розвивати майстер-класи, вебінари та курси, що сприятимуть зростанню професійного рівня журналістів та збільшенню їхньої конкурентоспроможності.
3. Фінансова підтримка. Забезпечити регулярну фінансову підтримку редакцій, яка охоплює допомогу в оплаті заробітної плати та покритті оперативних витрат. Розробити механізми для надання екстрених фінансових вливань для медіа, що зіткнулись із непередбаченими витратами через воєнні дії (наприклад, змушені оперативно переїжджати або втратили приміщення внаслідок обстрілу).
4. Підтримка психологічної стійкості. З огляду на високий рівень стресу серед медійників (98%, за даними ІМІ) важливо впровадити програми психологічної підтримки, що охоплюватимуть консультації з психотерапевтами, психіатрами, оплату медикаментозного лікування, групову й індивідуальну терапію, організацію ретритів та тренінгів з керування стресом. Це допоможе зменшити емоційне вигорання та підвищити стійкість журналістів.
5. Розвиток людських ресурсів. Інвестувати в залучення та розвиток нових кадрів у медіасфері. Це може охоплювати стипендіальні програми для студентів-журналістів, школи молодих медійників, стажування та менторські програми, що дозволять залучити молодь і надати їй можливість працювати в медіа, а медіа, своєю чергою, отримають можливість задовольнити свій кадровий голод в умовах війни та кризи.
З детальним описом щодо регіонів можна ознайомитися за посиланням.
*Дослідження проводилося методом кількісного адресного онлайн-опитування за простою неімовірнісною вибіркою серед потенційних респондентів – головних редакторів медіа. Усього було опитано 254 редакції у 20 областях України (Донецька, Кіровоградська, Черкаська, Полтавська, Харківська, Чернігівська, Хмельницька, Херсонська, Луганська, Волинська, Житомирська, Сумська, Тернопільська, Чернівецька, Запорізька, Миколаївська, Дніпропетровська, Рівненська, Вінницька Одеська). Дослідження проводилося протягом 2023 року.
Інститут масової інформації (ІМІ) – медійна громадська організація, яка працює з 1996 року. ІМІ відстоює права журналістів, аналізує медіасферу та висвітлює пов’язані з медіа події, протидіє пропаганді та дезінформації, забезпечує медіа засобами захисту для відряджень до зони бойових дій під час російсько-української війни починаючи з 2014 року.
ІМІ робить єдиний в Україні моніторинг свободи слова та список якісних і відповідальних онлайн-медіа, документує медійні злочини Росії у війні проти України. ІМІ має представників у 20 регіонах України та мережу хабів “Медіабаза” для безперебійної підтримки журналістів. Серед партнерів ІМІ – “Репортери без кордонів” та Freedom House, організація входить до мережі Міжнародної організації із захисту свободи слова (IFEX).
Help us be even more cool!