Google вимагатиме маркування ретушованого контенту в передвиборчій рекламі
Google 1 липня оголосили, що запровадять обов’язкове маркування передвиборчої реклами з використанням ретушованих зображень справжніх або реалістичних осіб чи подій, повідомляє Reuters.
Мета цього кроку – боротьба з дезінформацією про вибори.
Оновлення вимог до маркування політичного контенту передбачає, що СММники муситимуть ставити пташку в графі “змінений або синтезований контент” у налаштуваннях передвиборчої кампанії.
“Швидкий розвиток генеративного ШІ, котрий може за кілька секунд створити текст, зображення чи відео за запитом, викликав занепокоєння щодо ризиків недоброчесного використання цієї технології”, – йдеться у матеріалі.
В Google зазначають, що додаватимуть відповідні позначки в саму рекламу у новинних стрічках і коротких відео на мобільних телефонах, а також у трансляціях на комп’ютерах і телебаченні. Що ж до інших форматів, рекламодавці муситимуть самі надавати помітне для глядача маркування.
“Прийнятні формулювання попереджень” залежатимуть від контексту реклами, додають в компанії.
У травні компанія OpenAI (розробник ChatGPT) заявляла, що заблокувала п’ять операцій прихованого впливу, де ШІ-моделі компанії використовувалися з метою “оманливих дій” в інтернеті. Зловмисники намагалися “маніпулювати громадською думкою чи вплинути на результати політичних процесів”.
Тогоріч корпорація Meta Platforms заявляла, що змусить рекламодавців позначати політичну, соціальну чи передвиборчу рекламу у Facebook та Instagram, створену з використанням ШІ чи інших програм, що змінюють або синтезують контент.
Як повідомляв ІМІ, провідні ШІ-чатботи поширюють російську дезінформацію.
Внісши 57 запитів у 10 найпопулярніших чатботів (зокрема, ChatGPT-4, Grok, Copilot, Meta AI, Google Gemini тощо), NewsGuard виявила, що ті повторюють російську дезінформацію у 32% випадків, часто з посиланням на фейкові локальні сайти як на надійні джерела. Чатботи видавали за факти фейкові повідомлення з цих сайтів про міну-розтяжку, нібито знайдену в резиденції Дональда Трампа, і про вигадану українську ботоферму, яка втручається у вибори в США.
Марія Ігнатьєва, Валентина Троян
Help us be even more cool!