Директор Миколаївського аеропорту відмовив "НикВести" в запиті щодо зарплатні
Директор комунального підприємства Миколаївської обласної ради “Миколаївський міжнародний аеропорт” Федір Барна відмовив виданню “НикВести” в наданні інформації про власну заробітну платню.
Про це йдеться у відповіді директора підприємства на інформаційний запит місцевого видання “НикВести”, повідомляє представниця ІМІ в Миколаївській області.
Так, 19 травня видання надіслало на адресу “Миколаївського міжнародного аеропорту” запит із проханням надати інформацію про зарплату, яку отримав директор комунального підприємства Федір Барна за період з 1 січня 2019 до 31 грудня 2019 року, а також із 1 січня до 18 травня 2020 року в розрізі кожного місяця, зазначивши окремо розмір окладу, а також премій, надбавок, матеріальної допомоги та інших нарахувань, що були отримані, та надати дані про кількість відпрацьованих днів, відряджень і відпусток.
Зі свого боку Федір Барна відмовив у наданні інформації журналістам, пояснивши це, зокрема, “відсутністю законодавчого обов'язку”. Відмовляючи в інформації, Барна зазначив також, що журналісти не вказали в запиті, навіщо їм інформація про його зарплату.
“Ваш запит містить вимогу надати інформацію, яка не стосується умов постачання товарів, послуг та цін на послуги за статутною діяльністю підприємства. <...> Вами не зазначається, яким чином запитувана вами інформація є необхідна для реалізації ваших прав, свобод і законних інтересів. І в цьому випадку жодних прав та законних та законних ваших інтересів підприємство не порушує”, – йдеться у відповіді за підписом Барни.
Юрист ІМІ Алі Сафаров, коментуючи цю ситуацію, зазначив, що Закон України “Про доступ до публічної інформації” в частині п'ятій статті 6 визначає, що не може бути обмежено доступ до інформації про розпорядження бюджетними коштами, володіння, користування чи розпорядження державним, комунальним майном, зокрема до копій відповідних документів, умови отримання цих коштів чи майна, прізвища, імена, по батькові фізичних осіб та найменування юридичних осіб, які отримали ці кошти або майно.
“Миколаївський міжнародний аеропорт”, як про це зазначено навіть у тексті відповіді, є комунальним підприємством, а отже розпоряджається комунальними коштами й майном. Таким чином, це комунальне підприємство є розпорядником публічної інформації не тільки щодо умов постачання товарів, а саме щодо розпорядження бюджетними грошима і комунальним майном”, – зазначив юрист.
Він додав, що відмова в доступі до публічної інформації має відповідати вимогам, викладеним у статті 22 Закону України “Про доступ до публічної інформації”, проте у цьому разі лист із боку керівництва комунального підприємства не відповідає цим вимогам.
“Додатково варто зазначити, що частина друга статті 19 Закону України “Про доступ до публічної інформації” визначає, що запитувач має право звернутися до розпорядника інформації із запитом на інформацію, незалежно від того, стосується ця інформація його особисто чи ні, без пояснення причини подання запиту. Таким чином, виходячи з вищенаведеного, в цьому випадку є ознаки неправомірної відмови в задоволенні запиту на доступ до публічної інформації”, – повідомив юрист ІМІ.
Алі Сафаров нагадав, що ненадання, несвоєчасне надання або неправомірна відмова в задоволенні запиту на доступ до публічної інформації є адміністративним правопорушенням, передбаченим статтею 212-3 Кодексу України “Про адміністративні правопорушення”.
Help us be even more cool!