Українські політики та партійці витратили на рекламу у Facebook понад 75 тисяч доларів лише за три квартали 2025 року. Про це йдеться у дослідженні Руху ЧЕСНО, який проаналізував рекламні кампанії, запущені з особистих сторінок політиків і політичних партій.

Лідером за кількістю витрачених коштів став колишній міністр екології Ігор Шевченко. За цей рік він витратив на просування своїх дописів понад $8,5 тисячі. У своїй рекламі Шевченко закликав запровадити смертну кару для корупціонерів, відмовитися від вступу до ЄС і повернути Україні ядерний статус. Також політик просував дописи з питанням “Залужний – наступний президент?”, закликаючи користувачів підписуватися на сторінку.

Другим за обсягом витрат став харківський депутат від групи “Відновлення України” Олександр Фельдман. Він оприлюднив у Facebook-рекламу понад $6 тис. Він просуває власні політичні погляди, коментує соціальні теми й рекламує свій “Фельдман-Екопарк”. Активісти “UAnimals” раніше повідомляли, що парк не має дозволів на утримання тварин і порушує норми їхнього проживання.

Третє місце посів лідер партії “Європейська Солідарність” Петро Порошенко, який витратив $6,1 тис. Реклама зосереджена на його депутатській та благодійній діяльності, а також на публікаціях про санкції проти нього.

Серед інших активних рекламодавців – народні депутати Лариса Білозір та Олександр Качура (по 3,5 тис. доларів), голова Ради оборони Кривого Рогу Олександр Вілкул, очільниця Хмельницької облради Віолетта Лабазюк, а також політики Олексій Леонов і Павло Жебрівський.

Інфографіка Руху ЧЕСНО

Рух ЧЕСНО зазначає, що реклама політиків у соцмережах часто має ознаки прихованої політичної агітації або використовується для формування позитивного іміджу напередодні виборів.

Як повідомляв ІМІ, у Чернігові зафіксували новий тип маніпуляцій у телеграм-каналах – рекламу, замасковану під повідомлення про графіки відключень світла.