Більшість українців продовжує стежити за локальними новинами своїх громад. Про це свідчать результати дослідження MDF Research Lab.
Найуважніші до локальної інформації – люди старшого віку. Постійно читають новини свого міста або селища:
- 43,6% респондентів віком 55–60 років;
- 40,2% віком від 45 до 54.
У молодших групах цей показник нижчий і коливається в межах 33–37%. Найчастіше “зрідка” або “випадково” локальні новини переглядають респонденти 18–34 років.
У регіональному розрізі найбільше тих, хто уважно стежить за новинами громади, зафіксовано:
- у північно-східному регіоні (49,4%);
- у південному (44%).
Для порівняння: на заході цей показник становить 29,8%, у Києві – 33,9%, у центральному регіоні – 34,8%.
Серед тем, які найбільше привертають увагу, на першому місці – небезпеки, пов’язані з війною (58,5%). Значно менший інтерес викликають громадські ініціативи, суспільні послуги чи освіта.
Коли респондентів запитали, які саме локальні теми були б цікавими, значна частина не змогла визначитися, обираючи “все цікаво” або “важко відповісти”. Серед конкретних варіантів у всіх регіонах лідирують матеріали про події на фронті та закінчення війни. Найчастіше – у північно-східному (10,6%) і південному регіонах (10,1%). У Києві цей показник становить 7,1%, у центральному – 5,7%, у західному – 3,5%.
Дослідження проводилося за змішаною методологією: опитування респондентів, моніторинг онлайн-медіа, контент-аналіз 1878 публікацій, аналіз даних Google Analytics та експертні інтерв’ю. Отримані результати показують: попит на локальні новини зберігається, але очікування аудиторії зміщуються в бік безпекових тем та інформації, пов’язаної з війною.
Як повідомляв ІМІ, за даними дослідження MDF Research Lab, українські медіаспоживачі дедалі частіше свідомо уникають новин про війну – через тривогу та інформаційне перевантаження.