ГАРЯЧА ЛІНІЯ(050) 447-70-63
на зв’язку 24 години
Залиште свої дані
і ми зв’яжемося з вами
дякуємо за звернення

Або ж зв’яжіться з нами:

[email protected]

(050) 447-70-63

Подай скаргу

Дослідження ІМІ: частка матеріалів про екологію в українських онлайн-медіа знизилась до 1,4%

16.10.2024, 15:40

Частка матеріалів, присвячених екологічним питанням, в українських онлайн-медіа у 2024 році становить лише 1,4% від загальної кількості публікацій. За даними дослідження Інституту масової інформації (ІМІ), цей показник знизився на 0,6% у порівнянні з 2021 роком, тоді екологічна тематика складала 2% контенту.

Експерти ІМІ зазначають, що таке зменшення пов'язане з переорієнтацією журналістів на висвітлення війни та її наслідків. Проте таке зміщення уваги від екологічних проблем є небезпечним, оскільки екологічні питання, зокрема наслідки воєнних дій, мають критичне значення для довгострокового розвитку України.

“Росіяни не лише здійснюють геноцид українців, а також завдають безповоротної шкоди екології, що призводить до екоциду. Про наслідки якого пишуть українські редакції, адже значна кількість матеріалів стосувалися забруднення повітря, отруєння води росіянами або екологічні наслідки через обстріли українських територій”, зазначила медіааналітикиня ІМІ Яна Машкова.

У моніторинговий період експерти ІМІ зафіксували, що:

  • найбільше матеріалів про екологію готували редакції видань “Фокус” ( 3.6% матеріалів від загальної кількості новин на сайті), “Суспільного” (2%) та “РБК Україна” (1.8%);
  • найчастіше медіа висвітлювали теми: забруднення повітря, новини про альтернативну енергетику, електротранспорт, забруднення води та  екологічні дослідження;
  • найменше матеріалів про екологію було зафіксовано на сайті ТСН (0.3% матеріалів від загальної кількості новин на сайті в моніторинговий період), оскільки редакція надає перевагу новинам про кримінал, війну, розважальний чи езотеричний контент, або ж матеріали з ознаками сексизму;
  • географічно в матеріалах про екологію найчастіше згадується Україна (59%) від загальної кількості новин, які потрапили у вибірку.

Експерти ІМІ також радять українським редакціям тримати “теплий контакт” та партнеритися з "екологічними" ГО, щоб екологи могли оперативно давати ексклюзивні коментарі. Крім того в рекомендаціях зазначено стежити за організаціями в соцмережах, адже можна писати не лише про проблеми, а про ініціативи та рішення. Крім того, на думку експертів ІМІ, можна простежити про що зараз пишуть іноземні медіа, адже вони теж пишуть про екологію і ця інформація може бути корисна для української аудиторії.

Ознайомитися з повним текстом дослідження можна за посиланням.

*Моніторинг проведено 24–30 вересня 2024 року у 10 популярних інтернет-медіа: "Українська правда", "Цензор.Нет", "24 канал", «Суспільне», «Фокус», "Гордон", "Кореспондент.net", ТСН, УНІАН, NV. Загальна вибірка склала 13771 матеріалів.



Liked the article?
Help us be even more cool!