"Дом" витратив на рекламу по всій Україні понад 30 млн грн
“Мультимедійна платформа іномовлення України” у 2021 році витратила на рекламні послуги понад 31 мільйон гривень, майже всі ці кошти пішли на просування телеканалу для тимчасово окупованих територій “Дом”.
Про це йдеться у статті “Детектора медіа” реклама каналу “Дом”: чому по всій Україні, скільки коштувала, навіщо?”.
Головною метою каналу “Дом” декларується інформаційне сприяння реінтеграції ТОТ, хоча у масованій рекламній кампанії, яка розгорнута в усіх областях України, немає згадок про переселенців чи окуповані території.
Загалом, просування телеканалу “Дом” коштувало щонайменше 30 мільйонів (30 288 750) гривень. Кошти пішли на зовнішню рекламу на щитах, сітілайтах і екранах, банери і відео в інтернеті та повідомлення на радіо та в магазинах різних мереж.
На інші закупівлі пішли порівняно невеликі суми (до 50 тисяч гривень), звітуючи за які підприємство не зобов’язане публікувати договір, тому з’ясувати, що саме рекламується, складно.
Як пише видання, закупівлі відбувались без конкуренції: не через аукціони, а за переговорною процедурою, і прив'язувались до Установчого саміту “Кримської платформи” і святкування Дня Незалежності. Однак, на рекламних плакатах згадки про “Кримську платформу” немає.
Канал “Дом” повідомив виданню, що на підконтрольній території України живе велика кількість людей з окупованих територій і мовник не сегментує контент за територіальним принципом.
“Цільова аудиторія телеканалу “Дом” широко розгалужена на всій території України. Відповідно до вищевказаних відомостей на всій території України є люди, для яких важливо бути в єдиному інформаційному полі, знати про те що відбуваються на тимчасово окупованих територіях України, отримувати оперативну, об’єктивну та повну інформацію”, – заявив мовник.
Видання нагадує, що ще у лютому 2021 року їм в інтерв’ю шефредактор каналу Олексій Мацука не згадував про охоплення цієї аудиторії серед завдань каналу.
Наразі дивитись “Дом” можна на вільних територіях України через супутник та в інтернеті, і схоже, мовник набуває статусу “всеукраїнського російськомовного державного телеканалу”.
Коментуючи рекламну кампанію та її прив’язку до святкування тридцятої річниці проголошення незалежності “Дом” висловив упевненість, що державна політика реінтеграції окупованих територій потребує більш чіткої артикуляції, і саме під час саміту “Кримської платформи” таку місію, мовляв, узяв на себе мовник:
“Фактично, діяльність телеканалу “Дом” доповнює загальнодержавну інформаційну кампанію, спрямовану на підтримку тематики тимчасово окупованих територій та у межах своїх можливостей виконує спільну мету разом з Міністерством з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України”, – заявив мовник.
Видання зауважує, що 20 січня 2021 року Кабінет Міністрів України ухвалив розпорядження, яким передав “Мультимедійну платформу іномовлення України” в управління Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій.
У серпні 2021 року президент України Володимир Зеленський заявив, що хоче щоб “Дом” мовив не лише на окуповані райони Донецької та Луганської областей та окупований Криму, а й для внутрішньо переміщених осіб на підконтрольній Україні території.
Help us be even more cool!