ГАРЯЧА ЛІНІЯ(050) 447-70-63
на зв’язку 24 години
Залиште свої дані
і ми зв’яжемося з вами
дякуємо за звернення

Або ж зв’яжіться з нами:

[email protected]

(050) 447-70-63

Подай скаргу

Дезінформація, регулювання соцмереж та ШІ-фейки: Романюк окреслила ключові виклики для інформаційної сфери

28.10.2024, 16:31
Ганна Чабарай

Найактуальніші загрози для української інформаційної сфери – це падіння довіри до традиційних медіа, залучення ШІ до продукування і поширення (дип)фейків, сумніви влади щодо регулювання соцмереж, а також поляризація суспільства і недовіра до інституцій.

На цьому наголосила директорка Інституту масової інформації (ІМІ) Оксана Романюк на конференції “ДезАут: як вибити маніпуляції за межі інформаційного поля” 25 жовтня в Києві, повідомляє кореспондентка ІМІ, яка відвідала конференцію.

“Я виділяю такі загрози. Перша – падіння довіри до традиційних медіа, друга – це  дипфейки, маніпуляції, створені штучним інтелектом, і в нас немає механізму, щоб цьому протидіяти. Третя – це ампліфікація і дуже швидке поширення проросійських меседжів через певні соцмережі й сумніви влади щодо регулювання цих соцмереж. І, нарешті, поляризація, зумовлена, зокрема, єдиним марафоном, який дуже відхилив маятник довіри в суспільстві. У підсумку ми маємо дуже позитивну картинку на телебаченні, і суспільство шукає деінде щось, чим можна її збалансувати”, – зазначила Оксана Романюк.

Виступ Оксани Романюк на конференції “ДезАут: як вибити маніпуляції за межі інформаційного поля” 25 жовтня в Києві. Фото: Сергій Хандусенко, Інтерньюз-Україна

“Та попри це довіра до регіональних медіа лишається високою, тому падіння донорського фінансування для цих медіа є проблемою”, – додала Оксана Романюк.

За її словами, ще одна загроза, яка є глобальною, – це комерційна позиція самих соціальних мереж, яка спрямована на просування тих меседжів, що викликають найбільше емоційних реакцій і показують найбільше залучення аудиторії.  

“У соцмережах маніпулятивні, сенсаційні пости мають вище охоплення. Україна сама цю проблему подолати не зможе, нам потрібно співпрацювати з міжнародними організаціями. Ця проблема глобальна, але досі не вирішується, натомість усі ми побачили, як Генеральний секретар ООН потис руку Путіну. Це свідчить про ентропію міжнародних організацій, які мали б боротися з російською дезінформацією”, – підкреслила директорка ІМІ.

Раніше Оксана Романюк розповіла, що цінність регіональних медіа, журналістські розслідування та сучасні технології є головними медіатрендами 2024 року. Водночас викликами для журналістів лишаються доступ до місць російських влучань та до засідань органів місцевого самоврядування.

Довідково: конференцію “ДезАут: як вибити маніпуляції за межі інформаційного поля” організувала ГО “Інтерньюз-Україна” за підтримки Уряду Канади.

Liked the article?
Help us be even more cool!