"Четверта влада" з’ясувала, як рівненські сайти приховують рекламу і чи готові вони до змін
“Четверта влада” з’ясувала, що більшість рівненських новинних сайтів маркують рекламу з порушенням Кодексу журналістської етики – наприкінці матеріалу, – і запитала їхніх редакторів, чи готові вони показувати маркування на початку текстів.
Лише четверо з дев’яти редакторів сказали, що обдумають це питання, дехто ж проблеми не бачив або не відповів. Лише один сайт позначає рекламу як слід, повідомляє “Четверта влада”.
Так редакція відреагувала на висновок Ініціативи “Медіачек”, яка діє в межах спільного проєкту громадських організацій “Детектор медіа” та “Інститут масової інформації”.
Напередодні “Медіачек” проаналізував матеріал передвиборної агітації рівненського телеканалу “ITV” і заявив, що видання маркувало політичну рекламу з порушенням журналістської етики. Адже маркування, яке вказує на те, що це агітація, а не новина, розмістили після тексту матеріалу.
Попри те що законодавство не встановлює чітких правил щодо маркування реклами, Кодекс журналістської етики містить вимогу щодо чіткого відокремлення інформаційних матеріалів від рекламних. Зважаючи на розміщення агітаційного маркування лише після тексту самого матеріалу, ініціатива не вважає таке маркування чітким, достатнім і належним для інтернет-видання та закликає розміщувати агітаційне маркування перед початком матеріалів не лише політичної, а й комерційної реклами. Винятком можуть бути зовсім малі за обсягом матеріали (одне речення або невеликий абзац тексту, картинка в половину висоти екрана).
“Четверта влада” проаналізувала, як інші рівненські сайти маркують рекламу. Виявилося, що лише сайт “Рівне-1” одразу попереджає читача, що перед ним реклама. Потім видання звернулося до редакторів сайтів із запитанням, чи готові вони маркувати рекламу відповідно до рекомендації “Медіачеку”.
Редактори кількох ЗМІ нейтрально або ж схвально поставилися до пропозиції. Зокрема, редакторка сайту “ЧаРівне” Оксана Кравець повідомила, що редакція готова до таких змін, але має поцікавитися думкою рекламодавців. Розглянути питання пообіцяла редакторка сайту “РівнеМедіа” Марина Назарчук.
Редактор сайту “Рівне Вечірнє” Богдан Слонець розповів, що готовий маркувати на початку текстів лише політичну агітацію під час виборів.
Редакторка сайту “ВСЕ” Таїсія Олекшій відповіла, що вважає попередження про рекламу на початку тексту “сучасним і чесним рішенням”. Щоправда, пише видання, пояснити передвиборну джинсу на сайті вона не змогла, адже нібито в цей час у ресурсу був інший редактор.
У видавничому домі “ОГО” на висновок не збираються зважати.
“На наших сайтах “ОГО” та “Рівняни” під час останніх виборчих перегонів відбувалося маркування наприкінці тексту, і я не вважаю, що в цьому була якась проблема, – розповіла редакторка видавничого дому “ОГО” Ольга Лірник. – Це не порушення законодавства. Тож не вважаємо, що подібне маркування якимось чином суперечить стандартам і заважає відокремленню інформаційних матеріалів від рекламних. Якщо будуть внесені зміни в законодавство, то ми будемо дотримуватися всіх нових вимог”.
Редактори сайтів “0362”, “Радіо Трек” та “ITV media group” питання проігнорували.
Help us be even more cool!