ГАРЯЧА ЛІНІЯ(050) 447-70-63
на зв’язку 24 години
Залиште свої дані
і ми зв’яжемося з вами
дякуємо за звернення

Або ж зв’яжіться з нами:

[email protected]

(050) 447-70-63

Подай скаргу

Ахметов є лідером за присутністю в онлайн-медіа України – дослідження ІМІ

22.01.2024, 14:17
Дмитро Баркар

У провідних онлайн-медіа України виявлено понад 600 згадок про компанії та фонди Ріната Ахметова. Це робить його абсолютним лідером серед бізнесменів за присутністю в медіа. Матеріали з ознаками замовних, кінцевим вигодонабувачем від яких є Ахметов, здебільшого стосуються діяльності благодійних фондів та корпорації "Метінвест".

Такими є результати проведеного ІМІ дослідження популярних українських онлайн-медіа 1 грудня 2023 – 9 січня 2024 року.*

Серед згадок про компанії та фонди Ріната Ахметова в моніторинговий період 59% становлять публікації, що посилаються на повідомлення ДТЕК або стосуються роботи цього підприємства. Більшість із них можна вважати суспільно важливими. Водночас частина публікацій, де згадується ДТЕК, все ж видаються замовними. Серед таких – повідомлення про інвестиційні проєкти компанії, про зустрічі керівника компанії із західними політиками та інші іміджеві матеріали.

Серед усіх згадок структур Ріната Ахметова 20% становлять матеріали з ознаками замовних, що розповідають про діяльність його фондів. Окремі видання намагаються видати за новини повідомлення про найменші витрати цих фондів, що не йдуть у жодне порівняння із загальними обсягами та можливостями структур Ріната Ахметова. Водночас очевидною є обов’язковість згадки прізвища благодійника.

Група компаній "Метінвест" також широко присутня в провідних онлайн-виданнях. Матеріали на її користь становлять понад 18% з усіх, присвячених структурам Ріната Ахметова. Значна їхня частина також базується на експлуатації теми війни та благодійності.

Решта 3% матеріалів, пов’язані з Рінатом Ахметовим, – це згадки особисто про нього, а також кілька публікацій, де згадуються "Укртелеком" та київський ЦУМ. 

Найменше згадок про структури Ріната Ахметова у моніторинговий період виявлено на сайті Zaxid.net – лише три новини. Кожну з цих публікацій можна вважати суспільно важливою.

Найбільше публікацій на користь Ахметова та його власності розміщено на сайті РБК-Україна. Загалом у моніторинговий період їх 100, водночас більшість мають ознаки замовних.

Детальніше про результати дослідження можна прочитати в матеріалі “Ахметов щодня. як йому створюють образ рятівника та благодійника”.

*Моніторинг проведено в період 1 грудня 2023 – 9 січня 2024 року у 22 популярних інтернет-медіа: "Бабель", Суспільне, Громадське, ZN.UA, "Українська правда", "Еспресо", Укрінформ, Liga.net, NV, LB.ua, РБК-Україна, Цензор.Нет, Інтерфакс-Україна, ТСН, "Кореспондент.net", Zaxid.net, "Фокус", УНІАН, "24 канал", "Гордон", Telegraf, Obozrevatel. 

Інститут масової інформації (ІМІ) – медійна громадська організація, яка працює з 1995 року. ІМІ відстоює права журналістів, аналізує медіасферу та висвітлює пов’язані з медіа події, протидіє пропаганді та дезінформації, забезпечує медіа засобами захисту для відряджень до зони бойових дій під час російсько-української війни починаючи з 2014 року. 

ІМІ робить єдиний в Україні моніторинг свободи слова та список якісних і відповідальних онлайн-медіа, документує медійні злочини Росії у війні проти України. ІМІ має представників у 20 регіонах України та мережу хабів "Медіабаза" для безперебійної підтримки журналістів. Серед партнерів ІМІ – "Репортери без кордонів" та Freedom House, організація входить до мережі Міжнародної організації із захисту свободи слова (IFEX).

Liked the article?
Help us be even more cool!