37% джинси в регіональних онлайн-медіа - від політиків місцевого рівня: дослідження ІМІ
Найбільше матеріалів із ознаками політичної замовності публікують онлайн-медіа Дніпра, Херсона, Черкас і Полтави.
Такими є результати дослідження ГО “Інститут масової інформації”, що було проведене в 10 регіонах України у липні цього року.*
При цьому, у регіональних онлайн-медіа найбільше матеріалів із ознаками замовності - про місцевих політиків.
Так, у Дніпрі показник таких матеріалів склав 4,4%, Херсоні - 2,7%, Черкасах - 2,6%, Полтаві - 2,4% матеріалів із ознаками замовності від загальної кількості публікацій в регіоні. Не було зафіксовано новин із ознаками замовності в онлайн-медіа Харкова. Середній показник замовних матеріалів у всіх регіонах склав 1,3% від загальної кількості публікацій.
За результатами дослідження, 80% матеріалів із ознаками замовності склали позитивні тексти про політиків та чиновників. При цьому, кожна п'ята новина із ознаками замовності в регіональних онлайн-медіа була контрагітацією. За даними моніторингу, найбільше контрагітаційних матеріалів було опубліковано в онлайн-медіа Львова (56% від загальної кількості матеріалів із ознаками замовності в регіоні) і Дніпра (45%). Не було зафіксовано конрагітаційних матеріалів в донецьких, миколаївських, одеських, харківських і черкаських онлайн-медіа.
Найчастіше в онлайн-медіа джинсували політики місцевого рівня (37% від загальної кількості позитивної джинси) і партії, включаючи осередки (26%). Позитивні замовні матеріали про політиків загальноукраїнського рівня склали 14%, органи місцевої влади - 10%, органи державної влади - 8% публікацій від загальної кількості джинси.
Що стосується позитивних матеріалів із ознаками замовності про основні політичні сили, то найбільше в регіональних медіа піарилися Зе команда (в основному, за рахунок просування проєкта “Велике будівництво”) - 30% від загальної кількості позитивних матеріалів із ознаками замовності про політичні сили і ОПЗЖ (13%). У 6% таких новин писали про представників/ць ЄС, по 3% аналогічних публікацій було про представників/ць Батьківщини та Радикальної партії.
*У межах дослідження було проаналізовано 9575 новин, із них 121 новина із ознаками замовності, 97 позитивних матеріалів із ознаками замовності, 24 - контрагітації із 50 регіональних онлайн-медіа в 10 регіонах України (Волинь, Дніпро, Донецьк (Маріуполь), Львів, Миколаїв, Одеса, Полтава, Харків, Херсон, Черкаси). До моніторингу потрапили виключно новини з новинної стрічки інтернет-ЗМІ: статті, журналістські розслідування, аналітика, блоги, авторські колонки, анонси тощо не аналізуватися.
Методологія моніторингу включала аналіз кількості публікацій із ознаками замовності в новинних стрічках регіональних онлайн-медіа, аналіз кількості позитивної джинси та контрагітації, визначення основних замовників позитивних публікацій із ознаками замовності (політики місцевого рівня, політики загальноукраїнського рівня, політичні партії (включно з осередками), органи місцевої влади, органи державної влади, інше), аналіз кількості замовних публікацій про партійни сили та їх представників/ць.
Моніторинг проводили у таких ЗМІ:
Волинь (Волинські новини, ВолиньPost, Волинь24, Район.in.ua, Конкурент), Дніпро (Відкритий, Наше місто, Днепровская панорама, Информатор, gorod.dp.ua), Донецьк (МАРІУПОЛЬ) (0629, Новини Донбасу, Карачун (Слов'янськ), Остров, MRPL.CITY), Львів (Львівський портал, Захід.нет, Вголос, Варта1, Твоє місто), Миколаїв (Преступности.НЕТ, Мой город, Новости-N, Інше.TV, 0512), Одеса (Думська, 048, Одесская жизнь, УСІ.Одеса, Odessa online), Полтава (Полтавщина, poltavske.tv, ОКІА Новини Полтавщини, 0532.ua, Зміст), Харків (АТН, Status Quo, Город Х, KHARKIV Today, 057.ua), Херсон (ХерсонОНлайн, 0552, Любимый Херсон, Херсонщина за день, Херсонці), Черкаси (Вичерпно, 18000, Прочерк, Zmi.ck.ua, Провсе).
Help us be even more cool!