ГАРЯЧА ЛІНІЯ(050) 447-70-63
на зв’язку 24 години
Залиште свої дані
і ми зв’яжемося з вами
дякуємо за звернення

Або ж зв’яжіться з нами:

[email protected]

(050) 447-70-63

Подай скаргу

30% онлайн-медіа досі не вживають фемінітивів у своїх матеріалах – дослідження ІМІ

20.09.2022, 14:10
Фото – unsplash.com
Фото – unsplash.com

30% українських онлайн-медіа досі не вживають фемінітивів у своїх матеріалах. Такими є дані моніторингу гендерного балансу в 10 медіа, який провів Інститут масової інформації в серпні-вересні 2022 року *.

Такі порушення були зафіксовані на сайтах "РБК-Україна", "Корреспондент" та УНІАН. До прикладу, редакція РБК-Україна ігнорує вживання фемінітивів у згадках про Наталію Гуменюк, керівницю Об'єднаного координаційного пресцентру Сил оборони України "Південь". Редакція використовує лексему "керівник". Або в матеріалі з цитуванням міністерки оборони Австрії Клаудії Таннер (РБК-Україна – міністр). 

У редакції "Корреспондента" також були випадки ігнорування фемінітивів, наприклад "Емілі Торнберрі – тіньовий міністр Лейбористської партії з торгівлі".

Журналісти УНІАН у текстах зі згадками про Наталю Гуменюк вживали слово "начальник" замість "начальниця". Також у медіа систематично виникають проблеми в разі цитування синоптикині Наталки Діденко, яку часто називають "блогер і синоптик".

*Дослідження контенту проводилось у серпні-вересні 2022 року в 10 загальнонаціональних інтернет-медіа: ТСН, УП, НВ, Цензор, Главком, РБК-Україна, Корреспондент, УНІАН, Гордон, Суспільне.  Вибірка становила 1000 новин (по 100 новин з кожного досліджуваного ЗМІ).

Нагадаємо, ІМІ підготував поради для редакцій, які бажають покращити дотримання гендерного балансу: 10 рекомендацій для журналістів щодо гендерного балансу.

Liked the article?
Help us be even more cool!