Звіт з моніторингу гендерного балансу. Травень 2014 року
У травні 2014 року найменша представленість жінок спостерігалась у інтернет-ЗМІ. Так, за сумою представленості чоловіків та жінок по трьох категоріях (кількість фото чоловіків та жінок; кількість матеріалів присвячених чоловікам та жінкам, а також кількість експертів різних статей), в інтернет-ЗМІ жінки представлені на 17% (попереднього місяця 19%). Найкращі показники з дотримання гендерного балансу традиційно демонструють газети, у травні в цих виданнях жінки представлені на 34%, на 30% жінки представлені у журналах.
Такі дані моніторингу дотримання гендерного балансу, що проводить Інститут Масової Інформації.
«Досить висока представленість жінок у газетах в порівнянні з іншими типами ЗМІ передусім пов’язана з великою кількістю «життєвих історій» у цих виданнях, в яких героями зазвичай виступають саме жінки», - зазначила експертка ІМІ Олена Голуб.
Тепер детальніше рівень представлення чоловіків та жінок за трьома категоріями:
Категорія Експерти в матеріалах:
Газети – чоловіки 70% – жінки 30% (у квітні 80% та 20% відповідно)
Журнали – чоловіки 74 % – жінки 26 % (79% – 21%)
Інтернет – чоловіки 84 % – жінки 16 % (84% – 16%)
Категорія Герої матеріалів:
Газети – чоловіки 71% – жінки 29% (67% – 33%)
Журнали – чоловіки 67 % – жінки 33 % (85% – 15%)
Інтернет – чоловіки 87 % – жінки13 % (84% – 16%)
Категорія Фото:
Газети – чоловіки 58% – жінки 42% (64% – 36%)
Журнали – чоловіки 75 % – жінки 25 % (79% – 21%)
Інтернет – чоловіки 87% – жінки 13 % (70% – 30%)
Найкращі показники з дотримання гендерного балансу продемонструвало видання «Комсомольская правда в Украине», якій практично вдалося дотриматися балансу між представленістю жінок і чоловіків, видання отримало 1, 4 бали (Примітка: оптимальний для видання є 1 бал, оскільки означає дотримання гендерної рівноваги у виданні. Відповідно, якщо менше одиниці – переважають жінки, більше – чоловіки.).
Найгірші показники у сайту «Ліга» , яка отримала 6,3 бали. «Зниження присутності жінок в інтернет-ЗМІ пов’язане із АТО на Донбасі, переважна більшість новин про яку містить «чоловічий» компонент; також прослідковується тенденція, коли у новинах про жінок-політиків експертами є також жінки, натомість досить рідко експерти-жінки коментують дії політиків-чоловіків», - зазначає експерт ІМІ Роман Кабачій.
Інтернет-ЗМІ:
УНІАН – 4,4
Ліга – 6,3
LB.ua – 5
Українська правда – 4,55
Обозреватель – 4,55
Газети:
«Комсомольская правда в Украине» – 1,4
«Факти» – 1,9
«Сегодня» – 3,9
Журнали:
«Український тиждень» – 3,5
«Корреспондент» – 2,9
Окрім кількісних показників, експерти ІМІ проаналізували теми, в яких найчастіше жінки виступають експертками та героями матеріалів. Так, головними героїнями у травні стали Юлія Тимошенко, яка змінила свій стиль та нібито міністр культури ново проголошеної ЛНР, що позувала топлес на мосту.
З іноземних героїнь найбільше висвітлювалась Даля Грибаускайте, що знову перемогла на президентських виборах, а також Ангела Меркель, котра тримає руку на пульсі ситуації в Україні (поздоровлення нового президента з перемогою, запрошення прем’єр-міністра України на вечерю тощо).
Експерти-жінки у травні це в основному правозахисниці та речниці закордонних організацій, котрі ведуть співпрацю з Україною.
IMI
Help us be even more cool!