Звіт з моніторингу джинси. Вересень 2013 року
У вересні 2013 року Інститут масової інформації провів моніторинг шести загальнонаціональних друкованих та чотирьох інтернeт-видань на предмет розміщення матеріалів з ознаками прихованого політичного та комерційного замовлення.
Експертами проаналізовано 464 матеріали у друкованих виданнях та 84 матеріали в інтернет-виданнях, що вийшли у період з 16 до 22 вересня 2013 р.
Рівень «джинси» в порівняні з минулим місяцем у друкованих виданнях зріс і склав 6 % від загальної кількості матеріалів. Натомість, в інтернет-виданнях рівень джинси знизився до 13%.
У вересні 92% сумнівних матеріали в друкованих та 100% в інтернет-виданнях мали політичне спрямування.
Із 84-ти проаналізованих новин на 4-х веб-ресурсах 11 виявилися такими, що містили ознаки замовлення . Всі ці матеріали мали політичне спрямування. 7 таких новин виявлено на сайті Обозреватель, та по 2 новини на УНІАНі та Лівому Березі. Не зафіксовано жодних замовних матеріалів на сайті Ліга.
Головні фігуранти джинси в інтернет-виданнях та друкованих виданнях не відрізняються.
В цьому місяці, замовників політичної джинси активувало можливе підписання Асоціації з Євросоюзом. Комуністи у вересні продовжували активно піаритись.
Обозреватель – «После подписания Ассоциации с ЕС лучше не станет – Симоненко»
«Коммунисты требуют отмены пенсионной и медицинской реформ»
«Симоненко: бюджет Украины попал в зависимость от МВФ»
«Комсомольская правда в Украине» – «Коммунисты готовы возобновить работу по референдуму» (№ 209/38, 20-26.09.13
А в газеті «Сегодня» - де рекламу комуністів маркують назвою рубрики «Точка зрения», розгорнулась ціла джинсова дискусія - з одного боку комуністи:
«Петр Симоненко: «Попытки власти сорвать референдум говорят о ее антинародной сущности!» 17.09.2013. С.4.
«КПУ: Европейская демократия – это референдум!» 19.09.2013. С.5.
А Микола Катеринчук їм відразу в цій газеті й відповідає, теж джинсою:
Ідентичний матеріал розміщений і в газеті «Факти»
«Николай Катеренчук: «Мы не дадим коммунистам торпедировать евроинтеграционный вектор Укрвины»21.09.2013
Натомість, підтримати комуністів вирішив Віктор Медведчук на сайті «Обозреватель» -
- Медведчук: никакой суд не имеет права остановить народную инициативу»
і в газеті «Комсомольская правда в Украине»
«Виктор Медведчук: « Украинский выбор» сделает все, чтобы референдум состоялса» 21.09.2013
А в Олександра Попова свої справи, які не стосуються Євроінтеграції:
«Попов планує продовжити ремонтні роботи на Бортницькій станції аерації»
http://kiev.unian.net/ukr/detail/10107
«Станция метро "Теремки" откроется в октябре»
http://kiyany.obozrevatel.com/life/69258-stantsiya-metro-teremki-otkroetsya-v-oktyabre.htm
Перший віце-прем’єр міністр Сергій Арбузов особливо активно взявся за боротьбу з рейдерством:
«Арбузов выступил за уголовную ответственность за рейдерство»
http://lb.ua/news/2013/06/17/206945_arbuzov_vistupil_ugolovnuyu.html
«В Украине продотвратили 70 рейдерских захватов» (КП № 206, 17.09.13)
У всіх друкованих виданнях, що підлягають моніторингу, окрім «Українського тижня», була зафіксована неналежно маркована реклама. Натомість, на сайтах в стрічках новин неналежно маркованої реклами не було зафіксовано. Проте, наприклад, на сайті УНІАНу є окрема рубрика під назвою «Вікно» де за інформацією самого сайту, розміщується реклама.
У вересні в цьому вікні було розміщено 8 матеріалів - всі комерційного характеру.
На думку медіа-юриста Романа Головенка, це можна розцінювати як неналежне маркування, оскільки, згідно з Законом «Про рекламу», рекламні матеріали мають бути чітко відокремлені і маркуватися словами «реклама» або «На правах реклами».
«Вказана норма Закону (ч. 3 ст. 9) стосується будь-якої журналістської діяльності, оскільки в ній нема прив’язки до певного виду ЗМІ. Відповідно вона застосовна й до Інтернет-ЗМІ та інформаційних агентств».
Проект з моніторингу «джинси» та неналежного маркування проводить Інститут масової інформації у шести загальнонаціональних друкованих виданнях («Комсомольская правда в Украине», «Факты», «Корреспондент», «Коментарі», «Сегодня» і «Український тиждень» ) та чотирьох інтернет – виданнях (Лига, Обозреватель, УНІАН і Лівий берег). Проект реалізується за підтримки Інтерньюз Нетворк.
Help us be even more cool!