Звіт з моніторингу джинси в інтернет-ЗМІ. Серпень 2016 року
Рівень джинси у серпні вкотре знизився у порівнянні з попереднім місяцем і склав 39 матеріалів за тиждень (минулого місяця – 46).
Рівень політичної джинси вже традиційно значно перевищує рівень економічної. Так, співвідношення політичної комерційної джинси у серпні склало 77% до 23%.
«Таке зменшення кількості матеріалів з ознаками замовлення у літні місяці пов’язане передусім з низькою діяльністю як політиків, так і прес-служб комерційних підприємств через сезон відпусток», – вважає експертка ІМІ Олена Голуб.
Загалом, моніторингу підлягали шість провідних загальноукраїнських онлайн-ЗМІ («Обозреватель», LB.ua, «Українська Правда», Укрінформ, «Ліга», УНІАН).
У таких онлайнових ЗМІ як: «Українська Правда», Укрінформ, «Ліга» – взагалі не виявлено матеріалів з ознаками замовлення.
На сайтах «Обозреватель» та УНІАН у серпні було виявлено однакову кількість матеріалів: по 16.
На «Обозревателе» виявлені матеріали на користь партії «Опозиційний блок»:
- "Оппоблок" заявляет, что власть утаила "дыру" в бюджете
- Бойко призвал к "кардинальной ревизии" внешней политики Украины
- Пока не поздно: в "Оппоблоке" предложили президенту распустить Раду
Радикальної партії:
- Усилить четыре позиции: Ляшко рассказал, как Украине победить в войне
- Україна в світі нікому не потрібна - окрім українців
А також на користь окремих політиків:
Володимира Кличко:
- У Кличка виділили 3,5 млн грн на закупку штучних кришталиків для очей.
- Кличко взяв участь у церемонії підняття прапора України біля приміщення КМДА
Валентина Резніченка:
Причому останню інформацію сайт прокрутив ще два рази, останній раз – уже у вересні.
Загалом на цьому сайті виявлено 13 матеріалів політичної джинси і 3 комерційної.
На сайті УНІАН в основному були розміщені іміджеві матеріали УПЦ МП та Фонду Ріната Ахметова.
- Православні Закарпаття здійснили велелюдну хресну ходу
- Фонд Ахметова провів перший тренінг для майбутніх наставників дітей-сиріт
Лише один матеріал з ознаками замовлення на сайті був комерційного характеру.
На сайті LB.ua виявлено 7 матеріалів, 5 з яких комерційного характеру.
На сайті «Ліга» розміщено 6 матеріалів під рубрикою «Прес-реліз», які мають ознаки замовлення. Внизу сайту зазначено, що такі матеріали видання розміщує на правах реклами. Проте, згідно з Законом «Про рекламу», рекламні матеріали мають маркуватися словами «Реклама» або «На правах реклами». Відповідно, ми розцінюємо подібне маркування як відходження від Закону і називаємо його неналежним маркуванням рекламних матеріалів.
Моніторинг проводиться за підтримки Інтерньюз Нетворк в рамках програми «У-медіа».
Help us be even more cool!