ГАРЯЧА ЛІНІЯ(050) 447-70-63
на зв’язку 24 години
Залиште свої дані
і ми зв’яжемося з вами
дякуємо за звернення

Або ж зв’яжіться з нами:

[email protected]

(050) 447-70-63

Подай скаргу

Звіт з моніторингу джинси. Травень 2013 року

11.06.2013, 13:28

У травні 2013 року Інститут масової інформації провів моніторинг шести загальнонаціональних друкованих  та чотирьох інтернeт-видань на предмет розміщення матеріалів з ознаками прихованого політичного та комерційного замовлення. 

 Експертами проаналізовано 545 матеріалів у друкованих виданнях  та 84 матеріали в  інтернет-виданнях, що вийшли у період з 20 до 26 травня 2013 р.

У травні рівень «джинси» збільшився до 10% як у  друкованих так і в інтернет-виданнях. Ці показники для друкованих видань є найвищими у 2013 році. Переважають  в кількості політичні замовні матеріали. У друкованих виданнях  співвідношення політичних і комерційних замовних матеріали становить 72% до 28%, приблизно таке ж співвідношення і в інтернет- виданнях.

З графіку видно, що рівень джинси зростає за рахунок зростання матеріалів з ознаками політичного замовлення. Проаналізувавши тематику матеріалів, можна заявити про підготовку політиків та політичних сил до виборів у Києві, незважаючи на відсутність вирішення цього питання в законодавчому полі.

В інтернет- виданнях найактивніше піариться голова Київської міської державної адміністрації Олександр Попов

І опозиція,  і провладна  Партія регіонів в травні розміщували замовні матеріали в друкованих виданнях, причому як одна, так і інша сили висвітлювали свої мітинги.

Партія регіонів – антифашистський марш:

  • В Киеве прошел антифашистский марш (КП 20.05.13)
  • Грандиозное шествие в столице.  (Сегодня 20.05.2013)

Опозиція акцію «Вставай Україна»:

  • Лидеры оппозиционных партий Арсений Яценюк, Виталий Кличко, и Олег Тягныбок договорились идти на президентские выборы единым фронтом (Факти 21.05.13)
  • Оппозиция выдвинет единого кандидата на президентские выборы (КП 20.05.13)

Комуністична партія  піарилась на соціальних питаннях:

  • Сельским учителям и врачам хотят повысить зарплаты (КП 20.05.13)
  • Петр Симоненко: «Цель КПУ – спасти украинское образование». (Сегодня21.05.2013)

Що стосується друкованих видань, що розмістили найбільше замовних матеріалів - то лідери не змінились - це «Комсомольская правда в Украине» - 18% від загальної кількості матеріалів і газета «Факти» -  11%.

Експерти ІМІ зазначають, що серед друкованих видань, які моніторяться, практично не порушує рекламне законодавство журнал «Український тиждень»: у виданні у 2013 році не було виявлено жодного замовного матеріалу та практично відсутня неналежно маркована реклама.

Натомість,  журнал «Кореспондент», в якому теж немає «джинси», вже другий місяць поспіль залишається лідером з розміщення неналежно маркованої реклами. Видання рекламу позначає буквою Р, або сірим фоном, що є порушенням Закону «Про рекламу», а також активно рекламує алкогольні вироби, чим також порушує вище згаданий Закон.

«По-перше, пунктом 5 ст. 9 ЗУ «Про рекламу» забороняється будь-яка прихована реклама, по друге – згідно до ст. 22 Закону України «Про рекламу» Реклама алкогольних напоїв, забороняється в усіх друкованих засобах масової інформації (крім спеціалізованих видань), - зазначив юрист ІМІ Максим Ратушний.

Що стосується «джинси» в інтернет–виданнях, то загальний показник порівняно з попереднім місяцем не змінився – на 4 веб-ресурсах виявлено 8 новин із ознаками замовності.

Однак відбувся перерозподіл всередині групи: до ЛІГИ, яка працює без «джинси» вже кілька місяців, у травні додався Обозреватель, де серед проаналізованих за тиждень новинних стрічок, не було зафіксовано жодного матеріалу з ознаками замовності. 

Найбільше «джинси» на сайті УНІАН (5 із 8). Більшість таких новин – на користь голови КМДА Попова.  Виявлена також комерційна «джинса»  - новина, у якій рекламується нова послуга  «Приватбанку».

Комерційне повідомлення від «Приватбанку» розмістив без належних позначок також сайт «Лівий берег».  «Героями» ще  2-х «джинсових» повідомлень на цьому сайті стали голова КМДА Попов та міністр охорони здоров’я Раїса Богатирьова.

Неналежного маркування в інтернет-виданнях не виявлено.

Проект з моніторингу «джинси» та неналежного маркування проводить Інститут масової інформації у шести загальнонаціональних друкованих виданнях («Комсомольская правда в Украине»,  «Факты», «Корреспондент», «Коментарі», «Сегодня» і «Український тиждень» ) та чотирьох інтернет – виданнях  (Лига, Обозреватель, УНІАН і Лівий берег). Проект реалізовується за підтримки Інтерньюз Нетворк.

Liked the article?
Help us be even more cool!