ГАРЯЧА ЛІНІЯ(050) 447-70-63
на зв’язку 24 години
Залиште свої дані
і ми зв’яжемося з вами
дякуємо за звернення

Або ж зв’яжіться з нами:

[email protected]

(050) 447-70-63

Подай скаргу

Звіт з моніторингу джинси та неналежного маркування. Липень 2014 року

30.07.2014, 18:52

Головними замовниками політичної джинси в інтернет-виданнях у липні цього року стала Російська православна церква (РПЦ) та Українська православна церква Московського патріархату (УПЦ МП). Такими є дані моніторингу Інституту масової інформації.

Майже половина матеріалів з ознаками політичного замовлення було розміщено на користь  РПЦ та УПЦ МП , по 17% — на користь Партії розвитку України та Комуністичної партії. Загалом в інтернет-ЗМІ у липні 78% джинси було саме політичного характеру.

Загалом на сайтах 4 інтернет-видань за тиждень (14-20 липня 2014 р.) експерти ІМІ виявили 37 матералів з ознаками замовного характеру, попереднього місяця  — 28.

Найбільше публікацій з ознаками замовлення серед видань, що підпадають під моніторинг, розмістив УНІАН — 20, причому 12 з них були присвячені Московському патріархату. Головними ньюзмейкерами в цих новинах виступали Патріарх РПЦ Кирило та голова Синодального інформаційного відділу РПЦ Володимир  Легойда.

Наприклад, новина на УНІАНі: «Патриарх Кирилл молится о том, чтобы в Украине никто не подвергался дискриминации по религиозному признаку», де Кирило наголошує, що в Україні триває «междоусобная брань» і молиться, щоб українців не дискримінували через політичний вибір. В загальний архів новин на УНІАНі потрапила також розшифровка проповіді Патріарха РПЦ Кирила, де він роз’яснює поняття «Святая Русь» і т.п.

Експертка ІМІ Олена Голуб вважає, що таке різке збільшення публікацій з ознаками замовлення від Російської православної церкви та Української православної церкви Московського патріархіту можна пояснити також наближенням виборів Патріарха УПЦ МП: «Нами зафіксовані матеріали на користь єпископа Обухівского Іона, а також інтерв’ю з єпископом Бориспільським та Броварським Антонієм. Тож вибори церковні, а методи в них використовуються світські. Варто зазначити, що раніше в загальну стрічку новин УНІАНу новини з «УНІАН Релігія» не потрапляли».

На сайті Обозреватель у липні за тиждень було виявлено 15 матеріалів замовного характеру. Головними замовниками політичної джинси тут стали Партія розвитку та Комуністична партія України, якими розміщенно по 5 матеріалів. 2 сумнівних матеріали зафіксовано на сайті LB.ua. На сайті Ліга.net в липні джинси не виявлено.

У друкованих виданнях у липні 2% від загальної кількості матеріалів мали замовний характер (попереднього місяця — 3%), розподіл на політичну та економічну джинсу рівномірний 50% на 50%.

З 6 видань джинса виявлена лише у 2 газетах: «Газета по –українськи» — 4 матеріали за тиждень, що склало 6% від загальної кількості матеріалів надрукованих у цей період, та в «Фактах» — 7 матеріалів, що склало 5% від загальної кількості публікацій.

У червні експерти проаналізували 460 публікацій у 6 загальнонаціональних друкованих виданнях, що вийшли в період з 14 по 20 липня, та всі новини 4-х інтернет-видань, що вийшли за цей тиждень.

Проект з моніторингу джинси та неналежного маркування проводить Інститут масової інформації у шести загальнонаціональних друкованих виданнях («Комсомольская правда в Украине», «Факты», «Корреспондент», «Газета по-українськи», «Сегодня» і «Український тиждень» ) та чотирьох інтернет – виданнях (Лига.net, Обозреватель, УНІАН і LB.ua). Проект реалізується за підтримки Інтерньюз Нетворк.

 
Liked the article?
Help us be even more cool!