Звіт з моніторингу джинси та неналежного маркування. Квітень 2014 року
Квітень 2014 року охарактеризувався зростанням рівня джинси, як в друкованих так і в інтернет-ЗМІ, що свідчить про фактичний початок передвиборчих перегонів .
Так, у друкованих виданнях з 1% від загальної кількості матеріалів надрукованих за тиждень у березні, в квітні рівень джинси зріс до 6%, що в числовому еквіваленті склало 27 матеріалів.
В інтернет-ЗМІ у квітні за тиждень в числовому еквіваленті виявлено 84 матеріалів з ознаками замовлення, попереднього місяця 28 матеріалів.
Експертами оцінено 472 матеріали в 6 друкованих виданнях (4 щоденні газети та два тижневики) та всі новини в чотирьох інтернет-ЗМІ, що вийшли у проміжку з 7 по 13 квітня.
Про початок виборчої компанії свідчить високий рівень власне замовних матеріалів політичного характеру, в друкованих виданнях цей показних склав 60%, а в інтернет – 70% (від загальної кількості джинси).
В основному замовні матеріали стосуються кандидатів на посаду президента України та на київського міського голови.
Головними замовниками джинси в інтернет-ЗМІ стали Михайло Добкін, Петро Симоненко та Віталій Кличко, у друкованій пресі Юлія Тимошенко та Сергій Тігіпко.
Експертами виявлено кілька цікавих матеріалів на користь кандидата від Партії регіонів Михайла Добкіна, в яких головним спікером є не кандидат, а його однопартієць, екс-віце-прем’єр Олександр Вілкул. Наприкінці кожного такого матеріалу була приписка наступного змісту: «Все эти пункты разработаны Партией регионов и включены в избирательную программу Михаила Добкина – кандидата в Президенты, которого поддержала партия».
Головними меседжами в промоційних матеріалах Добкіна були:
- Друга державна мова – російська
Добкин считает, что русский язык у населения ассоциируется с личной свободой
Добкин считает, что русский язык у населения ассоциируется с личной свободой
- Збільшення повноважень регіонів, але проти сепаратизму
Добкин выступает за увеличение самостоятельности регионов
Добкин заявил, что не одобряет идею создания "Харьковской республики"
Добкин: Харьковская область – неотъемлемая часть Украины
http://lb.ua/news/2014/04/08/262392_dobkin_harkovskaya_oblast_.html
Натомість, Петро Симоненко, передвиборча програма якого схожа на передвиборчу програму Добкіна, піариться в основному на переслідувані себе та КПУ:
Симоненко: лицо сегодняшней власти – борьба с инакомыслием
http://obozrevatel.com/politics/83267-simonenko-litso-segodnyashnej-vlasti-borba-s-inakomyisliem.htm
Золотарев: поджог центрального офиса КПУ организовало молодежное крыло "Свободы"
"Новая-старая власть" занимается политикой национальной измены и социального геноцида – Симоненко
Без страшилок про «Правий сектор» також не обходиться:
Праворадикалы планируют физическое уничтожение одного из представителей КПУ – Симоненко
Основні повідомлення Кличка – це боротьба з корупцією
У Кличко есть год на искоренение коррупции в Киеве – експерт
http://kiev.unian.net/906390-u-klichko-est-god-na-iskorenenie-korruptsii-v-kieve-ekspert.html
Кличко: «Самое главное зло – это коррупция»
http://kiev.unian.net/906906-klichko-samoe-glavnoe-zlo-eto-korruptsiya.html
та об’єднання з Порошенком
Эксперт: Порошенко и Кличко заинтересованы сделать Киев «визитной карточкой» изменений в Украине
Також були виявлені матеріали на користь кандидатів, які наразі зняли свої кандидатури з виборчих перегонів –Наталії Королевської та Олега Царьова.
У друкованій пресі переважали матеріали з ознаками замовлення на користь Юлії Тимошенко та Сергія Тігіпка.
Тимошенко пообещала освободить Восток (КП, від 11.04.2014)
«Країні необхідний легітимний президент». Юлія Тимошенко з’їздила в Донецьк (ГПУ, від 11.04.2014)
Юлия Тимошенко: "Крымский сценарий на Востоке Украины не пройдет" (Факти, від 09.04.2013)
"Нельзя идти на штурм. Нужно договариваться" (Тигипко, Факти, від 11.04.2014)
Сильное государство строится на уважении к армии (Тигипко, КП, від 11.04.2014)
Також зафіксовані матеріали на користь Петра Порошенка.
Серед інтернет-ЗМІ лідером з розміщення матеріалів з ознаками замовлення в квітні став «Обозреватель», в цьому інтернет ресурсі було виявлено 50 сумнівних матеріали, 18 з них комерційного характеру.
28 матеріалів з ознаками замовлення виявлені на сайті УНІАН, з них економічного характеру – 8.
LB.ua розмістив 5 сумнівнихматеріали, один з яких економічний, інші політичні.
Один матеріал з ознаками політичного замовлення виявлений на сайті Ліга.
Серед друкованих видань найбільше матеріалів замовного характеру за тиждень, що моніториться, розміщено в газеті «Факти» - 11 матеріалів, що склало 9% від загальної кількості матеріалів, надрукованих за тиждень.
Намагається не відставати «Комсомольская правда в Украине», яка за тиждень розмістила 9 джинсових матеріалів, що відповідно склало 6% від загальної кількості матеріалів надрукованих за тиждень.
«Газета по-українськи» в числовому еквіваленті розмістила 7 сумнівних матеріалів, але в відсотковому еквіваленті від загальної кількості матеріалів це склало 8%.
У тиждень, що монітори вся газеті «Сегодня» джинси не виявлено, проте в інші дні експертами зафіксовано кілька випадків економічної джинси. Також у виданні зафіксовано 9 неналежно маркованих рекламних матеріалів.
Також неналежно марковані рекламні матеріали виявлені в «КП» та «ГПУ», відповідно 2 і 7.
У журналах «Український тиждень» та «Кореспондент» порушень не виявлено.
Проект з моніторингу «джинси» та неналежного маркування Інститут масової інформації проводить у шести загальнонаціональних друкованих виданнях («Комсомольская правда в Украине», «Факты», «Корреспондент», «Газета по-українськи», «Сегодня» і «Український тиждень») та чотирьох інтернет – виданнях (Лига, Обозреватель, УНІАН і LB.ua). Проект реалізується за підтримки Інтерньюз Нетворк.
Help us be even more cool!