Звіт з моніторингу джинси та неналежного маркування. Червень 2014 року
Після завершення виборчих перегонів рівень політичної та комерційної джинси зрівнявся у загальнонаціональних друкованих виданнях та практично зрівнявся в інтернет-ЗМІ.
Так, в друкованих виданнях співвідношення склало 50% на 50%, а в інтернет-ЗМІ 60% політичної на 40% економічної.
Загалом у червні рівень джинси в друкованих виданнях склав 3% від загальної кількості матеріалів, що в числовому еквіваленті дорівнює 13 матеріалам розміщеним шістьома виданнями за тиждень.
В інтернет-ЗМІ в порівнянні з минулим місяцем рівень джинси зменшився більш ніж в 4 рази. За тиждень на 4 сайтах було розміщено 28 матеріалів з ознаками замовлення, у минулому місяця за такий самий період було виявлено 119 матеріалів.
У червні по 14 замовних матеріалів було виявлено відразу на двох сайтах: УНІАНІ і Обозревателе .
На сайтах LB.ua та Ліга експерти не виявили матеріалів з ознаками замовлення.
Серед друкованих видань лідером з розміщення замовних матеріалів у червні стало видання «Факты», на його шпальтах за тиждень було розміщено 8 матеріалів з ознаками замовлення, що склало 8% від загальної кількості матеріалів розміщених за цей період.
3 матеріали виявлено в «Комсомольской правде в Украине» і два в «Газеті по-українськи», що склало відповідно 3 і 2% від загальної кількості матеріалів, окрім цього «ГПУ» у червні стала лідером з розміщення неналежно маркованої реклами, на її шпальтах надруковано за тиждень 9 рекламних матеріалів маркованих назвами рубрик, яких в арсеналі видання 10 найменувань, наприклад : «Турбота», «Порада», «Компанія», «Подія», «Точка зору» та ін.
В «Комсомолці» лише один рекламний матеріал був маркований неналежними чином.
У газеті «Сегодня» та журналі «Корреспондент» джинси не виявлено та виявлено відповідно 3 та 2 неналежно марковані рекламні матеріали.
Лише в журналі «Український тиждень» у червні порушень не зафіксовано.
Згідно з Законом «Про рекламу», рекламні матеріали мають бути чітко відокремлені і маркуватися словами «реклама» або «На правах реклами» інші способи маркування є порушенням Закону.
Нагадаємо, моніторинг проводиться протягом одного тижня в місяць як в друкованих так і в інтернет-виданнях.
У червні експертами проаналізовано 468 матеріалів у 6 загальнонаціональних друкованих виданнях, що вийшли в період з 9 по 15 червня та всі новини на 4 сайтах, що вийшли за тиждень.
Проект з моніторингу «джинси» та неналежного маркування проводить Інститут масової інформації у шести загальнонаціональних друкованих виданнях («Комсомольская правда в Украине», «Факты», «Корреспондент», «Газета по-українськи», «Сегодня» і «Український тиждень» ) та чотирьох інтернет – виданнях (Лига, Обозреватель, УНІАН і LB.ua). Проект реалізується за підтримки Інтерньюз Нетворк.
IMI
Help us be even more cool!