Звіт з моніторингу джинси та неналежного маркування. Березень 2014 року
Незважаючи на початок президентської передвиборчої кампанії, рівень джинси як в інтернет так і в друкованих ЗМІ залишається на низькому рівні. Відзначимо, що парламентська передвиборча кампанія 2012 року характеризувалася стрімким зростанням кількості замовних матеріалів, ще до офіційного старту передвиборчих перегонів.
У березні рівень джинси в друкованих виданнях залишився на рівні минулого місяця і склав близько одного відсотка від загальної кількості матеріалів, надрукованих за тиждень. У числовому еквіваленті це 7 матеріалів з ознаками замовлення за тиждень у 6 друкованих ЗМІ, минулого місяця – 6 матеріалів.
6 з 7 матеріалів було розміщено в газеті «Факти» і один матеріал в «Комсомольській правді в Україні», в інших видання джинси експертами не виявлено. Проте в інших виданнях містились неналежно марковані рекламні матеріали. В друкованих виданнях 14 рекламних матеріалів були марковані неналежним чином. Найбільше їх зафіксовано в «Газеті по –українськи» - 6, в «Сегодня» - 5, а в «Комсомольской правде в Украине» - 3. Взагалі не виявлено порушень в журналах «Український тиждень» та «Корреспондент».
В інтернет-виданнях рівень джинси зріс в порівнянні з минулим місяцем, проте несуттєво. У березні за тиждень на 4 сайтах в числовому еквіваленті було виявлено 28 матеріалів з явними ознаками замовлення (у лютому 22 матеріали) з них лише 8 комерційного характеру. На сайті Ліга замовних матеріалів виявлено не було. Найбільше замовних матеріалів виявлено на сайті «Обозреватель» - 18 матеріалів (16 – політичного характеру).
На сайті УНІАН виявлено 7 сумнівних матеріалів, 6 з них про Укрзалізницю і її підрозділи. Відзначимо, що ці матеріали підготовлені прес-службою відомства і не мають жодної суспільної ваги. Ці повідомлення фактично не є новинами, а є звітами прес-служби, які без опрацювання розміщуються на сайті. Наприклад: «Производственный травматизм на Юго-Западной железной дороге сократился на 26,3%», «Юго-Западная железная дорога увеличила грузоперевозки на 4%», «Львовская железная дорога в этом году реконструирует свыше 23 км путей».
На LB.ua у березні виявлено 3 сумнівні матеріали всі політичного характеру 2 з них присвячені лідеру комуністів Петру Симоненку.
Головними замовниками політичної джинси, як і минулого місяця, залишаються Петро Симоненко та Віктор Медведчук.
Лідер КПУ лякає нацистами, а в «развале страны» звинувачує як стару так і нову владу, ну власне всіх окрім себе:
- «Симоненко: развал Украины – дело рук неонацистов и политических мерзавцев от власти»
- Сегодня армия не способна адекватно реагировать на происходящие события – Симоненко
«Український вибір» обурений санкціями США по відношенню власного лідера і навіть вбачають в цьому «знак»:
- Медведчука преследуют по политическим мотивам — "Украинский выбор"
- В "Украинском выборе" санкции против Медведчука считают надуманными
- Санкции США делают Медведчука самым вероятным представителем от юго-востока — политолог
Загалом у березні 40% політичних замовних матеріалів було присвячено Петру Симоненку, 25% -Віктору Медведчуку, 12% матеріалів – було направлено на дискредитацію нової влади.
Проект з моніторингу «джинси» та неналежного маркування проводить Інститут масової інформації у шести загальнонаціональних друкованих виданнях («Комсомольская правда в Украине», «Факты», «Корреспондент», «Газета по-українськи», «Сегодня» і «Український тиждень») та чотирьох інтернет – виданнях (Лига, Обозреватель, УНІАН і LB.ua). Проект реалізується за підтримки Інтерньюз Нетворк.
Основні тенденції за 2014 рік
Головною тенденцією початку 2014 року є те, що основна маса замовних матеріалів зосередилась в інтернет-виданнях, причиною цього можна назвати більшу універсальність, швидкість та можливість в будь-який момент зняти інформацію з інтернет-ЗМІ. В друкованих виданнях рівень джинси у 2014 року опустився до свого мінімуму і склав 1-2% від загальної кількості матеріалів, надрукованих за тиждень.
Оскільки головними джинсовиками була попередня влада, після її відсторонення рівень джинси різко впав і в інтернет- виданнях. Так, у січні кількість джинси розміщеної на чотирьох сайтах за тиждень, склала 86 матеріали з ознаками замовлення, проте вже наступного місяця після зміни влади цей показник знизився до 22 матеріалів, а в березні склав 28 матеріалів.
ДОВІДКА: Неналежне маркування - це спосіб позначення рекламних матеріалів, який не регламентований Законом. Згідно закону "Про рекламу" реклама має маркуватися словами "реклама", або "На правах реклами".
Джинса - це журналістський матеріал замовного характеру не маркований як реклама.
Help us be even more cool!