Звіт з моніторингу джинси. Листопад 2013 року
Джинсовики перейшли в інтернет-видання. У листопаді зафіксовано найбільшу у 2013 році кількість джинси в інтернет- виданнях, за тиждень у чотирьох виданнях зафіксовано 20 матеріалів.
Натомість, в друкованих виданнях рівень джинси знаходиться на сталому рівні - 5% від загальної кількості матеріалів.
Приклади:
1-ша група:
- Петр Симоненко: «Правительство расписалось в собственном бессилии». 19.11.2013, «Сегодня».
- Коммунисты уже собрали 3 млн подписей для референдума по ТС
- КПУ требует отчет Кабмина о его согласии повысить коммунальные тарифы
- Медведчук – Томбинскому: не стоит самоутверждаться за счет Украины
2-га група:
- Долги по социальным выплатам будут погашены до конца года, - Арбузов
- Арбузов опроверг слухи о повышении коммунальных тарифов
- Арбузов: Украина положит конец деятельности финансовых пирамид
- Королевская пообещала автоматическое повышение пенсий в декабре
- Теперь молодые мамы без проблем смогут найти работу. Министерство социальной политики разработали специальную программу, которая позволит женщинам после декрета пройти переподготовку и переобучение (Факти)
- Минздрав закупил «скорые» по ценам ниже среднерыночных – госэксперты
До того ж, відразу три з чотирьох інтернет- видань, що моніторяться, розмістили ідентичні матеріали про Першого віце-прем’єр-міністра Сергія Арбузова. Матеріали відрізнялися лише заголовками і фото.
Серед замовників комерційної «джинси» і в цьому місяці зафіксовані: «Укрзалізниця», яка розміщувала свої промоційні матеріали як в друкованих так і в інтернет-виданнях та комерційні банки.
Особливу увагу привернула джинса алкогольного бренду «Первак». Відзначилась вона своєю непомітністю, оскільки розміщена була в кулінарних рецептах.
Серед друкованих видань, досліджених в рамках моніторингу, найбільше сумнівних матеріалів розмістила «Комсомольская правда в Украине» —13 публікацій містили в собі ознаки замовлення. У «Фактах» було зафіксовано 7 таких матеріалів, у «Сегодня» — 4, в «Коментарях» —1. У журналах «Корреспондент» і «Українському тижні»» в листопаді «джинси» не виявлено.
Серед інтернет-видань, досліджених в рамках моніторингу, лідером з розміщення джинси у жовтні став сайт «Обозреватель». На цьому ресурсі протягом тижня експертами було виявлено 12 матеріалів з ознаками замовлення у стрічці новин, 9 з яких мали політичне спрямування. На lb.ua було розміщено 5 сумнівних матеріали, а на «УНІАНі» виявлено 3 матеріали з ознаками замовності. Не виявлено сумнівних матеріалів на сайті «Ліга», також варто зазначити що на цьому сайті немає «джинси» вже кілька місяців поспіль.
У листопаді 2013 року експерти ІМІ проаналізовували 494 матеріалів у друкованих та 84 матеріали в інтернет-виданнях, що вийшли у період з 18 до 24 листопада 2013 року.
Проект з моніторингу «джинси» та неналежного маркування проводить Інститут масової інформації у шести загальнонаціональних друкованих виданнях («Комсомольская правда в Украине», «Факты», «Корреспондент», «Коментарі», «Сегодня» і «Український тиждень» ) та чотирьох інтернет – виданнях (Лига, Обозреватель, УНІАН і Лівий берег). Проект реалізується за підтримки Інтерньюз Нетворк.
Help us be even more cool!