ГАРЯЧА ЛІНІЯ(050) 447-70-63
на зв’язку 24 години
Залиште свої дані
і ми зв’яжемося з вами
дякуємо за звернення

Або ж зв’яжіться з нами:

[email protected]

(050) 447-70-63

Подай скаргу

Звіт з моніторингу "джинси". Липень 2013 року

07.08.2013, 13:59

У липні 2013 року Інститут масової інформації провів моніторинг шести загальнонаціональних друкованих  та чотирьох інтернeт-видань на предмет розміщення матеріалів з ознаками прихованого політичного та комерційного замовлення.

 Експертами проаналізовано 448 матеріалів у друкованих виданнях та 84 матеріали в  інтернет-виданнях, що вийшли у період з 01 до 07 липня 2013 р.

Рівень «джинси» в порівняні з минулим місяцем зріс, але залишився орієнтовно на середньому рівні 2013 року.

 

2013 рік став унікальний в співвідношенні політичних та комерційних замовних матеріалів. Раніше у 2011 році, в поза виборчий період, рівень комерційної джинси завжди переважав над рівнем політичної  «джинси» і становив приблизно 85% від загальної кількості «джинси», на політичну припадало не більше 15%.  Лише в березні 2012 року, з наближенням парламентських виборів рівень  політичної та комерційної «джинси»  зрівнявся,  а в квітні політичної джинси стало 85% від загальної кількості, що пояснювалося початком неофіційної передвиборчої кампанії.  Натомість протягом семи місяців 2013 року в країні в якій не передбачається виборів рівень політичної джинси залишається на рівні 70%.

Ця тенденція зацікавила ІМІ і ми вирішили проаналізувати хто з політиків ніяк не може відійти від виборів і продовжує активно «джинсувати».

Результати виявилися цікавими своїм різноманіттям. За 2013 рік експертами ІМІ було зафіксовано більше 15 політичних партій та окремих політиків, що замовляли в загальнонаціональних друкованих виданнях  матеріали з ознаками замовлення. Це притому, що експерти згідно методології моніторингу аналізують лише один тиждень в місяці.

 

 Лідером «джинси» в першому півріччі 2013 року стала Комуністична партія регіонів, яка очевидно грошей багато має і ніяк не може припинити передвиборчу кампанію.

Чого тільки не декларують українські комуністи: і колег по ВР працювати вчать, і зарплату вчителям і медикам підняти хочуть і на позаурочних економлять .   

  • КПУ: ««Блокировщики» Рады демонстрируют верх лицемерия». («Сегодня»  від 14.03.2013)
  • КПУ: «Задача парламентария – работать на благо общества!» ( «Сегодня» 18.04.2013)
  • Перед посевной цены на топливо могут вкрасти («КП» від 16. 04.2013)
  • Сельским учителям и врачам хотят повысить зарплаты («КП» від 20.05.2013)
  • Рада сэкономила на внеурочных («КП» 24.05.2013)

І зовсім свіжі:

  • «В Таможенном союзе Украина сможет говорить с ЕС на равных»  («КП» № 139/26, 27.06. – 4.07.13)
  • Петр Симоненко: «Наша цель – интеграция в Таможенный союз и ЕвразЭС!» («Сегодня» 27.06.2013)

Друге місце поділили голова Київської міської адміністрації Олександр Попов та губернатор Київщини Анатолій Присяжнюк.  Якщо піар пана Попова очевидно спрямований на можливі вибори київського міського голови, то чому так активно розміщує заказуху Анатолій Присяжнюк незрозуміло, але показово є те що він є членом  Комуністичної партії.

Третє місце поділили ще один кандидат в мери столиці Микола Катеренчук  та перший віце прем’єр –міністр Сергій Арбузов.

На четвертому місці знаходиться Партія регіонів з ще одним представником кабінету міністрів міністром аграрної політики Миколою Присяжнюком.

Окрім головних лідерів –«джинсовиків» у компліментарних матеріалах були помічені: Прем’єр-міністр Микола Азаров, міністр соціальної політики Наталія Королевська, міністр міністерства доходів та зборів Олександр Клименко, Віктор Медведчук та інші.

«Джинси» в липні не виявлено лише в журналі «Кореспондент», у всіх інших виданнях, які підлягають моніторингу були виявлені матеріали з ознаками замовлення. Натомість «Кор» став лідером з розміщення неналежно маркованої реклами, видання маркує рекламу буквою Р, що є порушенням Закону «Про рекламу», згідно якого реклама має маркуватися словами «Реклама», або «На правах реклами».

В липні найбільше «джинси» серед друкованих видань розмістила «Комсомольская правда в Украине. У цьому видані рівень замовних матеріалів становить 13% від загальної кількості матеріалів. В основному газета розміщує «джинсу» представників влади: «Партії регіонів», Сергія Арбузова, Анатолія та Миколи Присяжнюків.

У «Фактах» було виявлено 5 матеріалів з ознаками замовлення, що становить 5% від загальної кількості матеріалів надрукованих за цей період у виданні. Три  з них були політичного характеру, 2 – комерційного.

Три матеріали з ознаками замовлення виявлені в «Сегодня», що становить відповідно 3% від загальної кількості матеріалів. Видання залишається одним з лідерів з розміщення неналежного маркування.

По одному сумнівному матеріалу експерти виявили в «Коментарях» та «Українському тижню».

Кількість виявленої «джинси» у   новинах чотирьох веб-ресурсів зросла майже у  2,5 рази порівняно з попереднім місяцем (12 проти 5).  Найбільше матеріалів з ознаками замовності – на сайті Обозреватель.  Це переважно скопійовані дослівно повідомлення відомчих прес-служб  про офіційні заходи за участи держаних високопосадовців або про події у їхньому (чиновників) житті, які не містять суспільно значимої інформації.  Наприклад, «Янукович отпразднует в Крыму 63-летие и крещение Руси» або «У спикера Рады родилась внучка».   У липні до звичного списку чиновників-улюбленців Обозревателя (Янукович, Азаров, Попов) додався ще й віце-прем’єр Олександр Вілкул («Вице-премьер возглавит колонну байкеров на рок-фестивале»).

«Джинсу» про голову КМДА Олександра Попова виявлено на  3-х із 4-х досліджуваних сайтів: на УНІАНі, ЛБ, Обозреватель.

Комерційна «джинса», зафіксована на УНІАНі та ЛБ, спрямована на просування інтересів (рекламу-реабілітацію) Укрзалізниці: «Експерти закликали розвивати швидкісне залізничне сполучення в Україні» (УНІАН),   «Скоростное ж/д сообщение имеет колоссальные перспективы в Украине, - експерт» (ЛБ).   

Проект з моніторингу «джинси» та неналежного маркування проводить Інститут масової інформації у шести загальнонаціональних друкованих виданнях («Комсомольская правда в Украине», «Факты», «Корреспондент», «Коментарі», «Сегодня» і «Український тиждень» ) та чотирьох інтернет – виданнях (Лига, Обозреватель, УНІАН і Лівий берег). Проект реалізовується за підтримки Інтерньюз Нетворк.

Liked the article?
Help us be even more cool!