Звіт з моніторингу джинси. Січень 2014 року
У січні на джинсові арені зявився новий гравець – ГП «Майдан», структура, якій місяць змогла випередити за кількістю джинси і Український вибір Віктора Медведчука і Компартію з Петром Симоненком.
Головними політичними джинсовиками січня стали: Влада – 45%, дискредитація Майдану та опозиції– 17%, ГП «Майдан» - 11%, Компартія – 10%, Український вибір – 7%, Інші – 10%.
Джинса влади мала кілька спрямувань – головне і найчисельніше це економічне, основні меседжі полягали у тому аби переконати читача у стабільності гривні і вірності економічного курсу уряду загалом:
- Экономист: отсрочка ассоциации с ЕС дала украинской промышленности шанс на рост и модернизацию
- Эксперты пообещали стабильную гривну в течение года
- Валютный кредит от России поможет снизить цену доллара в Украине, - эксперт
http://economics.lb.ua/state/2014/01/23/252840_valyutniy_kredit_rossii_pomozhet.html
- Эксперт: украинская экономика показывает сигналы выздоровления
http://finance.obozrevatel.com/analytics-and-forecasts/39508-ekspert-ukrainskaya-ekonomika-pokazyivaet-signalyi-vyizdorovleni.htmhttp://for-ua.com/economics/2014/01/21/170617.html
Друге за чисельністю – виправдання диктаторських законів 16 січня:
- Законы от 16 января точь-в-точь повторяют европейскую практику – експерт
- Эксперт: от нормы об "иностранных агентах" пострадают только "грантоеды"
- Ответственность за клевету в Украине – одна из самых мягких в мире
- «В Законе нет ни буквы, ни слова, ни запятой, которая хоть ка-то ущемляла бы права (Факти)
До джинси влади ми віднесли матеріали з ознаками замовлення, що стосувалися роботи міністерств. Найбільше таких матеріалів було присвячено міністерству Агрополітики та Соціальної політики.
У січні більшість матеріалів з дискредитації були спрямовані на дискредитацію опозиції:
- Лидеры оппозиции не контролируют Евромайдан – політолог
http://obozrevatel.com/politics/87921-lideryi-oppozitsii-ne-kontroliruyut-evromajdan-politolog.htm
- Политолог: радикальная часть Майдана разыгрывает свой спектакль
- Политолог рассказал, почему восток не доверяет оппозиции
http://obozrevatel.com/politics/13482-politolog-rasskazal-pochemu-vostok-ne-doveryaet-oppozitsii.htm
- Опрос: оппозиция растеряла доверие людей
http://obozrevatel.com/politics/20368-opros-oppozitsiya-rasteryala-doverie-lyudej.htm
У трійку найактивніших джинсовиків увійшла темна конячка ГП «Майдан», і меседжів ніяких особливо немає в основному інформація ні про що:
- «Майдан повинен бути не лише в центрі столиці, а й там, де ми» (Громадянська
платформа «Майдан»). Газета по- Українські від 24.01.2014.
- ГП «Майдан»: «Заставим чиновников исполнять законы» (Сегодня неналежне маркування)
- ГП "Майдан" призывает депутатов Рады сложить свои полномочия
- ГП "Майдан" объявляет о начале акции "Требуйте невозможного"
- Одесская ГП "Майдан" предложила выход из политического кризисна
Як і два попередні місяці основна маса джинси зосереджена в інтернет- виданнях, натомість в друкованих виданнях рівень джинси впав до 2% від загальної кількості матеріалів.
За тиждень 49 матеріалів в стрічці новин на сайті Обозреватель мали ознаки замовлення, всі матеріали з ознаками політичного замовлення. 27 матеріалів на сайті УНІАН 17 з них стосувалися Укрзалізниці і її структурних підрозділів і були повідомленнями прес-служби, 8 матеріалів мали політичне спрямування. На LB.ua експертами виявлено 7 матеріалів з ознаками замовлення, 4 з них мали політичне спрямування, 3 – економічне .
Серед друкованих видань найбільше сумнівних матеріалів розміщено в «Комсомольской правде» і «Фактах» по 5 матеріалів що склало відповідно 3% і 4% від загальної кількості матеріалів. 2 матеріали з ознаками замовлення виявлено в «Газеті по-Українській», що теж склало 3% від загальної кількості матеріалів. В газеті «Сегодня» джинси не виявлено, проте виявлено 7 неналежно маркованих рекламних матеріалів. В УТ та Кореспонденте джинси не виявлено.
У січні 2014 року експерти ІМІ проаналізовували 483 матеріалів у друкованих та всі новинні матеріали в інтернет-виданнях, що вийшли у період з 20 до 26 січня 2014 року.
Проект з моніторингу «джинси» та неналежного маркування проводить Інститут масової інформації у шести загальнонаціональних друкованих виданнях («Комсомольская правда в Украине», «Факты», «Корреспондент», «Газета по-Українські», «Сегодня» і «Український тиждень» ) та чотирьох інтернет – виданнях (Лига, Обозреватель, УНІАН і Лівий берег). Проект реалізується за підтримки Інтерньюз Нетворк.
Help us be even more cool!