ГАРЯЧА ЛІНІЯ(050) 447-70-63
на зв’язку 24 години
Залиште свої дані
і ми зв’яжемося з вами
дякуємо за звернення

Або ж зв’яжіться з нами:

[email protected]

(050) 447-70-63

Подай скаргу

Звіт з моніторингу "джинси". Червень 2013 року

08.07.2013, 15:58

У червні 2013 року Інститут масової інформації провів моніторинг шести загальнонаціональних друкованих  та чотирьох інтернeт-видань на предмет розміщення матеріалів з ознаками прихованого політичного та комерційного замовлення.

 Експертами проаналізовано 397 матеріалів у друкованих виданнях та 84 матеріали в  інтернет-виданнях, що вийшли у період з 24 до 30 червня 2013 р.

У червні рівень «джинси» знизився як у  друкованих так і в інтернет-виданнях.

«Причиною може бути настання відпусток у політиків та державних чиновників, а також відсутність близької перспективи виборів в Україні та Києві. Попри потребу провести довибори у 5 проблемних округах та вибори мера Києва, Верховна Рада ще не ухвалила законів про призначення дати», - прокоментувала причину зниження кількості «джинси» експерт Ольга Бурда.

Переважають  в кількості політичні замовні матеріали. У друкованих виданнях  співвідношення політичних і комерційних замовних матеріали становить 68% до 232%, в інтернет-виданнях - 80% політичної до 20% комерційної.

Залишаються матеріали орієнтовані до виборів київського міського голови та Київради:

  1. Николай Катеринчук: «Если в стране нет бездомных животных, то в ней нет и безпризорных детей»
  2. Николай Катеринчук «В Германии строительство одного километра четырехполосного автобана стоит порядка миллион евро. В Украине же  на аналогичный участок тратят восемь миллионов евро» («Факти»)
  3. На концертах запретят пиво и сигареты («Комсомольская правда в Украине» № 137-138, 26.06.13) (Алла Шлапак)
  4. Попов наказав за чотири дні прибрати з Києва кіоски на колесах (УНІАН)

У червні була зафіксована нова «джинсова фігура» – бізнесмен, голова наглядової ради ВЕТЕК Сергій Курченко. Газета «Факти» в рубриці «Благое дело» повідомляє, що «В Харькове началось строительство многофункционального спортивного комплекса «Харьков-Арена» і що головним інвестором будівництва стала компанія ВЕТЕК, яка вклала в будівництво 280 мільйонів гривень. А сам Курченко наголошує, що це зовсім не бізнес-проект, як здається на перший погляд, а соціальний: «Когда поступило предложение стать генеральным инвестором этого объекта, я долго не раздумывал, — отметил Сергей Курченко в одном из интервью. — Для меня это даже не бизнес, а скорее всего социальный проект». На цьому і наголошує прес-служба ВЕТЕК на своєму офіційному сайті: «Мы стремимся развивать действительно социально ответственный бизнес. И решение главы наблюдательного Совета ВЕТЭК Сергея Курченко о том, что компания возьмет на себя роль генерального инвестора, – это реальное подтверждение того, что мы умеем развивать не только свой бизнес, а и нужные обществу социальные проекты».

Також у червні зафіксовані замовні матеріали на користь міністра доходів і зборів Олександра Клименка «По данным социологического исследования, количество инвесторов , которые положительно оценивают инвестиционный климат в Украине, за полгода выросло почти вдвое» «Факти», Віктора Медведчука «Украинскую экономику возродит вступление в Таможенный союз» (КП), першого віце-прем’єр-міністра Сергія Арбузова «Инвесторы поблагодарили Сергея Арбузова за защиту их интересов» (КП).

Найбільше замовних матеріалів серед друкованих видань розмістили газети «Комсомольская правда в Украине» та «Факти» відповідно 16 та 10 матеріалів за тиждень, що склало у «Комсомольці» 10% від загальної кількості матеріалів, а у «Фактах» 11% під загальної кількості матеріалів. По одному замовному матеріалі виявлено в «Сегодня» та «Українському тижні»

«Джинси» експерти не виявили в журналі «Корреспондент» та газеті «Коментарі».

Лідером з розміщення неналежномаркованих рекламних матеріалів є газета «Сегодня» 10% від загальної кількості матеріалів є реклама маркована неналежним чином. З регулярною стабільністю в «Сегодня» з’являються неналежно марковані рекламні матеріали від КПУ («Петр Симоненко: «Наша цель – интеграция в Таможенный союз и ЕвразЭС!»» 27.06.2013) та Партії регіонів («Украинцы зажгли тысячи свечей в память о начале войны». 25.06.2013).

В інтернет-виданнях не виявлено замовних матеріалів на сайті Ліга. В УНІАНІ та Обозреватели по 2 матеріали з ознаками замовлення, а на сайті Лівий берег – один.

Неналежного маркування в інтернет-виданнях не виявлено.

Проект з моніторингу «джинси» та неналежного маркування проводить Інститут масової інформації у шести загальнонаціональних друкованих виданнях («Комсомольская правда в Украине»,  «Факты», «Корреспондент», «Коментарі», «Сегодня» і «Український тиждень» ) та чотирьох інтернет – виданнях  (Лига, Обозреватель, УНІАН і Лівий берег). Проект реалізовується за підтримки Інтерньюз Нетворк.

Liked the article?
Help us be even more cool!