ГАРЯЧА ЛІНІЯ
на зв’язку 24 години
Залиште свої дані
і ми зв’яжемося з вами
дякуємо за звернення

Або ж зв’яжіться з нами:

info@imi.org.ua

050 447 70 63

Підтримати ІМІ Подай скаргу

Як висвітлювали ЗМІ "Л/ДНР" спілкування Зеленського з журналістами

16.10.2019, 10:12
Фото – REUTERS / Gleb Garanich / NV.ua
Фото – REUTERS / Gleb Garanich / NV.ua

10 жовтня відбувся найбільший за масштабами пресмарафон Президента Володимира Зеленського. Його тривалість становила понад 14 годин. За інформацією "Української правди", марафон побив світовий рекорд і став найтривалішим спілкуванням Президента країни з пресою. Сам Зеленський на своїй сторінці у фейсбуці повідомив, що відповів на 500 питань від 300 журналістів і подякував усім за підтримку.

І якщо українські ЗМІ цю подію висвітлювали дуже активно, то ЗМІ окупованих регіонів не приділили марафону значної уваги. Так, наприклад, сайт "ДАН" поставив лише одну новину, присвячену пресмарафону Зеленського. Новину прокоментував “депутат” так званого “Народного совета ДНР” Олег Онопко, який зазначив, що “президент Украины Владимир Зеленский тратит время на бесполезные инициативы вместо выполнения Минских договоренностей”. Так званий депутат зауважив, що немає жондного плану А чи плану Б (про які казав Зеленський на пресмарафоні), а є Мінські домовленості, які необхідно виконувати: “За пять лет войны мы наслушались подобных планов от предыдущего руководства Украины и теперь хотим только одного: чтобы Украина прекратила свою террористическую деятельность в отношении ДНР и ЛНР и позволила нам развиваться своим путем”.

На сайті "ЛИЦ" (“Луганский информационный центр”) теж майже не приділили уваги марафону і написали, що Зеленський лише створює ілюзію вирішення конфлікту на Донбасі: “Зеленский голословными заявлениями создает иллюзию решения конфликта в Донбассе – профсоюз”.

А от сайти “Русская весна” та “Новороссия”, які, на думку експертів ІМІ, спрямовані більше на російську аудиторію, цю подію не оминули. На сайті “Русская весна” понад 10 новин стосувалися пресмарафону. Сайт, найімовірніше, мав власного кореспондента на події, оскільки фото з репортажу промарковано як ексклюзивні.

Репортаж починається з того, що навіть подію нібито назвали на західний манер – пресмарафоном, а не пресконференцією: “Пресс-конференцию назвали на западный манер пресс-марафоном (абы не як у москалей. – Прим. РВ), а место проведения под стать масштабу президента – это киевский фудкорт”. На думку журналіста “Русской весны”, Президент почувався невпевнено: “Зеленский выступает не очень уверенно”.

Закономірно, що увага приділялася переважно питанням, що стосувалися окупованих територій, а до відповідей Зеленського додавалися оцінні судження журналістів. Наприклад, на запитання про контроль над кордоном Президент відповів, що “Україна має контролювати кордон з Росією”, а пропагандисти додали власну ремарку: “Мы считаем своим долгом напомнить пану преЗЕденту, что “какие-то люди” – это вооруженные неонацисты. И приезжали они только с одной стороны – с украинской”.

В іншій новині про пресмарафон на цьому ж ресурсі Зеленський зображується в негативному світлі, нібито він досить роздратовано спілкується зі звичайними людьми з Донбасу (“Эмоциональное общение с женщинами Зеленский закончил повторением обещания разобраться и явно раздражённо попрощался: “Подходит? Спасибо. Счастливо”).

Залишається у фокусі зору в пропагандистів так званих “Л/ДНР” і колишній Президент Петро Порошенко. Так, “Русская весна” зробила окрему новину про те, як  теперішній глава держави висловився про колишнього: “Порошенко продолжает жить тем, будто он сейчас президент. [У него] большая психологическая травма”, це було сказано на пресмарафоні.

На сайті продовжують використовувати мову ворожнечі, називаючи українських військових “карателями”, а Україну – “незалежной”: “Вопрос журналиста был о том, существуют ли какие-то альтернативы предложенной “формуле”. На что президент “незалежной” ответил: “Ничего”.

Активно за проведенням марафону слідкував пропагандиський сайт “Новороссия”, на ресурсі його стосувалися близько 20 новин.

Цікавим є те, що місце проведення марафону сайт назвав “продовольственным рынком”: “Зеленский 10 часов будет общаться с журналистами на продовольственном рынке Киева”.

Ветеранів війни, про яких Президент роповідав на марафоні, сайт називає “нацистами”: “Президент Украины Зеленский готов говорить с нацистами после инцидента около Золотого, однако считает, что они “не должны ходить с оружием и запугивать население”, тоді як у прямій мові Зеленського йдеться про ветеранів: “Силой и дурак может. Это же неправильный подход. С ветеранами надо разговаривать, объяснять свою позицию – свою позицию как президента, гражданскую позицию, позицию как человека”.

Часто в місцевих новинах т.зв. “Л/ДНР” використовувалися оцінні судження. Наприклад, на сайті “Новороссия” зробили новину, про те, що ніби Президенту для спілкування з журналістами робили уколи: “Зеленскому сделали укол для продолжения общения с журналистами – видео”. У самій новині про уколи не йдеться, а сказано про певні заходи для підтримки голосових зв'язок, проте журналісти “Новоросії” вміють читати жести і зробили висновки: “Зеленский добавил, что после восьми часов пресс-марафона чувствует себя нормально, хотя голос и садится. Жестом президент показал, что ему ставят уколы”. Зазначимо, що на цьому ресурсі більшість новин, що стосувалися марафону, мали фактажний характер і нейтральну конотацію, якщо не враховувати бекграундів новин. Наприклад, у беці до новини про уколи Зеленського згадали українського журналіста, назвавши пропагандистом і вирвавши його слова з контексту: “Напомним, в сентябре украинский пропагандист, журналист Кутепов призвал избивать “неправильных” журналистов”.

Згадали журналісти так званих “ЛДНР” і свою російську колегу Скабєєву, яку Зеленський назвав небезпечною, новина про це містилася на сайті “Новороссия”: “Зеленский назвал журналиста Скабееву “очень опасной”, і до цієї новини доставили бек про Кутєпова.

Незважаючи на те що на пресмарафоні обговорювалися гострі питання щодо врегулювання конфлікту, ЗМІ, що працюють на аудиторію жителів окупованих територій, такі як ДАН чи ЛИЦ, практично його не висвітлювали.

Медіаекспертка ІМІ Олена Голуб

Сподобалася стаття? Допоможи нам бути ще крутішими!