Як у Криму створюють ілюзію процвітання та стабільності – огляд контенту медіа півострова
Медіа спроможні створити ілюзорний світ, який не має нічого спільного з реальним. Психологічний аналіз виявляє, що медіа, маніпулюючи інформацією, здатні спрямовувати увагу громадськості на задані аспекти. Це може призводити до формування спотворених уявлень і стереотипів, що впливають на свідомість суспільства. Цими можливостями активно користуються пропагандисти, щоб формувати зручну для Кремля реальність в окупованому Криму.
Для створення хибного сприйняття дійсності населенням медіа півострова практично припинили писати про війну. Пропагандисти зосередилися на туристичному сезоні, поліпшені інфраструктури й культурі. Ложку дьогтю в цей медовий інформаційний порядок денний додають лише погодні катаклізми, що, за версією видань півострова, призводять до пожеж та відключень світла.
У кримських медіа повсякчас наголошується на гарячому туристичному сезоні.
Кримські посадовці активно рапортують про кількість відпочивальників. Так, представник окупаційної адміністрації, який називає себе міністром туризму, Сергій Ганзій звітує, що Крим цьогоріч уже відвідало більш ніж 2 мільйони відпочивальників.
Своєю чергою начальник управління підрозділу “Крим” компанії “Гранд Сервіс Експрес” Альберт Садретдінов повідомляє про поліпшення умов перевезення пасажирів до окупованого півострова.
“Є деякі потяги, де аномальна спека не дає системам нормально давати раду, вони в нас визначені, в них ми встановлюємо додаткові системи кондиціювання”, – цитує Садретдінова “Комсомольская правда Крым”.
РИА Новости Крым цитує голову окупаційної адміністрації Алушти Галину Огнєву, яка повідомляє, що нібито число відпочивальників у місті цього року збільшилося на третину в порівнянні з показниками курортного сезону 2023 року.
Голова окупаційної адміністрації Ялти Яніна Павленко на сторінках видання “Крымское информационное агентство” звітує про відкриття додаткових місць для відпочинку.
Іноді з туристами трапляються казуси, про що теж пишуть медіа півострова. До прикладу, “Крымское информационное агентство” пише про те, як відпочивальники заблукали в Бахчисарайському районі, про їхні активні пошуки й успішне знаходження. Про що також повідомляє черговий представник окупаційного уряду Криму.
Такою є відмінна риса кримських медіа: вони цитують виключно посадовців, створюючи в такий спосіб картинку їхньої активної діяльності.
У Криму цитують лише посадовців
Ще одна з провідних тем медіа Криму, яку теж коментують виключно місцеві посадовці, – це нібито постійне поліпшення місцевої інфраструктури.
Про капітальний ремонт будинків пише Sevastopolmedia з посиланням на окупаційну владу Севастополя. Про ремонт дворів у Євпаторії повідомляє “Крымское информационное агентство”. “Крым 24” звітує про ремонт ділянки траси в селі Морське, яка постраждала під час “шторму століття”. “Комсомольская правда Крым” повідомляє про ремонт у севастопольській школі №39.
Такі матеріали спрямовані на формування відчуття стабільності й розвитку в регіоні, що підсилюється відсутністю альтернативної інформації. Створюється міф про те, що все хороше, що відбувається в регіоні, – заслуга місцевих посадовців, а всі незгоди пов'язані з погодними катаклізмами та Україною.
Окупаційна влада перекидає відповідальність на населення
Негаразди в Криму з погляду місцевих медіа ніяк не пов'язані з окупаційною владою. Так, однією з ключових проблем в інфопросторі півострова є аномальна спека, що спричиняє пожежі.
Другою причиною пожеж у кримських виданнях є місцеве населення:
- “Что известно о лесном пожаре под Новороссийском к этому часу” (Sevastopolmedia)
- “Площадь пожара в Карадагском заповеднике осталась неизменной” (Crimea24tv)
- “Пожар на 15 га площади тушат вблизи Судака в Крыму” (Sevastopolmedia)
До прикладу, видання Сrimea24tv пише, що пожежа в Коктебелі розпочалася через чоловіка, який різав метал болгаркою: іскри від болгарки потрапили на суху траву, після чого нібито й почалася масштабна пожежа.
Скриншот ІМІ з сайту crimea24tv
Натомість влада докладає максимум зусиль, щоб подолати пожежі, твердять тамтешні видання. Наприклад, Sevastopolmedia розписує, як призначений Кремлем голова Феодосії Ігор Ткаченко залучає до гасіння пожеж власників квадроциклів та мотоциклів:
“Другий день всі сили МНС, адміністрації та мешканців селища Коктебель кинуто на боротьбу з вогненною стихією. На жаль, повністю ліквідувати пожежу не вдається. Роботи продовжуються. Звертаюся з проханням до власників квадроциклів та гірських мотоциклів. Якщо у вас є можливість сприяти підвезенню вогнеборців до місця пожежі, буду дуже вдячний”.
Своєю чергою ГУ МНС Росії в Криму звітує про локалізацію пожежі в Коктебелі та Ялті. Про це пише Kianews24. Проте погода винна не лише в пожежах, а й також у відключеннях світла в Криму, принаймні так пояснюють відсутність електроенергії місцеві медіа. Про знеструмлення в Сімферополі повідомило видання Kianews24 з посиланням на компанію “Крименерго”.
Тим часом Сrimea.kp пише, що причиною віялових відключень півострові є аномальна спека.
“Температурні рекорди, які ставить погода цього тижня, відбиваються не лише на стовпчику термометра. У Криму почастішали пожежі та збільшилося навантаження на електромережі. У вівторок, 16 липня, через аномальну спеку запроваджують віялові відключення електроенергії”, – пише видання.
Українські безпілотники над Кримом
Деякий дисбаланс в ідеальну інформаційну картинку в Криму вносять періодичні атаки безпілотників по півострову. Звісно, за інформацією місцевих медіа, вони відразу збиваються і їхні атаки практично жодних втрат не завдають. Єдина проблема, що вони летять та пливуть до Криму майже щоденно:
- 14 липня: “Стало известно, сколько беспилотников сбили сегодня ночью над Крымом”
- 15 липня: “У берегов Крыма уничтожили беспилотник”
- 16 липня: “Один беспилотник уничтожили около западного побережья Крыма”
- 18 липня: “Ночью в Крыму уничтожили 33 дрона и 10 катеров”
Примітно, що це практично вся інформація щодо війни Росії проти України в кримських медіа. Тобто відбувається свідоме замовчування, вочевидь спрямоване на збереження ідеальної інформаційної картинки на півострові. У такий спосіб пропагандисти формують у громадськості те сприйняття реальності, яке потрібно їм, а не те, що є насправді.
Help us be even more cool!