Дослідження проводилося ГО “Інститут масової інформації” методом анонімного онлайн-опитування за інтерактивною структурованою анкетою, посилання на яку надсилали потенційним респондентам. Усього було отримано 184 відповіді від медійників. 67% – опитані з усіх регіонів України, 33% – з міста Києва. 74% жінок, 24% чоловіків та 2% осіб іншої статі. Дослідження проводилося протягом 30 липня – 17 серпня 2020 року. Помилка репрезентативності: не більш ніж 3%.
Основні висновки дослідження:
- 65% опитаних журналістів продовжують працювати під час своєї відпустки;
- 88% перевіряють свої електронні пошти та соцмережі з робочих питань;
- переважна більшість опитаних (70%) розбивають свою відпустку на тижні та використовують протягом року;
- календарна відпустка 6% опитаних медійників була вимушеною під час жорсткого карантину;
- 34% опитаних не були у відпустці через те, що їх не відпускає роботодавець;
- переважна більшість опитаних журналістів (92%) відчуває інформаційне перенасичення;
- понад половину (54%) не відчувають себе відновленими після відпустки.
РЕЗУЛЬТАТИ ОПИТУВАННЯ В ТАБЛИЦЯХ
Проживання респондентів/ок
|
Місце проживання |
% |
|
Київ |
33 |
|
регіони України |
67 |
Тип медіа, у якому працюють опитані
|
Тип медіа |
% |
|
онлайн- |
53 |
|
ТВ- |
15 |
|
друковане |
11 |
|
редакція змішаного типу |
10 |
|
медійне ГО |
5 |
|
радіо |
6 |
Тип діяльності респондентів/ок у медіа
|
Діяльність |
% |
|
журналіст/ка |
46 |
|
редактор/ка |
17 |
|
керівник/ця редакції |
15 |
|
фрілансер/ка |
9 |
|
фотограф/иня |
3 |
|
оператор/ка |
2 |
|
ведучий/ча |
2 |
|
інше |
6 |
На яких умовах працюють з роботодавцем опитані медійники/ці
|
Умови співпраці |
% |
|
журналіст/ка в штаті |
76 |
|
зовнішній залучений працівник/ця |
24 |
Скільки днів оплачуваної календарної відпустки мають опитані медійники/ці за місцем роботи
|
Варіанти відповідей |
% |
|
24 дні |
33 |
|
36 днів |
11 |
|
я не знаю |
13 |
|
не працюю в штаті |
28 |
|
немає відпустки |
4 |
|
інше |
11 |
Чи відпочивали респонденти/ки у 2020 році
|
Варіанти відповідей |
% |
|
так |
37 |
|
ні |
35 |
|
планую |
19 |
|
так, моя відпустка була вимушеною під час карантину |
6 |
|
не планую |
3 |
*Сума відповідей не дорівнює 100%, адже респонденти могли вибрати кілька з них.
Як відпочивали опитані медійники/ці у 2020 році
|
Місце відпочинку |
% тих, хто вже був у відпустці |
|
в Україні |
49 |
|
за кордоном |
18 |
|
удома |
18 |
|
у батьків |
15 |
Якому типу відпочинку опитані віддають перевагу
|
Тип відпочинку |
%* |
|
морський відпочинок |
58 |
|
відпочинок у горах |
24 |
|
відпочинок на природі |
33 |
|
міський відпочинок (досліджую міста) |
32 |
|
проводять відпустку вдома |
14 |
|
інше |
3 |
*Сума відповідей не дорівнює 100%, адже респонденти могли вибрати кілька з них.
На який термін опитані медійники/ці йдуть у відпустку
|
Термін |
%* |
|
розбивають відпустку на тижні й використовують протягом року |
70 |
|
беруть по декілька днів для особистих справ |
22 |
|
йдуть на весь термін відпустки один раз на рік |
11 |
|
інше |
6 |
*Сума відповідей не дорівнює 100%, адже респонденти могли вибрати кілька з них.
Чи відсувають опитані інформаційне перенасичення
|
Варіанти відповідей |
% |
|
так |
92 |
|
ні |
8 |
Чи працюють респонденти/ки під час відпустки
|
Варіанти відповідей |
% |
|
так |
65 |
|
ні |
35 |
Чи перевіряють імейли / соцмережі опитані під час відпустки
|
Варіанти відповідей |
% |
|
так |
88 |
|
ні |
12 |
Чи відчувають себе відновленими після відпустки
|
Варіанти відповідей |
% |
|
ні |
54 |
|
так |
46 |