Всі ключові політичні сили використовують "джинсу"
Найбільше «джинси» вже третій місяць поспіль стосується діяльності влади. У серпні 32% немаркованих рекламних матеріалів стосувалися діяльності уряду та Президента.
16% «джинси» належала кандидатам у депутати по одномандатних округах (мажоритарникам).
Найактивніше з них в загальнонаціональних друкованих виданнях піаряться кандидати, що балотуються в одномандатних округах Києва :
Алла Шлапак, яка йде в одномандатному окрузі столиці, декларує, що « вирішуватиме проблеми Києва в гуманітарній галузі» – вочевидь, які не змогла вирішити, будучи головою постійної комісії при Київраді з гуманітарних питань.
- Алла Шлапак: «Мы не решим проблему финансирования школ, пока не прекратятся грабительские изъятия из киевского бюджета»30.08.12 «Сегодня»
- Выдвижение кандидатов-мажоритарщиков: киевская специфика 17.08.12 «Сегодня»
Ігор Лисов, що є кандидатом у депутати від Партії регіонів в 211-му одномандатному окрузі у Киеві, взявся активно оздоровлювати київських дітей у Полтавській області та «рятувати» Пирогово:
- Киевские дети отдохнут и оздоровятся на экологически чистой Полтавщине (Комсомольская правда в Украине за 06.08.12)
- Кто спасет Пирогово (Комсомольская правда в Украине за 08.08.12)
Руслан Сольвар, що балотується в 91-му окрузі, на Київщині буде намагатися перемогти «без пісень і подарунків», але, вочевидь, не без «джинси»:
- Победить в сложных округах без песен и подарков (Комсомольская правда в Украине за 15.08.12)
Комуністи, Сергій Тігіпко і Наталія Королевська у серпні розмістили практично однакову кількість «джинси» відповідно 11, 10 і 9% від загальної кількості. У процентному співвідношенні це менше, ніж минулого місяця проте у числовому кількість їх джинси не змінилась, оскільки обсяги політичної заказухи збільшуються лавиноподібно .
Серед загальнонаціональних видань вже вкотре лідером з розміщення «джинси» стає «Комсомольська правда в Украине». Рівень замовних немаркованих матеріалів на шпальтах цієї газети сягнув 20%. Для порівняння: минулого місяця він становив 11%.
Видання не має певних політичних уподобань і розміщує замовні матеріали всіх ключових учасників виборчого процесу: Партії регіонів, Об’єднаної опозиції, КПУ, «Удару», «Україна вперед», «Української правиці».
Такої ж політики стосовно «джинси» дотримується і газета «Факты», на шпальтах якої у серпні 11% матеріалів мали ознаки замовності.
Натомість «Сегодня» більш вибіркова у розміщені замовних матеріалів. Переважна більшість політичної «джинси» у цій газеті стосувалася влади, віце-прем‘єра Сергія Тігіпка, КПУ та депутатів, що балотуються по одномандатних округах від Партії регіонів .
В «Корреспонденте» та «Коментарях» було теж багато матеріалів, присвячених виборам, проте більшість з них були збалансованими. В «Українському тижні» політичні матеріали часто не збалансовані і однобічні, але ознак замовності не містять.
У 6 загальнонаціональних виданнях співвідношення політичної та комерційної «джинси» становить 88% проти 12% .
Натомість у інтернет-виданнях 100% джинси є політичного характеру. Фігурантами замовних матеріалів, як і в друкованій пресі, найчастіше є влада, «Україна вперед» та Комуністи, проте у серпні зовсім не стало «джинси» Об’єднаної опозиції. Лідером з розміщення джинси на веб-сайтах, так само як і в друкованих виданнях, є влада.
Ліга розмістила лише один матеріал з ознакою замовності, УНІАН - 3, Лівий берег та Обозреватель по 4.
Моніторинг «джинси» проводить Інститут масової інформації за підтримки Інтерньюз Нетворк. Моніториться 6 загальнонаціональних друкованих видань («Комсомольская правда в Украине», «Факты», «Сегодня», «Корреспондент», «Коментарі» та «Український тиждень») та 4 Інтернет –видання («УНІАН», «Лівий берег», «Обозреватель», «Лига»).
Виправлення стосуються моніторингу "джинси" в Інтернет- виданнях.
Help us be even more cool!