ГАРЯЧА ЛІНІЯ(050) 447-70-63
на зв’язку 24 години
Залиште свої дані
і ми зв’яжемося з вами
дякуємо за звернення

Або ж зв’яжіться з нами:

[email protected]

(050) 447-70-63

Подай скаргу

Від "корони" до Шарія: аналіз найпопулярніших українських телеграм-каналів (уточнено)

16.09.2021, 10:10
 yukiandyoko.etsy.com
yukiandyoko.etsy.com

Телеграм прекрасний і огидний водночас. У ньому можна стати блогером і мати більшу щоденну аудиторію, ніж цілі редакції популярних онлайн-медіа. Можна постити та споживати безлімітне порно без смс та реєстрації. Замовляти й продавати нелегальні наркотичні речовини та секс-послуги. Анонімність гарантовано. 

Для швидкого доступу до такого контенту користувачам тг-каналів необхідно  мати лише смартфон та інтернет. Тобто школярі без підтвердження свого ID можуть отримувати нелегальний контент, а досить кмітливі можуть його ще й генерувати.

Експерти ІМІ дослідили, хто входить до 10 найпопулярніших телеграм-каналів, які цікавлять українців*. Окрім того, ми зафіксували 10 топових постів в українському сегменті телеграму.

Чому українці обирають телеграм?

Дослідники рекламного бізнесу R&BGroup 2021 року встановили, що частка українців, які користуються телеграмом, становить 20%. Лише за останні пів року між замірами цей показник зріс на 3%.

Загалом українці стали активніше користуватися телеграмом. Згідно з дослідженням, за чотири роки цей показник зріс майже на 14%. 

Опитування Telegram Analytics свідчать, що користувачі обрали цю соцмережу завдяки кільком перевагам:  75% опитуваних зазначили, що телеграм – основне джерело їхніх новин,  70% зазначили, що інтерфейс та функціонал значно зручніший, ніж в аналогічних застосунках. І лише половина юзерів (45%) використовує телеграм для особистого спілкування. Окрім того, 3/4 українських користувачів використовують цю соцмережу для отримання новин. Близько 50% опитаних відповіли, що частково довіряють інформації із соцмереж. Повністю довіряє інформації, яку побачать у соцмережах, лише кожен десятий українець (11%).  Також 56% українських юзерів зазначали, що обирали телеграм, оскільки він "безпечний". І майже кожен десятий (9%) хоча б раз на місяць користується секретним чатом. 

Але наскільки достовірною є інформація з анонімних каналів, хто їхні власники, хто модератори?

Хто бос української телеги?

До 10 найпопулярніших телеграм-каналів в українському сегменті, за рейтингом аналітичної системи TGstat, входять такі канали: Коронавірус Інфо, Украина Сейчас, Украина 24/7, Музыка | Музика | Треки, ТСН, Украина Online, First, Всевидящее ОКО ?, Типичная Украина? та Анатолий Шарий

Контент усіх цих спільнот спирається на чотири кити – анонімність, популізм, конспірологія та трішки достовірності. Разом з тим:

  • 7 з 10 акаунтів зареєстровано в розділі "Новини та медіа". Водночас жоден з каналів не має стосунку до ЗМІ й редакцій, що реально існують.
  • Лише два акаунти мають відкриту інформацію про власників – канал "Коронавірус_інфо" та канал Шарія.
  • 8 тг-каналів з 10 найпопулярніших – це анонімні ком'юніті без будь-яких даних про справжніх власників.
  • Лише 1 з 10 топових каналів офіційно верифікований телеграмом ("Коронавірус_інфо").
  • 9 з 10 акаунтів залишали контактні акаунти для замовлення реклами в цих пабліках. Усі, крім тг-каналу Шарія.
  • 4 з 10 акаунтів використовують у своїй назві слово "Украина" російською мовою.
  • 8 з 10 каналів публікують дописи російською мовою.
  • Загальна аудиторія всіх 10 найпопулярніших каналів становить близько 284,5 млн переглядів за місяць*.
  • Загальна кількість підписників всіх 10 найпопулярніших каналів нараховує 38.7 млн *

Важливо, що до рейтингу 10 найпопулярніших не потрапили телеграм-канали жодного з якісних українських медіа.

ПЕРЕМОГА І ЗРАДА "ТЕЛЕГИ МОЗ"

Найпопулярніший телеграм-канал серед українців – Коронавірус_інфо. Під час підготовки цього матеріалу в біо була наступна інформація - "це верифікований МОЗ проект про коронавірус в Україні". **Після запуску цього матеріалу до ІМІ звернулись з прес-служби МОЗ, і повідомили що не адмініструють цей канал і намагаються прибрати знак верифікації. В той же день, в біо телеграму Коронавірус_інфо відбулися зміни: менеджери прибрали інформацію, що проєкт верифікований МОЗом. І тепер опис каналу виглядає так: "проєкт про коронавірус в Україні".

Серед усіх каналів, які ввійшли до 10 найпопулярніших, це єдиний канал, який має офіційну верифікацію від телеграму. Це означає, що модератори / власники каналу надали документи, що засвідчують оригінальність контенту. Для аудиторії це показник, що інформація із зазначеного каналу, на відміну від інших, правдива, без маніпуляцій та дезінформації щодо коронавірусу в Україні. Однак, як виявилося, верифікація не завжди слугує підтвердженням офіційної інформації, і "телега МОЗу" насправді МОЗом не адмініструвалася.  

Статистика свідчить, що за вісім місяців 2021 року кількість аудиторії каналу зменшувалася щомісячно. Від початку року аудиторія цього каналу зменшилася приблизно на 19%. На кінець серпня 524,9 тис. осіб були підписані на офіційну сторінку – @COVID19_Ukraine.

Місячна аудиторія каналу* становить близько 14,2 млн переглядів. Тенденція до падіння інтересу аудиторії могла бути зумовлена тим, що українці втомилися від постійних новин про коронавірус, і щоденна статистика мало цікавить.

З відкритої інформації відомо, що цей тг-канал обслуговує агентство "Інститут Когнітивного Моделювання", які також пропонують просувати рекламний контент через цей телеграм. У серпні розміщено близько восьми рекламних матеріалів, усі вони стосувалися медичної теми та психічного здоров'я і не мали маркування. Найчастіше матеріали з каналу Коронавірус_інфо репостять медичні групи та тг-канали лікарів.

ЧИЯ УКРАЇНА ПО-РУССКИ?

В українському телеграмі 4 з 10 найпопулярніших каналів мають у своїй назві слово Украина російською мовою: Украина Сейчас, Украина 24/7, Украина Оnline та Типичная Украина. Схоже на те, що зв'язок між цими канали існує не лише в назві.

Медіапланування та контент-сітка в цих каналах досить схожі. У постах присутнє подібне типове маркування в кінці тексту (виділено червоним кольором).

На цьому прикладі помітно, що контент публікувався орієнтовно в один час і поширювалися ті самі меседжі. До прикладу, один і той самий текст вийшов одночасно в постах двох каналів – "Типичная Украина"  та "Украина Онлайн" (вище виділено жовтим кольором). В середньому кожен такий канал готує по 20 постів на день. Щоденно кожен канал має близько 1 млн переглядів. Цифри досить разючі, якщо вони достовірні, звісно. 

Згадані канали працюють у режимі повної анонімності. В біо можна знайти контактну інформацію з менеджерами для рекламних колаборацій у групах, однак і там жодних прізвищ та імен не зазначено, лише нікнейми.

І є ще одна деталь, яка об'єднує ці тг-канали: у липні 2021 вони отримали масове зростання (чи радше накручування?) підписників. Ймовірно, це дійство спонсорував анонімний власник цих пабліків, оскільки ніщо в контенті цих каналів не пояснює такого зненацького і одночасного зростання популярності. 

Дані, взяті з tgstat


Згадані вище групи хоч і мають велику кількість читачів, однак їхня аудиторія якісно не залучена до контенту. На прикладі каналу Украина сейчас видно, що велика кількість підписників (506,2 тис. осіб) не означає якісної залученості аудиторії. ERR  (Engagement Rate by Reach) цього каналу має досить низький показник у лише 15,5%. Однак це не заважає рекламодавцям і джинсовикам купувати просування в стрічці каналу.

Найчастіше репости матеріалів з цього каналу роблять його локальні франшизи – "Одесса сейчас", "Днепр сейчас", "Харьков сейчас" та "Киев сейчас". Це дозволяє взаємопросувати контент і знаходити місцеву аудиторію для кожної окремої групи. Цифри аналітиків свідчать, що найбільше користувачів цього телеграму живе в Києві, Харкові, Дніпрі, Одесі та у Львові. Канал і його регіональне "сімейство" виглядає вдало продуманою бізнес-ідеєю, особливо з огляду на контент – джинса всіх видів від широкого спектра політичних сил: там і "Слуга Народу", і Кличко, і Деркач, і інші, чорнуха, фейки, чутки. І трішки офіційної статистики чи повідомлень від державних структур.  

На четвертому місці за популярністю тг-канал Украина 24/7, який має 427,9 тис. підписників. Залученість аудиторії теж досить низька – 16.3%. Контент – інформаційний мотлох і мішанина з джинси, фейків, конспірології і офіційної статистики. Модератори цієї спільноти у своїх дописах досить часто репостять пости з різних анонімних груп, які  поширюють плітки щодо роботи депутатів. Окрім цього, поширюють дописи з тг-каналів із різною низькоякісною інформацією з маніпулятивними заголовками, а також репостять з інших груп цього "холдингу" – "Украина Сейчас" та "Украина Оnline". Найімовірніше, тексти для всіх чотирьох каналів групи "Украина" готує одна команда, яка потім розкидує і постить їх за підгрупами. 

У каналу Украина Оnline (сьоме місце серед 10 найпопулярніших) 354,1 тис. підписників. Найчастіше репости цієї групи собі робили місцеві підгрупи "холдингу" з меншою кількістю підписників, однак з низькою якістю контенту в стилі "про все на світі". Менеджери каналу репостять у цю групу анонімні плітки про політику, джинсу, чорнуху та, зокрема, перепощують матеріали й відео, які виготовили працівники "Страны" в телеграмі. Контент групи складається з політичних "новин", інколи їх розбавляють матеріали з рейтингами або соціальною темою. Кілька разів на тиждень трапляються матеріали з прихованою комерційною рекламою.  

Четвертий канал "холдингу" Типичная Украина? закриває десятку найпопулярніших з 285,1 тис. підписників. Контент цього каналу дещо відрізняється від попередніх: тут більше робиться наголос на ДТП, соціальному контенті, статистиці МОЗ щодо хворих на ковід. Але основа контенту – політична джинса і чорнуха. Зокрема, канал активно тролить Лероса, атакує Порошенка ("гетьман" з невдалими фото) і досить явно просуває Зеленського. Попри найнижчий рівень взаємодії аудиторії (13,2%) в тг-каналі, окрім політичних замовлень, трапляються рекламні комерційні пости магазинів (наприклад, "Епіцентру" або банків). 

Усі ці тг-канали об'єднує один і той самий формат підготовки й тематика політичних постів. Якщо клієнт замовив мочити якогось персонажа, то "мочилово" може вийти на всіх чотирьох каналах – очевидно, залежно від суми замовлення. Політичні тексти переважно не мають жодних посилань чи джерел. Винятком є репости з видання "Страна", яке нещодавно потрапило під санкції. Також трапляється нарізка відео з каналів Ахметова "Україна 24" та медведчуківського "Першого незалежного".

РОСІЙСЬКІ ТРЕКИ З ПОРУШЕННЯМ АВТОРСЬКОГО ПРАВА

На третьому місці в десятці найпопулярніших канал Музыка | Музика | Треки. Популярність цього каналу пояснюється можливістю безкоштовно завантажувати музичні треки. Це перевага для користувачів, але водночас порушення авторського права. Користувачі цього каналу не платять грошей за контент чи роялті авторам.

Музичні канали популярні не лише серед меломанів, любителів піратського контенту, а також серед тіктокерів. Тому що з тг-каналів легко завантажити трек і потім використати його як саундтрек для свого відео.

Аудиторія цього каналу становить 432,2 тис. підписників. Щомісяця на цю групу підписуються в середньому по 20–30 тисяч нових користувачів. Також  канал може похвалитися досить хорошим індексом заходів – 23,9 млн на місяць.

Цікаво, що менеджери тг-каналу співпрацюють з рекламним агентством Social Energy, яке продає рекламні пости в цьому каналі. Один пост коштує 4550 рос. рублів (приблизно 1660 грн).  

Контент цього телеграм-каналу складається з російської музики та фотографій напівоголених жінок. Щодо реклами, то вона трапляється не частіше ніж один раз тиждень, хоча музичний контент модератори завантажують активно – по 12 постів на добу.

УРОК УВАЖНОСТІ ВІД ФЕЙКОВИХ НОВИНАРІВ

На п’ятому місці за популярністю канал, на прикладі якого можна влаштовувати майстер-клас "Як заробити на чужому бренді". Це телеграм-канал під назвою ТСН, який має 374,2 тис. підписників.

Телеграм ТСН не має стосунку до холдингу 1+1. Схоже, що підприємливі та сміливі власники каналу за допомогою логотипа та верстки матеріалів змушують свою аудиторію повірити, що цей канал справжній і належить Телевізійній службі новин.

Ось, до прикладу, як виглядають сторінки. Зліва на сторінці ТСН (@tg_tcn) на кожному зображенні псевдо-ТСН публікує своє лого та ставить джерело наприкінці посту ТСН, однак цей текст не клікабельний. Він просто створений, щоб вводити в оману читачів. І, коли читачі натискатимуть, у них складеться враження, що, можливо, щось "просто не працює".

Звернімо увагу, що справжній верифікований канал ТСН (@TCH_channel) має лише 64,2 тис. підписників і посідає аж 93-тє місце в українському сегменті тг-каналів. У фейкової сторінки ТСН (@tg_tcn) підписників ушестеро більше. Водночас на сторінках різний колір логотипів. І лише оригінальна сторінка ТСН (@TCH_channel) має знак верифікації.

Попри намагання видати себе за розкручений бренд новин справи в телеграмного ТСН ідуть не дуже добре. Протягом шести місяців 2021 року в каналу відбувалось активне падіння підписників, і вже станом на кінець червня аудиторія становила 291,1 тис. осіб. Ці показники, напевно, не тішили власників, тому лише за один місяць (липень 2021) аудиторія каналу зненацька зросла на 76,2 тис. підписників. Такі разючі показники ніяк не можна пояснити контентом і є схожими на накручування. Очевидно, команда вдалася до кроків, щоб утриматися в рейтингу і втримати увагу рекламодавців.

Через те що ТСН (@tg_tcn) явно штучно накручувала собі підписників, показник залученості якісної аудиторії в каналу становить лише 15,2%. Про те, що такий показник значить для бізнесу та рекламодавців, ми написали нижче.

Контент каналу – джинса, чорнуха, комерційна прихована реклама, кров, пісок, кіно і сльози офіційної статистики про ковід. Джинсу і чорнуху канал ставить у форматі "що до берега прибило" і явно не заморочується ідеологією замовників. До прикладу, можна побачити компліментарні пости від Кличка в рамочці з постами від Деркача і "Страны". Хоча, справедливости заради, політики на цьому каналі в рази менше ніж на каналах тг-холдингу "Украина". 

МАСОВІ РЕПОСТИ АНОНІМНИХ ТЕЛЕГ ТА ЗАКРИТА КОМ'ЮНІТІ ЛЮБИТЕЛІВ НАСИЛЬСТВА 

На шостому місці паркетний тг-канал з 352,4 тис. підписників – First. Згідно з відкритими даними, помітно, що в досі "лежачого" каналу аудиторія різко почала зростати з березня 2021-го. Щомісячно аудиторія збільшувалася в середньому приблизно на 50 тис. нових підписників, за винятком липня, коли зростання становило майже 90 тис. Схоже, десь був акційний розпродаж накручувань, бо в липні різко зросли аудиторії в багатьох подібних каналів. 

Щодо активності з переглядів, то за один місяць канал начебто збирає рекордних 45 млн. Щодня канал публікує близько 26 постів, що як для телеги дуже багато. В порівнянні з іншими 10 топовими каналами це ком'юніті публікує найбільшу кількість постів за день. 

Контент переважно російськомовний і паркетний. Офіціоз про візити Зеленського з вкрапленнями прихованої реклами, компліментарних до влади "внутряків" з ОП, надзвичайних новин і джинси. Досить багато міжнародки, і трохи чорнух, наприклад систематично розміщуються "наброси" на Укрзалізницю. Каналу так і хочеться побажати на тлі його конкурентів: ви або вдягніть труси й почніть уже джерела ставити, або знімайте хрестик і пірнайте вже в ту свою чорнуху з головою.  

Найчастіше канал робив репости та посилався на інші анонімні канали з меншою кількістю підписників: Инсайдер UA, Женщина с косой, Легитимный, Резидент.

Канал лишається абсолютно анонімним, доступний лише нік такого самого анонімного менеджера з реклами.

Канал Всевидящее ОКО ? на восьмому місці й має 334,8 тис. підписників. З біо тг-каналу відомо, що його обслуговує Aldo Agency з модератором Aldoking, який представляється як Владислав Уважаемый. Отже, це ще один анонімний канал з групи 10 найпопулярніших. Згідно з відкритою інформацією "агентства", їхні ньюзмейкери працюють цілодобово, мають "доступ до інсайдів" та готові розміщувати інформацію на каналі. Головне – готуйте гроші, а за каналом не заіржавіє. Окрім того, що агенція вестиме канал, вони попереджають, що не є відповідальними за опубліковану рекламу на каналі.

У відкритій інфо зазначено, що окрім Всевидящего ока агенція має в клієнтах ще 11 інформаційних бізнесів, це мікс телеграм- та інстаграм-акаунтів. 

У біо каналу зазначено, що вони проти насильства. Однак УСЯ медіасітка цієї спільноти побудована на відео, де люди отримують травми чи вчиняють насилля. Фактично в кожному відео там присутнє зображення крові. Спершу здавалося, що канал і рекламна агенція, яка його менеджерить, вирішили довести до абсурду ідею, що кров привертає увагу і так легше продавати рекламу. Але в архівах рекламу на цьому каналі знайти так і не вдалося, і не схоже, щоб її там продавали. Отже, або канал зараз працює на те, щоб набити в будь-який спосіб аудиторію і потім зачистити контент та продавати рекламу. Або це нішевий канал для садистів. 

Щодо аудиторії, то в лютому 2021 року трапилося зачищення підписників під нуль (див. графік нижче). І вже з березня 2021 року відбувається масова підписка.

Щодня в спільноті публікують близько 10 постів, а щоденна аудиторія становить 606 тис. За місяць група може отримувати до 18,8 млн переглядів.

Дані, взяті з tgstat 

Інколи цей канал переводять на вхід з обмеженим доступом, тому знаходження його в пошуку потребує додаткових кліків. Також телеграм додав функцію до цього каналу, що будь-який користувач може подати скаргу на певне відео щодо насильства, знущання з дітей чи фейкових новин. Чи працюють скарги на контент, наразі невідомо. Група існує щонайменше вже сім місяців.

ФЕНОМЕН ШАРІЯ

На тлі інших бездушних та анонімних каналів телеграм Шарія видається дуже зрозумілим. Є реальний персонаж, жодної анонімності. Є регулярний контент із середнім щоденним показником у сім постів, і є активно залучена аудиторія. Про такі показники мріють усі власники тг-каналів. Канал Анатолий Шарий в українському сегменті посідає дев'яте місце. Хоча сама персона Шарія перебуває під санкціями РНБО, це не заважає йому готувати по сім постів щодня та збирати по 28,8 млн переглядів на місяць.

Останньої доби серпня канал Шарія набрав додаткових підписників, і з десятого місця перемістився на дев'яте. Завдяки активній та залученій аудиторії показник ERR дорівнює 51,5%. Що це означає для рекламодавця, ми написали нижче. Однак чи актуально це для самого Шарія, невідомо, оскільки в біо каналу не розміщено жодної контактної інформації для рекламних колаборацій – але це не означає, що рекламних колаборацій на каналі немає. 

У моніторинговий період кількість підписників каналу сягнула 289,1 тис. осіб. З початку року цей показник зріс на 57 тис. нових шанувальників. Щодо контенту, то, здається, тг-канал створено лише для репостів лінків з ютуб-каналу і листів зради. 

У кого вигідно замовляти рекламу в телеграмі?

Офіційна статистика свідчить про те, що більшість тг-каналів страждає на хворобу "мертвих душ". Це означає, що або власники телеграм-каналів купували накручування аудиторії, щоб майбутнім рекламодавцям продавати "кількість підписників". Або ж позитивніший сценарій: реальні люди підписувалися на певний тг-канал, але їх так замучили сповіщення, що вони замютили цей тг-канал і не читають матеріалів та все сподіваються, що колись повернуться і щось почитають. Хоча це теж дзвіночок для контент-мейкерів, коли щось пішло не так.

Дивно, чому рекламодавці не звертають уваги на показник ERR  (Engagement Rate by Reach). Це показник, який вимірює залученість аудиторії до постів, які публікує певний канал. Іншими словами, наскільки аудиторія дійсно читає канал і наскільки якісною є взаємодія контенту та аудиторії. Формула виглядає так:

Реалії показують, що лідером з рівня залучення аудиторії в українській телезі є Анатолій Шарій – 51,5%. Таким високим показником не може, на жаль, похвалитися жодна тг-ком'юніті з топу. На другому місці за залученістю – тг-канал про коронавірус в Україні "Коронавірус_інфо" (32,5%).

Інші тг-канали, які ввійшли до моніторингового періоду, мають досить низькі показники: від 12,8 до 23,4%. Іншими словами, рекламодавці просто зливають бюджети на "якісно лежачі" канали. Таке партнерство трапляється, якщо клієнт для просування наймає не дуже роботящу або не дуже сумлінну піар-агенцію, яка сама менеджерить канал і сама ж накручує йому аудиторію.  

10 найпопулярніших постів в українському сегменті телеграму

У моніторинговий період найпривабливішими для українців були політичні плітки, "зеленковий напад" на Порошенка, секс на пляжі, маленький привіт з РФ у вигляді російського треку та постать Скабєєвої. Статистика популярних постів в українському телеграмі відрізняється від статистики 10 топових телеграм-каналів:

1.❗️Полиция задержала мужчину, который плеснул зеленкой в Петра Порошенко PavlovskyNEWS

Цей пост з’явився на каналі PavlovskyNews, і за перші дві доби таку новину побачили 534,9 тис. осіб. Окрім цього, ще 14 тг-каналів зробили собі репости цієї новини й додатково притягнути аудиторію.

Близько 10% переглядів додалися завдяки репостам таких тг-каналів, як "Политика Страны" (тг-канал сайту "Страна", який у серпні потрапив під санкції Ради національної безпеки і оборони) – 6,3%, Klymenko Time – 2%, 112.ua – 1,2%.

2. В Железном Порту парочка с Днепра занималась сексом на пляже, не стесняясь других отдыхающих, среди которых были дети??‍♂️⚡️ #днепроперативный 

Цей меседж опубліковано в тг-каналі "Днепр оперативный". Незважаючи на те що на канал підписані лише 19,2 тис. осіб, пост із відео набрав 504,6 тис. переглядів. У перший день публікації вибуху з кількості переглядів не було. Відео набуло вірусності лише на другий-третій день після публікації, коли його почали поширювати. Окрім цього, статистика свідчить, що середня кількість переглядів одного посту в цьому пабліку – 12,4 тисячі. Тут явно спрацювало два пункти з "правила 5С" – секс, скандал. Також спрацювало "коло наближеного інтересу": людям завжди буде цікавіше знати, що робиться на сусідній вулиці, в сусідньому будинку, ніж про інших людей, тому в підводці ключові слова "парочка с Днепра" чудово зайшли в локальній спільноті. Інше питання – чи дійсно на відео дніпряни, бо за оголеними сідницями зрозуміти неможливо. 

Нагадаємо, телеграм дозволяє публікувати оголені тіла, порно, вживати нецензурну лексику і ймовірність, що канали з таким контентом будуть заблоковані – нуль. Для порівняння: фейсбук, інстаграм та ютуб використовують алгоритми, які автоматично блокують такий контент і можуть назавжди заблокувати акаунт за порушення політики соцмережі. 

3. В продолжение темы с обливанием краской: Петра Порошенко облили зелёнкой, когда он шёл в сторону Кабинета Министров. Все обстоятельства данного происшествия выясняются 

Такий пост опублікували в Київ Оперативний | Kyiv Operative. Він набрав 429,3 тис. переглядів. Найбільшу кількість – у перші 19 годин після публікації. Зазвичай середня кількість переглядів постів цієї спільноти – 41,6 тис. Взаємодія з аудиторією в каналу досить висока: це свідчить, що канал вдало розвиває свою нішу любителів "мокрухи" та негативних новин. Здебільшого в матеріалах цієї спільноти порушено етичні стандарти та відбувається злив чутливої інформації. Станом на 7 вересня спільноти "Київ Оперативний" у фб та інстаграмі видалено.

4. Пост з аудіотреком російського співака Раміль – Друг 

Допис набрав 423,1 тис. переглядів. Така популярність обґрунтована тим, що канал Музыка | Музика | Треки викладає музичні треки, зокрема й прем'єри, які можна слухати або завантажити безоплатно. Зазвичай один трек у цьому ком'юніті набирає близько 100 тисяч переглядів. Важливо також зазначити, що музичні треки, швидше за все, не завжди узгоджуються з власниками, ймовірно є порушення авторських прав.

5.⚡️⚡️⚡️ #инсайд. Источник с окружения мера Киева Виталия Кличко сообщает, что боксёр сильно укрепил позиции. В последнии дни…

Такий допис опубліковано в анонімній тг-ком'юніті ПриСлуга. Цей пост переглянуло 297,5 тис. осіб. 96,1% трафіку переглядів створили саме репости в інші тг-канали: "Украина Сейчас", "Украина 24/7", "Украина Онлайн", "Адвокат права", "Типичная Украина", "Инсайдер UA". В середньому один пост цього каналу має 16,2 тис. переглядів. Також пости зазначеного каналу можна зарахувати до категорії пліток, оскільки всі матеріали не містять джерел, мають емоційну лексику та суб'єктивні висловлювання щодо Зеленського та "Слуги народу". Пости публікуються з хештегами #резонанс, #раскладка,  #инсайд #Зеленский. 

6. Друзі! Прибув в аеропорт "Бориспіль", де за протоколом, як мер столиці, мав зустрічати канцлерку Німеччини Ангелу Меркель. Як це було і під час її минулих візитів до Києва…

Цей допис набрав 297,5 тис. переглядів. Він був розміщений на офіційному тг-каналі мера Києва Віталія Кличка. Причина популярності цього посту – Кличка не пустили в аеропорт на зустріч до Ангели Меркель. Найбільшу кількість переглядів допис зібрав протягом 12 годин після публікації. В середньому пости Кличка мають 51,3 тис. переглядів. Ньюзмейкерством та блогерством у своєму тг-каналі Кличко не займається, за тиждень канал публікує в середньому п'ять постів.

7. Порошенко облили зелёнкой возле входа в метро "Крещатик", когда тот направлялся к Кабмину 

Такий допис із відео опублікували в тг-каналі "Политика Страны", пов’язаному з проросійським сайтом "Страна", що нещодавно потрапив під санкції РНБО. Допис набрав 276,5 тис. переглядів. Третина аудиторії до цієї новини прийшла з двох тг-каналів: PavlovskyNews (18,9%) та наглый (12,2%), який належить ведучому каналу "Наш" Назару Діордіці (Максу Назарову). Цей допис став популярним через те, що містив ексклюзивне авторське відео, яке зафіксували стримери "Страны". А також через те, що 35 інших тг-каналів зробили репости допису у свої ком'юніті. Найактивніше допис читали перші шість годин після публікації та з восьмої ранку наступного дня. Тобто актуальність цієї новини тривала лише дві доби. Зазвичай один пост у цьому тг-каналі має в середньому 22,2 тис. переглядів.

8. Офис президента утвердил программу на 170 миллионов гривен по установке самых больших флагштоков в областных центрах. Первый не простоял и часа, зато на него потратили 2 миллиона гривен…

270,7 тис. осіб переглянули цей допис на тг-каналі First. Допис репостнули 12 тг-каналів. Однак таку популярність йому принесли три анонімні тг-канали, які дали 48,5% аудиторії: "Легитимный" (31,6%), "Наблюдатель" (9,4%), "Черный квартал" (7,5%). Популярність стосовно залученості до цього допису була сім годин після публікації.

9. #Раскладка. Не успел новый министр МВД Монастырский еще закрепиться на своем месте, как "коррупционеры" прошлых времён уже готовят миллионы за то, что бы остаться на своих местах…

Цей допис прочитали 269,8 тис. осіб в анонімному тг-каналі "Легитимный". Водночас 80,9% переглядів допису насправді принесли репости з інших тг-каналів: "Женщина с косой" (28,4%), "Резидент" (25,3%), "Картель" (16,4%), "Зе.Рада" (10,8%). Хоча канал "Легитимный" вважається анонімним та презентує себе як джерело, яке публікує "инсайды, слухи, аналитику, технологии, рассуждение и прогнозы". Однак в лютому 2021 року СБУ розсекретила сітку спецслужб РФ, яка через анонімні тг-канали просувала вигідні РФ проросійські наративи в Україні. Серед них названо і канал "Легитимный". Середній показник перегляду одного посту в цьому тг-каналі становить 105,2 тис.

10. "Эти сволочи снова вышли с адскими кричалками", – Скабеева. Главная пропагандистка снова разгневалась в своей программе, узнав, что украинские военные опять спели кричалку о Путине. Скабееву так это задело, что она назвала Зеленского "чертом" и охрипла от ярости.

264,4 тис. переглядів допису з відео в тг-каналі Типичная Украина. Цей пост із відео набрав популярності лише на третю добу після публікації, починаючи з четвертої охоплення аудиторії пішло на спад. У середньому одна новина має 35,4 тис. переглядів.

Дослідження ІМІ свідчить, що серед 10 найпопулярніших каналів у телеграмі процвітає політична джинса, маніпуляції, фейки, чорнуха, кров і прихована реклама. Щоб не загубитися в цьому потоці та не бути обманутими, радимо стежити за медіа, які дотримуються журналістських стандартів.

  • Аналіз проводився  за допомогою сервісу TGstat. У моніторинговий період увійшли 10 телеграм-каналів та 10 дописів в українському сегменті тг-каналів, які система визначила як найпопулярніші в серпні 2021 року. Цифри, які відображено в матеріалі, відповідають статистиці, що надала платформа зі збору та аналізу телеграм-акаунтів.

Матеріал підготовлено за підтримки Міжнародного фонду "Відродження" у межах проєкту "Мобілізація зусиль для вирішення викликів у медіасфері України". Матеріал відбиває позицію авторів і необов’язково збігається з позицією Міжнародного фонду "Відродження".

Liked the article?
Help us be even more cool!